|
||||
|
||||
מצבי הוא אכן גרוע כנראה, אבל לא טענתי ש*כל* מה שמרשים, או לא, לילדים זה על בסיס של טוב ורע. אבל במקרה שיש לך "אני לא מרשה" שהוא על בסיס טוב ורע (ואני מניחה שיש לך כאלה), מה את עונה לנערך המתבגר חוץ מ"ככה נראה לי"? (כאשר רק אתמול הסברת לו שהוא צריך להיות אוטונומי, לארגן לעצמו את סולם הערכים שלו באופן עצמאי ולהיות מחוייב כלפי המצפון שלו בלבד) |
|
||||
|
||||
א. לא טענתי שטענת (שטענתי שטענת וכיו"ב:)) שמדובר על *כל* מה שמרשים/לא מרשים. התייחסתי ל*אותם* שברים שמרשים וכו' על בסיס של טוב ורע. ב. כדי שילד יארגן לעצמו את סולם הערכים שלו ואת מצפונו וכיו"ב הוא זקוק לכלי מחשבה שבעזרתם יבנה אותם. בדיוק כשם שאני מארגנת לעצמי את סולם הערכים שלי בעזרת כלי המחשבה שלי. וכיוון שעליהם אני בונה את מה שבניתי, אני יכולה להסביר לו מה טוב ומה רע בעיניי באופן הגיוני. זה בדיוק מה שנקרא חינוך. |
|
||||
|
||||
ב. למה את מתכוונת ב"כלי מחשבה"? האם זה שונה מהותית מ"ערכים"? |
|
||||
|
||||
קודם כל, ודאי שאני מעניקה לילד ערכים. הרי גם ההמלצה שיבנה לעצמו סולם ערכים משלו ויהיה ישר עם עצמו היא ערך. שנית, ודאי שיש הבדל בין כלי חשיבה לערכים. כלי חשיבה מאפשרים לבן אדם לדעת גם איך ללמוד מתמטיקה או רפואה או ביולוגיה, לא רק מוסר. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |