בתשובה לברקת, 07/09/06 13:42
א-ב בחינוך ביתי מידענות 408736
עיצב אותו מעצב שלמד עיצוב בחינוך ביתי...
א-ב בחינוך ביתי מידענות 408879
מה חשוב העיצוב, לעומת התוכן המרתק. האתר נפלא. להעביר מהמחשבה אל הפועל.אל תתעסקו בעיצוב, שנו את החינוך וגם את תרבות השיח.
א-ב בחינוך ביתי מידענות 408884
הודעה חשודה עם ניק חקייני, אם כבר מדברים על תרבות שיח.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 409622
מכתב לשר האוצר, והנושא מתחיל לעורר אנשי כלכלה בכירים,והחינוך והכסף הם כבר לא אוקסימרון הנה הסנונית:
הכלכלן סבר פלוצקר ידיעות אחרונות יום שישי 15.09.2006
OECD 2007 "מערכת בחינוך בישראל נושאת על גבה בירוקרטיה כבדה ויקרה.. שתרומתה לקידום התלמידים אפסית".
הרפורמה בחינוך צריכה להתחיל מצימצום רחב במנגנון המשרדי השואב לתוכו את תקציבי החינוך, כאן מצטבר השומן, לא אצל המורים" אין הצדקה ואין הכרח להגדיל את המשאבים התקציבים לחינוך, יש הכרח לשנות את ההרכב:
פחות כסף לבירוקרטיה וספיחיה, יותר כסף להשכלה ומלמדיה.
--------------------------------------------------------
צריך סקר בינלאומי עם 450 כדי להגיע למסקנה הזאת:
כדי לראות איפה השומן: נכנסים לאתר GOV או לאתר א-ב בחינוך ביתי וקוראים את הנתונים ממקור ראשן: המנגנוןשל משרד החינוך עולה לנו 1.6 מליארד שח לחצי שנה של פעילות, המורים עולים 1.8מליארד שח גם לחצי שנה נטו של פעילות וגם להם יש מנגנון שבולע מעל מליארד שח. כ 44,000 דולר משקיעה מדינת ישראל בחינוך ילד. כמה מתוך התקציב הזה באמת מגיע לחינוך וכמה לרעש רקע. *רוצים תוצאות ולא תרוצים*
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 413225
ההודעה הזו היא בסגנון האופייני של אותו אתר. דמגוגי לעייפה. ככה לא משכנעים אף אחד מלבד את המשוכנעים.

התחלתי לקרוא את האתר, ולאחר כמה דקות ברחתי, כי הבנתישמשהו מועיל ומעניין לא אמצע שם.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 413238
האתר ההוא מריח חזק משאפתנות פוליטית פרטית (משהו ברמת שלטון מקומי - עיריה, מועצה מקומית וכו'). החינוך הוא כנראה טרמפ. מזכיר לי אסטרונאוט מוזר עם זקן ארוך שרץ באיזו מערכת בחירות, מזמן (השם זרח מפרחוני) ואמר שהוא יעביר בכנסת חוק דיור חינם לחיילים משוחררים וכל חייל משוחרר יקבל דירה - לא משכנתא בתנאים נוחים, לא הקלות מס ולא בטיח אלא אל-דוראדו - דיור חינם! ככה בערך נראות התוכניות באתר ההוא, עם אותה רמת ריאליות.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 414178
אם חיפשת ''אמצע'' ברור לחלוטין למה לא מצאת באתר. אבל אמצא יש.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 413232
מה שאתה כותב הוא נכון לחלוטין, אלא מה? כלכלני האוצר יאמרו למשרד החינוך שהוא צריך להתייעל וידאגו בכל מיני דרכים לקצץ בתקציביו מפני שהם בקיאים בסטטיסטיקה העולמית ויודעים לחשב תקנים. למרבית הפלא הדרכים שהם מציעים בחוקי ההסדרים השונים, אינם לצמצם את האדמיניסטרציה; הדרך שלהם היא לשחוק את שכר המורים ולצמצם את מספרם (פיטורים). אולי תתן לי הסבר לכך?
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 413237
ממי אתה מבקש הסברים? מאיש משרד החינוך? או ממישהו שמבקש להשתמש בכשלון לטענתו של מערכת החינוך כתרוץ לפירוקה הכולל?
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 414177
לאיציק ש למצער קראתי תגובתך רק היום שכן היא טבעה בים האם מותר לנחתום להעיד על עסתו ו/או האם זו חובתו החוקית להעיד על עיסתו ו/או מהם הדרכים לקדם רעיון.

האתר אינו פועל לחוקיות החינוך הביתי ו/או בתי החינוך ו/או החינוך הפרטי, כי הם חוקיים ומוכרים כבר היום רק שהם מוסווים בלשון משפטית עמומה שאינה נהירה לקהל הרחב. האתר פועל להביא לשקיפות מערכת החינוך המוסדי על כשליה העמוקים אשר תובעים שלא במפתיע את העלמותה מהעולם: המוסד קיים 150 שנים 100 שנה בכפיה ואלה שמות חלק זעום מכשליו הרהב מעבר לדו"ח דוברת:
1. פיתוח איטלגנציה פאסיבית. מורה מרצה ל 30-40 קטינים חומר
2. חוסר הזכות המוסרית לבצע כליאת שווא למשך שישית מהחיים
לילדים רק בגלל שהם קטינים וזכויותהם טרם נוסחו בדין.
3. תאור מרוץ העכברים כפגיעה בזכות לקניין ממשי וקניין רוחני
4. התעלמות מכישורי הרקע של הלמידה.
5. התעלמות מקץ עידן העבודה.
6. התעלמות מנזקי גוף ובעיקר גב. התעלמות מנזקי נפש.
7. התעלמות מערכי שיוויון בחלוקה אגרסיבית של הכסף
8. התעלמות מתוצרי הלמידה שניתן להשיגם ביעילות פי אלף
9. הסוואת החינוך הפרטי וההפרטה המואצת כך שמרבית הציבור אינו מכיר את העובדות, ערפול בסעיפי התקציב הגורמים לכלכלן בכיר כמו סבר פלוצקר להזדקק לדו"ח חיצוני בן 450 עמודים כדי לראות מה קורה, ומונעים מהמורים לראות איפה הם בסקלת התקציב
10 בחירה בחינוך לפי קרטיריון של כתובת מגורים של ההורים
11 פילוג העם ע"י "סלף ונון סלף" בחלוקה: דתי|חילוני עשיר|עני וכך הלאה האורוות פרוצות, הסוסים החזקים דהרו אל האופק והשאירו מאחור את החלשים והחלשים יותר.
12 חוסר תחרות הגורם למונופול להיות אדיש לתוצאותיו הנמוכות.
13 פגיעה חמורה בסמכות ההורית כדי רצון גלוי להעביר אחריות.
14 התעלמות מקודים מוסרים כמו מדוע מותר למערכת לכלוא מפגרים
שיראו רק מפגרים סביבם?
15 התעלמות מהאקדמיה: 25 שנים טוענים באקדמיה שהבדידים גרמו
לכשל חמור אך רק לאחר שהמפקח האחראי פוטר אפשר היה לתקן
16 אין למשרד קוד אתי, סעיפי החוזה מה בעצם התחייבות המשרד נרשמו רק בשנת 2000 בחוק חינוך חובה כנסו לראות מה הם, ותראו את סעיפי החוזה.
17 פרופסור יולי תמיר יוצאת כל יום לתקשורת ואומרת בגילוי לב נדיר: המערכת קורסת. מי בכלל מקשיב לאישה החזקה והחכמה הזאת?

וכך הלאה עשרות סעיפים אשר עולים באתר ומצליחים לגרום לאנשים לזוז בחוסר נוחות בכסא עם דרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית,

67% רוצים חינוך פרטי ורק 20% יודעים שהמימון בא ע"ח המדינה הנתונים מתחילים להיות מתורגם למעשים, שכן במוקדם או במאוחר ילדים יבינו בעצמם, שאם הם לא רוצים אי אפשר לאלץ אותם ללכת לבית ספר. וזה החוק היום.

כל הנ"ל מראה איציק שגם אם האוצר אכן יורה על קיצוץ נבון ו/או יפטר את 2000 אנשי המנגנון ויסגור את המחוז והקולחוז ויגרוף את השומן, עדיין העברת $44,000 לילד ולהורה הם כמו הבחירה במעבר מקרן פנסיה אחת לאחרת כמו הבחירה בקופת חולים השיטה לקויה מהיסוד. איך המוסד מכר את עצמו כל כך טוב שיש הרגשה שבלעדיו אין?

את המהפך לא תעשה הממשלה כי אין צורך בהתערבותה:
אלא אנחנו:הורים,יזמים, כלכלנים,אנשי משפט,קובעי דעת קהל. כל אלה שהחינוך נראה להם משהו שקשור לנשים ואידאולוגיות ולא לתכלס: לאיך יראו החיים של הילדים שלנו הנכדים שלנו והמידנה שלנו.

==========================================================
והכי חזק: הילדים. הילדים מהר מאד יבינו שהחוק מאפשר להם לא להגיע לבית ספר. אני ממליצה להכנס לדיוני הועדה להצמחת זכויות הילד, לדיוני הכנסת בעניין שינוי טרמינולוגיה בעניין אפוטרופוסות על קטינים, להכנס לאמנה בינלאומית לזכויות אדם לנוח בסעיף 26 שלה ושלאול: אתה יכול להביט לילדים שלך בעינים ולאמר להם שפעלת בדרך הכי טובה עבורם בזה שהובלת אותם למוסד הפועל בשיטות מהמאה ה 19.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 414182
אני מסכים עם רוב סעיפי הביקורת שלך. בתחילת המאה ה-‏20 צמחו יחד עם התנועות הסוציאליסטיות השונות מחקרים ואידאולוגיות חדשות של חינוך. במוקד הביקורת עמד חוסר יכולתה של משפחת פועלים או אכרים לשנות את סביבתו החינוכית של הילד ולאפשר לו להמריא והשתוות לילדי המעמד הבינוני. הבעיה לא היתה רק כספית אלא גם תרבותית -מנטלית. דיברו אז על הצלת הילדים מהמעגל המישפחתי השמרן והחונק ויצירת אדם חדש. בלב האידאולוגיה החינוכית הקיבוצית עמדה השאיפה הזאת למרות שלא ממש הוגדרה. היו למערכת החינוך הזאת מגרעות (הלינה המשותפת) אבל היו לה גם
הרבה מאד הצלחות. מדוע אני מספר את כל זה? כי הפתרון של הפרטת מערכת החינוך לא תוביל למטרות שאת/ה שואף להגיע. אצל מיעוט לא גדול-כן. רוב ההורים אינם מסוגלים להעניק חינוך ביתי וגם אינם רוצים. כל מה שאפשר לעשות בחינוך פרטי -אפשר גם בחינוך הציבורי רק יותר בזול. כמו שהמהפכה המנטלית בחינוך הממלכתי נראית לך בילתי אפשרית, כך גם המהפכה הזאת במישפחה נראית לי בלתי אפשרית.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 414214
אמת דיברת, החינוך הביתי אינו מתאים לכל אחד, ולכן יש את קוד האתיקה באתר אשר נועד בעדינות להעמיד מראה אישית בפני ההורה שיבדוק בינו לבין עצמו האם הוא מתאים להיות מורה לחיים, הורים אשר לא מתאימים, יעשו חסד לילדים שלהם בהעברת האחריות לצד ג'. השאלה היא איציק, האם באמת כל ההורים לא נכונים לקחת אחריות? והאם יש בכך היתר מוסרי לכלוא ילדים ל12 שנים במוסד.

אם הורה לא רוצה אחריות אישית הוא יכול כבר היום ללא שינוי בחוק, לבחור בחינוך פרטי כמו בתי הספר הדמוקרטים, בית הספר הראלי, או לבחור במיזם הנוסף של חינוך באמצעות בתי חינוך.

את שתי ההמצאות האלה לא אני המצאתי, החינוך הביתי היה כאן עד מחצית המאה ה 19 וחודש בשנות ה 60 בארה"ב. החדר היהודי שפרט לאלמנט הדתי הוא בעצם בית החינוך (מחייב יחס חונך תלמיד עד 1:10 ולא מורה מול 30-40 ילדים), הינו המצאה יהודית עתיקת יומין.
שכחת איציק שהנגישות למידע היום פתוחה באינטרנט לכל אחד. ב 44,000 דולר כל הורה ירכוש לילד שלו מחשב וקישור לאינטרנט, וילד עני אינו בהכרח ילד טיפש. גם לקהילה יש תפקיד והמדינה חייבת לסייע לחתך שאתה מדשבר עליו, הרבה ותר ממה שמתבצע היום.
בדפי הילדים והקטנטנים באתר מוחבאים משחקי מחוננים יחד עם משחקים פשוטים להפליא, תתפלא איך ילדים ללא רקע במחשבים אפילו זורמים בצורה מדהימה עם המשחקים האלה ומה הם לומדים מכך בלי תווית "בא ללמוד" אלא בא לשחק, בא להנות, והאינטרנט הוא רק כלי אחד מתוך ההיצע שאנו מדברים בו. אהבתי את הרף, שהצבת, תצטרף אלינו.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 414429
ביום שסיימנו את בית הספר התיכון, הלכנו מספר חברה לאכול משהו. מישהו אמר שבמבט לאחור בית הספר היה בזבוז זמן נוראי; אפשר היה לעשות בגרות בשנתיים במקום בארבע-חמש. אני אמרתי שבית הספר היה מאד כיפי. הלימודים היו חלק חשוב אך לא עיקרי בשבילי. המפגש החברתי היה החשוב ובגלל זה היה לי בדרך כלל חשק לקום בבוקר. בבית של ההורים אין את הדינמיקה החברתית הזאת.
הביקורת שאתה מותח על בית הספר היא גם ביקורת שלי. בית הספר צריך לעבוד שינוי ראדיקלי אבל הוא יישאר מאד חשוב לרוב הילדים כמקום לפעילות חברתית שאין בבית.
450 עמודי סקר חינוך OECD 2007 414493
מעניין ממי ילמד הילד שלך את חוקי הפיסוק ואת כללי ההבעה בכתב. אני מקוה שלא ממך.
א-ב בחינוך ביתי מידענות 414117
"מה חשוב העיצוב, לעומת התוכן המרתק. האתר *נפלא*." (ההדגשה שלי)

זה מזכיר את כל הלקוחות המאוד-מאוד-מרוצים של חנה קורן, שנתגלו לבסוף כחנה קורן עצמה. דיון 1421.
א-ב בחינוך ביתי מידענות 414118
והתגובה המתבקשת תהיה: "מה זה חשוב שבעל האתר משתמש בניקים בדויים כדי להלל את עצמו, העיקר שהאתר נפלא."
א-ב בחינוך ביתי מידענות 414169
קצת על הנאיביות לכאורה בהלכות העולם:
אביבה המקסימה האירה הערה נבונה,ההארה שלה נפלה על אוזן קשבת ובוצע יישום, כי אצלנו לומדים מאנשים חכמים.
הניק הציני המוכתב ע"יא-ב בחינוך ביתי אליו התייחס "הנביא" רשום במפגיע לחכמולוג המסתתר מאחרי כותרת פלוני, אשר בניגוד לאביבה אפילו לא טרח לראות את לפני|אחרי, הרישום של הניק הציני הינו בדרך שכל הסקלה: 145|120|82 ומטה יכולו לראות ולזהות את בעל הניק א-ב בחינוך ביתי אשר השתמש בציניות קלילה כדי להלל לשבח ולקדם את האתר ובעיקר את מסריו.
בואו לראות אם הקנקן, שהרי לעיתים מתוך שלא לשמה בא לשמה.

ולידיעתך: אם פעם אסור היה לנחתום להעיד על עיסתו, היום בעידן טכנולוגיות המזון, הנחתום ורק הנתחום חייב בדין להעיד על עיסתו(!) כמו למשל האם הוא שפך לתומו סילקון מקסים לחלב, כמו כן אולי כבודו הוא מהזן אשר אינו מבחין שהעולם סביבנו בנוי על יחצנות ופרסומת גלויה וגלויה פחות, שהרי איזה אחוז מהעיתון שאתה קורא הינו מוכתב ע"י גורמי חוץ? איך בדיוק מנוע החיפוש החזק ביותר בעולם מקפיץ אתר למעלה מי מכתיב את שידורי החדשות. בקיצור הפתיל אשר עוסק בקנקן סגור, נראה אם תהייה נביא של אמת בקשר לקריסת מונופול משרד החינוך. נטה אוזן לנבואתך בעניין הפרטת המערכת מול לקיחת אחריות ע"י ההורים.
א-ב בחינוך ביתי מידענות 414224
"... הרישום של הניק הציני הינו בדרך שכל הסקלה: 145|120|82 ומטה יכולו לראות ולזהות את בעל הניק א-ב בחינוך ביתי אשר השתמש בציניות קלילה כדי להלל לשבח ולקדם את האתר ובעיקר את מסריו."

לא הבנתי, הכוונה היא לסקלה של ה-IQ? או לאיזו סקלה אחרת עם ערכים מספריים דומים/מקבילים? - *זה צריך להופיע בטקסט*! אין לי זמן, בימים הקרובים, לקרוא בעיון את האתר שלך. קראתי בינתיים ברפרוף, ואתך הסליחה אם עניין הסקלה קשור בתוכנו.

(במאמר מוסגר: יש לך בעיות לשוניות-תחביריות ניכרות, וגם, במקומות מסויימים - דרך כתיבה קופצנית ואסוציאטיבית מדי. בעיות אלה מקשות בהבנת כוונותיך - גם במשפט המצוטט וגם במקומות אחרים, אבל לא אכנס לנושאים אלה מעבר לכך)
א-ב בחינוך ביתי מידענות 414903
ומעבר לבעיות התחביריות: קצת קשה להדיין עם מי שלא טורח לנסות ולהבין את הצד השני ורק תוקף אותו ללא הבחנה.

זה יגרור את מגיבי האתר לתמוך אוטומטית בצד השני ולחפש טיעונים לטובתו.
א-ב בחינוך ביתי מידענות 416697
צפריר:
"זה יגרור את מגיבי האתר לתמוך אוטומטית בצד השני ולחפש טיעונים לטובתו".

אתר א-ב בחינוך ביתי טוען שכיום אנשים פועלים מכח האנרציה ולא מחפשים שום טיעונים למה הם שולחים ילדים למוסד.

1. ברירת המחדל שלהם היא להעביר ילד לצד ג', מוסד.
2. ברירת המחדל היא להעביר ילד למוסד ציבורי.

אתר א-ב בחינוך ביתי טוען שהחינוך הפרטי מוסווה בישראל
1. הורה זכאי גם היום לשלוח ילדו לחינוך פרטי
2. הורה צריך לדעת שהמדינה מממנת היום 90-100% מתקציב פרטי

אתר א- בחינוך פרטי קורא לביטול המנגנון העצום של המשרד ושל המורים, והעברת $44,000 להורים בסף או בשווה כסף.

לגופו של עניין
אילו אנשים יאלצו אפילו ככורח, להעלות ולו 2 טיעוני נגד, התוצאה תהייה מעולה.

לידיעתך,
כיום האתר מקבל טיעוני נגד שאינם נגד הרציונאלים של השיטה אלא הודיה מבויישת של נשים בעיקר, שלא טוב להם להיות בבית. קשה להן להפעיל סמכות הורית, קשה להן עם שיעורי הבית והן חוששות להיות ללא תשומת לב וקריירה.

מורים שהגיבו עד כה לאתר שואלים איך ניתן להשתלב בחינוך הביתי

את מרבית הטיעונים ריכזנו בדף פחד מאחריות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים