בתשובה לגיל, 03/08/06 9:42
הכישרון שלי - לעצבן אנשים. 400763
מדוע אתה סבור כי ההבעיה היא רק ביחס לשיטות הלימוד ולא ביחס לתחומים עצמם?

ראיתי ילדים שנכשלו במתמטיקה במשך כל שנות לימודיהם.

לאורך 12 שנות לימוד בשני מוסדות, יסודי ותיכון - מתחלפים המורים לפחות שלוש-ארבע פעמים, ולכל אחד מהם שיטת הוראה אחרת. גם המורים הפרטיים שאותם ילדים נעזרים בהם בעת ובעונה אחת עם הלימוד בביה"ס מוחלפים מספר פעמים - וגם להם יש שיטות שונות.

כך שמבחינת הסיכוי, לפחות אחת מכל אותן שיטות שילד אחד נחשף להן לאורך שנות לימודיו, אמורה לעזור לו - אבל העובדה היא שאותם ילדים ממשיכים להיכשל או, בסופו של דבר, מצליחים לצאת מהבגרות 3 יח"ל בשן ועין. נראה לי שלאותם ילדים יש קושי עם המתמטיקה עצמה.

ראיתי גם אנשים שהם בלתי מוזיקליים בצורה בולטת, אין להם שמיעה מוזיקלית והם שרים צלילים לא מדוייקים, הם "זייפנים", בלשון העם. אולי קיימת שיטה (ואולי זה פחות השיטה ובעיקר עניין של כוח רצון רב מצד האדם עצמו וסבלנות רבה מצד מי שמלמד אותו) שתגרום לאדם כזה לזייף קצת פחות, אבל קשה לי להאמין שקיימת איזו שיטה בעולם שתהפוך אותו לזמר אופרה, אפילו אם הוא מאוד רוצה בכך.
הכישרון שלי - לעצבן אנשים. 400941
אם תלמיד במתמטיקה התחיל ברגל שמאל, אני לא בטוח עד כמה שיטה טובה בכיתה י''א תצליח להציל אותו.
הכישרון שלי - לעצבן אנשים. 400942
זה נכון, אבל התכוונתי דווקא למקרים הפוכים, ועכשיו אבהיר את עצמי בצורה יותר טובה:

יש תלמיד שהוא טוב במקצועות אחרים ויש לו כישורים כלליים גבוהים ומוכחים. בכיתתו, החל מהכיתות הנמוכות, יש מורים טובים, ובעזרת שיטות הלימוד שלהם רבים בכיתה מצליחים במתמטיקה - ואותו תלמיד נכשל. על מצב כזה אמרתי לגיל מתגובה 400735: לתלמיד כזה יש באופן ברור בעיה עם המתמטיקה, לא רק עם השיטה שבה מלמדים אותה. וישנם לא מעט תלמידים עם הבעיה הזאת.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים