|
כמו שאמרתי יש שתי גישות עיקריות:
הגישה הראשונה מנסה בעיקרה להקטין את אי הנוחות של הצופה מפרסומות בכדי למנוע ככל האפשר "דילוג" (יותר נכון הרצה במהירות) של פרסומות, ע"י הקטנת אורך הפסקות הפרסומת לדקה-דקה וחצי (ניתן לראות זאת גם בארץ), הקטנת אורך הפרסומות עצמן לפרסומות של 20 ואף 10 שניות וכד'. מצד שני מנסים להגדיל את כדאיות הצופה להמשיך ולצפות בפרסומת, זאת באמצעות הגרלות (גם רגילות אבל בעיקר אינטראקטיביות) או באמצעות מתן מידע רלוונטי לצופה, לדוגמא תוצאות ממשחקים אחרים בזמן שידור פרסומות במשחק ספורט.
הגישה השנייה שבפיתוח הינה שימוש ביכולות המדיום החדשות לשינויים ביחסים בין המפרסם לצופה:
1) מעבר מפרסום המוני לפרסום ממוקד, כך שהפרסומות יותר יעניינו את הצופה הפוטנציאלי (שידור פרסומות שונות לצופים שונים, בדומה לאינטרנט, כמו בעצם שאר השיטות)
2) מעבר מפרסומות ל"טיזרים" - כאשר אם הצופה מעוניין הוא יכול לקבל מידע נוסף באמצעות הקלקה - כך פרסומת של 10 שניות יכולה להוביל למעבר לפרסומות של חצי שעה באם הצופה מעוניין - בזמנו החופשי כמובן ולאו דווקא כרגע, כשהוא רוצה לגלות מי רצח את סער פדידה
3) ישנם רעיונות טכנולוגיים נוספים אשר כוללים חסויות מעורבות, וכן גם תוכן שיווקי לא פולשני, לדוגמא - בתחילת התכנית מודיעים לך שכל הריהוט בסט הוא של איקאה ואתה יכול לפי רצונך לעצור את הסדרה ו"ללחוץ" על אחד הרהיטים, לקבל את פרטיו ואף להזמין אותו
היום אני כבר לא עוסק בנושא. הפעם האחרונה שהייתי בכנס שעסק בנושא היתה בלוס אנג'לס לפני שנה וחצי, כך שייתכן שיש עוד התפתחויות חדשות ומעניינות בארה"ב. בכנס האחרון שעסק בנושא בארץ בשנה שעברה, עיקר ההתמודדות היתה להגיד כמה שיותר פעמים "אני לא דואג - אנשים אוהבים פרסומות". לדעתי גם בארץ יתעוררו בשלב כלשהו בקרוב.
|
|