|
||||
|
||||
נהדר. אילו עוד סוגי התמודדות קיימות? אמרת שיש רבות, בוודאי תוכל לתת כמה דוגמאות. אני לא מצליח לחשוב על אף אחת. |
|
||||
|
||||
כמו שאמרתי יש שתי גישות עיקריות: הגישה הראשונה מנסה בעיקרה להקטין את אי הנוחות של הצופה מפרסומות בכדי למנוע ככל האפשר "דילוג" (יותר נכון הרצה במהירות) של פרסומות, ע"י הקטנת אורך הפסקות הפרסומת לדקה-דקה וחצי (ניתן לראות זאת גם בארץ), הקטנת אורך הפרסומות עצמן לפרסומות של 20 ואף 10 שניות וכד'. מצד שני מנסים להגדיל את כדאיות הצופה להמשיך ולצפות בפרסומת, זאת באמצעות הגרלות (גם רגילות אבל בעיקר אינטראקטיביות) או באמצעות מתן מידע רלוונטי לצופה, לדוגמא תוצאות ממשחקים אחרים בזמן שידור פרסומות במשחק ספורט. הגישה השנייה שבפיתוח הינה שימוש ביכולות המדיום החדשות לשינויים ביחסים בין המפרסם לצופה: 1) מעבר מפרסום המוני לפרסום ממוקד, כך שהפרסומות יותר יעניינו את הצופה הפוטנציאלי (שידור פרסומות שונות לצופים שונים, בדומה לאינטרנט, כמו בעצם שאר השיטות) 2) מעבר מפרסומות ל"טיזרים" - כאשר אם הצופה מעוניין הוא יכול לקבל מידע נוסף באמצעות הקלקה - כך פרסומת של 10 שניות יכולה להוביל למעבר לפרסומות של חצי שעה באם הצופה מעוניין - בזמנו החופשי כמובן ולאו דווקא כרגע, כשהוא רוצה לגלות מי רצח את סער פדידה 3) ישנם רעיונות טכנולוגיים נוספים אשר כוללים חסויות מעורבות, וכן גם תוכן שיווקי לא פולשני, לדוגמא - בתחילת התכנית מודיעים לך שכל הריהוט בסט הוא של איקאה ואתה יכול לפי רצונך לעצור את הסדרה ו"ללחוץ" על אחד הרהיטים, לקבל את פרטיו ואף להזמין אותו היום אני כבר לא עוסק בנושא. הפעם האחרונה שהייתי בכנס שעסק בנושא היתה בלוס אנג'לס לפני שנה וחצי, כך שייתכן שיש עוד התפתחויות חדשות ומעניינות בארה"ב. בכנס האחרון שעסק בנושא בארץ בשנה שעברה, עיקר ההתמודדות היתה להגיד כמה שיותר פעמים "אני לא דואג - אנשים אוהבים פרסומות". לדעתי גם בארץ יתעוררו בשלב כלשהו בקרוב. |
|
||||
|
||||
מעניין מאוד, תודה. |
|
||||
|
||||
אני יכול לחשוב על לפחות עוד כיוון אחד.. הכיוון ה "גוגלי". כלומר, להפוך את הפרסומות, על ידי טארגטינג, למשהו נסבל בהחלט ורלוונטי שבכלל לא יהיה אכפת להיחשף אליו. לדעתי זה מה שיקרה בסופו של דבר עם כל הgoogle video, youtube ודומיהם (והשת"פ האפשרי שנידון עכשיו בתקשורת). הם יהפכו באופן הדרגתי את האינטרנט למדיום החדש של הלטויזיה, והפרסומות בו לא יהיו סרטונים אידיוטיים לקהל הרחב אלא מסרים מוכוונים אישית לכל צופה. |
|
||||
|
||||
אם הבנתי אותך נכון אז לדבר דומה התייחסתי בסעיף 1). אם כבר מזכירים אינטרנט, הפחד מפגיעה אקוטית בתוכן "האמיתי" בעקבות חדירת התוכן השיווקי (1) מזכירה לי את החשש שהיה לפני מספר שנים שבעתיד 70% ממסך המחשב יהיה מלא בבאנרים מהבהבים ומסכי פופ-אפ. בסופו של דבר אני מאמין שקיים איזון בין נוחות צרכני התקשורת לצרכים של הלקוחות העיקריים של כלי התקשורת (המפרסמים). הפתרון של גוגל אכן אלגנטי וכולי תקווה שפתרונות כאלה ימצאו גם במדיה נוספים. (1) אגב, שלא יובן מתגובתי הקודמת שהתוכן השיווקי הינו זניח. מכל הפתרונות לבעיות הניצבות בפני המפרסמים זהו הפתרון אשר מתפתח בקצב המהיר ביותר ובעוצמה החזקה ביותר |
|
||||
|
||||
לאחרונה קראתי על ניסוי מעניין בארה"ב - חברה אחת קנתה ספוט של 30 שניות, ובמהלך 30 השניות הללו שודרה שקופית עם מעט טקסט (בעיקר לוגו החברה). למה זה טוב? כי מי שמריץ את הפרסומות בטיבו עדיין מקבל כמה שניות טובות של הלוגו של החברה - וכך, למעשה, הוא צפה בפרסומת שלהם. הבעיה עם זה היא שאלו שעדיין צופים בטלוויזיה בצורה המסורתית יותר נאלצו לסבול שקופית במשך 30 שניות (אני חושב שהיה גם סאונד ברקע, לטובתם של אלו), ואפשר להניח שיש בכך כדי לגרום ליותר מאדם אחד לעזוב את הכורסא אם עדיין לא עשה זאת. |
|
||||
|
||||
במקרים שאני מכיר מדובר על פרסומות רגילות אשר הלוגו בהם סטאטי, כך שמי שמריץ במהירות לפחות נחשף ללוגו. ישנן חברות שמציעות (באופן תיאורטי - עוד לא שמעתי על ביצוע בפועל) "פרסומות בעלות שתי שכבות" - 30 שניות לטלוויזיות רגילות ועליה מולבשת פרסומת של 6 שניות (ההרצה לפנים היא בקצב של 1/5) מקוצרת לבעלי TIVO. |
|
||||
|
||||
פתרון פשוט - חלק קטן מהמסך ישדר פרסומת שגרתית בזמן שרוב המסך מראה את הכתובית. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |