|
||||
|
||||
יש הרבה מה לשאול בהקשר הזה, ואם אין לך מה להגיד, אתה בבעיה. אם העיקרון יבוא לכדי ישום, וששת ימות כדבריך, אז: 1. האם ששת הוא באמת בן חורין? 2. אולי כדאי היה להשתמש במילה אחרת? 3. האם הזכות לחיים של ששת נשמרת? 4. כזכור, הנביאה אמרה: "הזכות לחיים היא מקורן של כל הזכויות", ועכשיו ראינו (?) שהחירות כמו שאתה מגדיר אותה יכולה להיות מנוגדת לזכות לחיים, אז אולי החירות כמו שאתה מגדיר אותה היא לא באמת ערך. באופן כללי, אני חושב שבד"כ טוב להיות עשיר, בריא ומאושר, מאשר עני, חולה ומדוכא. אבל, מצד שני, אני לא משוכנע שזו דילמה מעניינת במיוחד. |
|
||||
|
||||
מה כ"כ מסובך? בדוגמא שבדיון לא חלה "הנחת השפע" ולכן שום דבר מדבריי לא חל בה. תשובות מפורשות: 1. לא יודע, כי ההגדרה של "חירות" חסרת משמעות בהקשר זה (כלומר: אינה דרישה לצורך חיים) 2. כנראה שכן, אני מקבל מראש כל הצעה שלך. 3. ה"זכות לחיים" גם היא חסרת משמעות בדוגמא שבדיון כמו כן על גבי רפסודה. 4. המושגים לא יכולים להיות מנוגדים בהקשר זה, כי הם חסרי משמעות. "באופן כללי, אני חושב שבד"כ טוב להיות עשיר, בריא ומאושר, מאשר עני, חולה ומדוכא. אבל, מצד שני, אני לא משוכנע שזו דילמה מעניינת במיוחד." "פילוסופים" רבים טוחנים דילמה זו אלפי שנים ואכן אין בה עניין. מדוע אם כן סייגת דבריך ב"בדרך כלל"? |
|
||||
|
||||
1. למה חסרת משמעות? אתה נתת הגדרה, והיא (ההגדרה שנתת) בהחלט בעלת משמעות בהקשר הזה. 3. איך הזכות לחיים יכולה להיות חסרת משמעות בהקשר הזה? "מדוע אם כן סייגת דבריך ב"בדרך כלל"?" אני משתדל לסייג את דברי כשאני מוצא שזה נכון. |
|
||||
|
||||
1,2,3. לא. המושג "זכות לחיים" מניח הירארכית מושגים אחרים והנחות יסוד אשר אין באפשרוית להוכיח. שלילת אמיתותן של הנחות אלו מרסקת את כל המושגים ש"מעליהן", לרבות המושג "זכות". האם אתה מציע לבנות מערכת מוסר מאינדוקציה על מצב "3000 משותקים על רפסודה" במקום מ"הנחת השפע"? |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את המשפט השני שלך (זה שמתחיל ב"המושג" ונגמר ב"להוכיח"). אכפת לך לנסח אותו מחדש בעברית? אני לא מציע לבנות מערכת מוסר מאינדוקציה. |
|
||||
|
||||
הדיון שמתנהל כאן מזכיר לי את המאמר של דוויד סטוב . אז לא קיבלתי את הכתוב במאמר. כעת אני מתחיל להתלבט אולי היה צדק במה שנכתב שם. |
|
||||
|
||||
לא הצלחתי לכתוב את המיספר כלינק. איך עושים את זה? |
|
||||
|
||||
כמו שעשית, רק בלי רווחים. |
|
||||
|
||||
באיזה אופן צודק? יש לבטל את אסכולת פרנקפורט? לסגור את לימודי הנשים? לקלל את הסמיוטיקה בעצרות המוניות (צרפתים החוצה)? לקבל לאוניברסטה רק אנשים שהוריהם מרוויחים יותר מ300,000 דולר אוסטרלי בשנה? אני בעד להגלות את דוויד סטוב וכל מי שחושב כמוהו ל6 סמסטרים באוניברסיטה של טאונזוויל שבקווינסלנד, בלי אפשרות לחופשות. |
|
||||
|
||||
את צודקת, לא חזרתי בי פתאום. רק אורח_יניב הביא לי את התחושה הזאת. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |