|
||||
|
||||
אני מסכימה מאוד לגבי ההבדלים בעמדות הרגשיות לגבי מין. אבל בעיניי תקיפה מינית מבוססת על כוח ויחסי כוח, וכשמדובר בתקיפה מינית בנים שנפגעו מגיבים לא פחות קשה מבנות שנפגעו. כאמור, אני תופסת יחסים בין בוגר לקטין כיחסים שעניין (יחסי) הכוח עשוי להיות מאוד חזק בהם, כלומר כיחסים שעלולים להיות תקיפה מינית. הם לא בהכרח כאלה, אבל יש לבדוק ולשלול את זה. |
|
||||
|
||||
אני מוכרח להתוודות כאן: אחרי שקראתי הרבה תיאורים של מה שעובר על נאנסות (וראו, למשל את הבלוג המזעזע של אנתיאה http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=206863&... ) ניסיתי לדמות בעיני רוחי את החויה1. עד כמה שאפשר להאמין לתחושות בטן לא מבוססות, אני לא חושב שאם הייתי נאנס זה היה גורם לי לטראומה בעוצמה כזאת. ברור שזאת היתה יכולה להיות חויה קשה, אבל קשה לי להאמין שהיא היתה גורמת לי פצעים נפשיים עמוקים כאלה. על זה דוקא לא דיברתי עם אחרים, ואם מישהו מהאיילים רוצה לתרום מהרגשותיו זה יהיה מועיל. למופרעים: לא, אני לא רוצה לבדוק את זה, אבל תודה על ההצעה. ____________ 1- "החוויה" אומרת האקדמיה, ואני קורץ ליובל ואומר "נא באוזן!". |
|
||||
|
||||
טוב, זה שאתה אדם שטחי כולנו יודעים. אל תשכח שהיא עברה אונס קבוצתי, חוויה קשה ואינטנסיבית יותר מ''סתם'' אונס. |
|
||||
|
||||
כן, המקרה שלה הוא באמת מהגרועים שניתן להעלות על הדעת, אבל הבאתי אותו רק כדוגמא (וגם כי חשבתי שטוב יהיה אם אנשים יקראו את הבלוג ההוא). כידוע, הרבה נשים שעוברות אונס "רגיל" סובלות מ- PTSD במשך שנים רבות. |
|
||||
|
||||
אונס בידי גבר או אישה? |
|
||||
|
||||
החוויה שהעלית כאן היא לא דוגמא טובה. קשה להזדהות עם הכאב של אנתיאה, מכיון שיש דברים באופי שלה וטעויות שהיא עשתה באותו הלילה שיוצרים תחושה ברורה אצל הקורא הממוצע ש''לי זה לא יקרה''. ובאמת לרוב האנשים כזה דבר לא יקרה. אני לא בטוח שאתה יכול להגיד את אותו הדבר באותה מידה של נחרצות על מקרה של אונס שבו הקורבן לא עשה שום דבר חריג, נתלש באופן פתאומי מהשגרת חיים שלו בלי שהייתה לו יכולת למנוע את זה, והוא נאנס באכזריות ותוך כפייה פיסית ואלימות, כשהוא בהכרה מלאה ולא בעמימות חושים, והוא לחולטין חסר אונים וחסר יכולת להתנגד. |
|
||||
|
||||
אני חייב להגיב כי אני בשום פנים לא מקבל תחושה ברורה ש"לי זה לא יקרה". אולי אני לא קורא ממוצע. לא נראה לי בכלל בלתי סביר לצאת לפאב, להתמסטל או להשתכר, לפלרטט עם איזה בחור, ולסיים את הערב במקום רחוק מאוד מזה שהייתי רוצה לסיים אותו בו. זה נראה לי אפשרי _לגמרי_. הכי מפחידה, מבחינתי, היא דווקא החפות הטכנית של הגברים. ברור לי לגמרי מהתאור של אנתיאה שלא היתה להם שום כוונה לאנוס אותה (למשל, הם נבהלו והחזירו אותה הביתה ברגע שהיתה מסוגלת לבטא סרוב קוהרנטי), ובכל זאת התוצאה היתה אונס. בחברה שבה אני חי אני מרגיש בטוח ונוח דווקא כי אני יודע שיש חוקים שמגינים עלי, ושלמרות שהכוח שלהם לא אבסולוטי, אם אני אפגע בצורה קשה, זה רק בגלל שיש מישהו שמוכן לשבור את החוקים האלה, שמוכן ועלול לשאת בתוצאות. שלומי אינו הפקר, הוא מוגן בסנקציות, נורמות, ואינהיביציות של תוקפי הפוטנציאליים. אם אפגע, זה יהיה כתוצאה מפשע. אבל איזה עולם אקראי ובלתי צפוי הוא כזה, שאשה יכולה להאנס בלי שאנסיה מודעים בכלל לכך שהם אנסו אותה, בלי שנאלצו כלל לחצות קו על הרצפה בטרם מעשה? אם כבר להאנס, עדיף באמת בגן הציבורי, בהכרה מלאה, על ידי פושע, ומתוך חוסר אונים, ולא על ידי אנשים מוכרים ונורמטיביים בנסיבות עמומות ומתוך אחריות-לכאורה של הקורבן. |
|
||||
|
||||
לא עורך דין, אבל ודאי שופט. |
|
||||
|
||||
איפה ראיתם את תיאור העניין? כשאני נכנסת ללינק אני רואה רק טקסטים שעולה מהם שהיא עברה אונס קבוצתי ונותרה פגועה, מזועזעת, זועמת וכיו"ב. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אחרי המשך קריאה בבלוג אני חושב שאני מבין למה אתה מתכוון ב''אני לא חושב שאם הייתי נאנס זה היה גורם לי לטראומה בעוצמה כזאת. ברור שזאת היתה יכולה להיות חויה קשה, אבל קשה לי להאמין שהיא היתה גורמת לי פצעים נפשיים עמוקים כאלה.'' אבל אני חושב שאתה מבלבל פצעים נפשיים עם דרך התמודדות. אנתיאה שופכת מפלים של מילים, שבחלקם נראים לי ולך קצת מוגזמים - אבל זו דרך ההתמודדות שלה. זה לא נכון לקחת את המילים האלו או את הכמות שלהן ולנסות להסיק מזה משהו לגבי ה''עוצמה'' של הטראומה. אם מתעלמים מהמילים שלה ומתרכזים בעובדות עצמן, היא חזרה לעבוד ולתפקד אחרי זמן קצר יחסית. היא הייתה מוכנה נפשית להתעמת עם התוקפים שלה (''חבוי בתוכי מניפסט נאצה מנומק וכמעט אינסופי, שרק משתוקק להתפרץ עליהם ועל שכמותם''). אלא לא דברים שנאמרים ע''י בנאדם שהתפרק לחתיכות, אלא ע''י בנאדם שכבר עיכל מספיק את החוויה כדי להילחם בחזרה. וכל זה בתוך פרק זמן מאוד קצר יחסית. אני לא רוצה להגיד דברים כמו ''הגזמה'' או ''מלודרמה'', מכיון שהן מכילות בתוכן שיפוט מסויים שאין לי שום כלים או או לגיטימציה להעביר. אבל אני כן חושב שיש פער גדול בין הררי המילים של אנתיאה לבין ההתמודדות האמיתית שלה עם החוויה הקשה שהיא עברה. היא הרבה יותר חזקה ממה שניתן לחשוב מקריאה שטחית וקבלה המסר שלה כמו שהוא, מבלי לנסות לקרוא בין השורות. |
|
||||
|
||||
סליחה, אבל... מישהו כאן (ברקת?) יודע בודאות שהדברים אכן נכתבו ע"י נפגעת אונס אותנטית? לא רוצה לקלקל למישהו את האמפטיה ולא להישמע גועלית וחסרת לב, אבל ביותר מדי רגעים נראה הבלוג הזה כמו תרגיל מאומץ בסדנת כתיבה יוצרת, שנכתב ע"י מישהי צעירה מאוד ומשתדלת מאוד. צר לי, יש לי בעיית אמינות. |
|
||||
|
||||
לא יודעת. אני יכולה לשאול את חברותיי הבלוגריות, אם מי מהן נמצאת איתה בקשר. |
|
||||
|
||||
אני לא מבינה למה כל פעם שאישה מעלה סיפור כזה, התגובה הראשונה היא "זה בטח פיקטיבי". מה אנחנו חושבות, שאם נשכנע את עצמנו שזה שקר נוכל להרגיש שאנחנו בצד הבטוח של המפה? שלנו זה לא יקרה? |
|
||||
|
||||
שטויות. מעולם לא הטלתי ספק באמיתותן של עדויות אונס שקראתי או שמעתי. לא ידוע לי כי - "... כל פעם שאישה מעלה...", אומרות הנשים - "זה בטח פיקטיבי". זו הפעם הראשונה שאני שומעת על תופעת "כל פעם" ו"פיקטיבי", הזאת, בסגנון המתואר על ידך. גם הפרשנות שלך, כי הנשים מגיבות כך, כביכול, ע"מ להדגיש את בידולן מן הקרבן התורנית ולהגביר בכך את תחושת בטחונן האישי - אינה נכונה במקרה שלי ואינה נשמעת לי נכונה לגבי נשים אחרות המוכרות לי. אין כאן שום דפוס חוזר ושום "כל פעם" - לפחות לא מצידי. רק לגבי הבלוג המקושר בתגובה 388253, ביטאתי, בזהירות ובמסוייג, ספקנות מסויימת. מאחר וברקת לא חזרה עם תשובה ובשלב זה לא ידוע במי/במה מדובר, לא אפרט את כל הטעמים לספקנותי, ואומר רק זאת, בעדינות - את מכירה את הביטוי (הגששי, אא"ט): "שאלה שאולה משאלות אחרות"? - ובכן - זוהי, בקוים כלליים, הבעיה שלי עם הבלוג הזה: מקומות רבים בו שאולים ממקומות אחרים שקדמו לו (לא בהכרח בלוגים), ולעיתים ניתן אף להבחין בקוי התפר הגסים, מבלי שנעשה מאמץ לעדן ולהתאים אותם. אסתפק בזאת, ואם יתברר שטעיתי - הריני מתנצלת מראש, אלף התנצלויות. שלא כמו בתגובה 388524, עכשיו כבר לא אכפת לי להישמע גועלית: אני לא משתגעת על עניין ה"אנחנו" הנשי, מכל מקום - *לא תמיד* אני משתגעת עליו. ברגעים אלה, למשל - אני זו אני, אינני "אנחנו", ואת, הממ... את זו את, ונראה שהראיה שלי אינה חדה מספיק ע"מ להבחין בכל ה"אנחנו" שמסביבך. |
|
||||
|
||||
יצא לי להיתקל בתופעה הזו גם בנוגע לבלוג של mybody וגם במקומות אחרים, שוב ושוב חזרו הקולות שטענו שזה לא נשמע אמיתי, לא אותנטי, לא מסתדר. אם טעיתי לגבייך, אני מתנצלת. בנוגע לבלוג של אנת'יאה, ככל הידוע לי הוא אמיתי. |
|
||||
|
||||
אפשר לקבל קישור לבלוג של mybody וגם קישורים או לפחות כמה דוגמאות לטענות שאת מדברת עליהן? אודה לך. |
|
||||
|
||||
"לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות בלבד, ומיועדת כמובן גם לגברים)" |
|
||||
|
||||
...ומצד שני, קיימת הציפייה שלנו שמי שכותב על קשייו וסבלו יהיה אותנטי ומקורי, שירעיד אותנו. שיימנע מקלישאות ומביטויים שחוקים, אחרת לא ניעתר ולא נאמין. |
|
||||
|
||||
שיימנע מהעתקות. מה שעוזר בבגרות במתמטיקה 3 יח"ל עלול לעורר בעיית זכויות יוצרים בנסיבות אחרות. |
|
||||
|
||||
אוי ואבוי לי, גם נאנסתי כמו איזו קורבנית מטומטמת וגם האונס שלי מריח מחוסר מקוריות יצירתית ונשמע כמו אלפי מקרי אונס אחרים. הולכת לקבור את פרצופי מחמת הכלימה. בחיי, לפעמים קשה להאמין לעוצמות האטימות. |
|
||||
|
||||
אפשר לשאול מה פירוש השם? |
|
||||
|
||||
אנת'יאה הייתה אחותו של לזלו פהר, גנב הסוסים מהשיר הנושא את שמה (במקור - שיר עם הונגרי). הושר ע"י ג'ודי קולינס וגם ע"י ג'ואן באאז. הייתה גם גרסה עברית ("הו שופט שופט רב חסד..."). אם אני לא טועה, מיכל טל שרה במסגרת המופע והתקליט "השטן ואשת האיכר". יש מילים בתחתית העמוד שבקישור |
|
||||
|
||||
תודה.:) |
|
||||
|
||||
למה אטימות? את יכולה לבוא בטענות לאנשים, שלא מכירים אותך, שהם לא מאמינים לכל מה שהם קוראים באינטרנט, בתקופה שבה אנחנו יודעים שאפילו התקשורת הממוסדת וה"רצינית" לוקה בחסר (וזה אנדרסטייטמנט היסטרי) מבחינת האמינות? זה בוודאי לא נעים לקרוא דברים כאלו עבורך, אבל גם לא כדאי לשפוט כל כך מהר ובכזו תוקפנות. |
|
||||
|
||||
עד כמה שמפתה להטיל ספק בשל אותם מקרים בודדים של בלוגים פיקטיביים, הרי שנדמה לי שלו את קורבן של אונס קבוצתי, והיית נתקלת בחבורת אינטלקטואלים חסרי שמץ אינטיליגנציה רגשית 1 שדנים בנינוחות בשאלת האותנטיות, כי היא יותר נוחה וקלה מאשר דיון בשאלות האמיתיות שעולות מהסיפור של אנת'יאה 2, תוך התעלמות גמורה מהעובדה שהסטטיסטיקה לבדה מורה שרוב הסיכויים הם שמאחורי הדיון קר הלב הזה (התאוששה מהר? לא התאוששה מהר? תוך כמה ימים חזרה לעבודה? האם זה מעיד שהכל נמחק עבר נגמר וחייה חזרו למסלולם הרגיל?) עומדת אישה בשר ודם שעברה חוויה מזעזעת, משנת אישיות, שההחלמה ממנה לוקחת שנים, אם בכלל. כרגיל, באייל תימצא הרבה יותר אמפתיה כלפי מי שאיבד חצי אחוז מערך תיק ההשקעות שלו במהלך תהפוכת שוק זו או אחרת, מאשר כלפי אישה, ששומו שמים, העזה ללכת ולהיאנס. 1 פרט לכמה יוצאים מהכלל 2 שאני מאשרת את אמינותו מהיכרות אישית. |
|
||||
|
||||
לא הטלתי ספק בשום דבר. עקבתי אחרי הסיפור שלה, ואני נוטה להאמין, בעיקר לנוכח העובדה שהוא קיבל גושפנקא מכמה אנשים שאמינים עלי. מה שאמרתי הוא רק שיש סיבה הגיונית לספקנות כאן, בעיקר למי שלא מכיר את הבחורה ולא נחשף לסיפור. ומי שבוחר לבצע את ההתמודדות שלו לעיני כל (שזו דרך לגיטימית לחלוטין בעיני), שלא יתפלא שהוא נתקל בדברים כאלו. לפי מה שראיתי, לא מדובר בבחורה חסרת בינה, ולכן, למרות שטבעי שהפקפוק יפגע בה, אולי לא כדאי לה למהר ולתקוף בחזרה. אגב, אם אני חו''ח הייתי במצב הזה ונתקלת בדיון הזה, הייתי ממהרת לתפוס ממנו מרחק. אינטלקטואלים חסרי כל שמץ אינטליגנציה רגשית ממש לא משרתים את המטרה של ההתמודדות, ולא מהווים את קהל היעד שלה. שימשיכו להזיל דמעות על אובדן של חצי אחוז, ושיהיה להם לבריאות. |
|
||||
|
||||
"כרגיל, באייל תימצא הרבה יותר אמפתיה כלפי מי שאיבד חצי אחוז מערך תיק ההשקעות שלו במהלך תהפוכת שוק זו או אחרת..." ? |
|
||||
|
||||
>תוך התעלמות גמורה מהעובדה שהסטטיסטיקה לבדה מורה שרוב הסיכויים הם שמאחורי הדיון קר הלב הזה עומדת אישה בשר ודם שעברה חוויה מזעזעת, משנת אישיות, שההחלמה ממנה לוקחת שנים, אם בכלל. איזה סטטיסטיקה? יש סטטיסטיקה על אחוז הבלוגים הפיקטיביים (מחולקת לפי נושאים)? |
|
||||
|
||||
אפילו אם היית צודקת באפיון האתר (ואת לא), זאת שהעלתה לראשונה את שאלת האותנטיות ודאי שאינה נמנית עם הדגים הקרים שמתעניינים יותר באותו חצי-אחוז מאשר ברגשותיהם של בני אדם. היא הביעה את הספק שלה בצורה מנומסת ובלי שמץ של תוקפנות או זלזול. מאחר ואני יודע על קיומך הפיזי, ואת מאשרת את האותנטיות של אנת'יאה, נראה לי שהנושא הזה נסגר. תודה. |
|
||||
|
||||
אני חושבת שהקצף יצא על הרושם המתקבל מסמיכותה של הודעת החשמנית ל תגובה 388439 ול תגובה 388437 של לחולע"ד. |
|
||||
|
||||
אילו רק היינו יודעים אנחנו על קיומך הפיזי... |
|
||||
|
||||
אתה מכיר את אלון עמית, והוא יכול להעיד על קיומי. כמו כן, יש כמה חברי מערכת שאיתרע מזלם לפגוש אותי, בשר ודם. חלקם עוד לא התאוששו לגמרי, אבל הקשוחים בחבורה כבר מוגדרים שפויים מבחינה משפטית. |
|
||||
|
||||
אבל אני לא מכירה אישית את אלון עמית, וגם לא את חברי המערכת. מבחינתי אתה בסופרפוזיציה. |
|
||||
|
||||
את יכולה אולי לתאר לי בצבעים חיים סופרפוזיציה? |
|
||||
|
||||
הסופר נראה בערך כמו עמוס עוז בנעוריו. פוזיציות אינני נוהגת לתאר בפומבי. |
|
||||
|
||||
מתוך http://rogers.phy.bris.ac.uk/denzil/denweb4.html : גם פיזיקאים יכולים להיות וולגריים. Alice and Bob go into this bar. It's late at night and they're drunk. They get a drink each and go off into their corner. They start gettinging a bit frisky, and kissing and canoodleing. The barman isn't too happy, but seeing as they're such good customers, he lets it slide. Before too long, though, they're both naked, and getting down to it.
The barman covers his eyes, trying not to look. As he sneaks a glimpse through his fingers, he sees something wierd - he can't make out what they're doing. He looks again, but is still confused. He turns to the drunk propping up the bar next to him, and asks, "What's going on? He seems to be screwing her over the table AND getting a blowjob at the same time. That doesn't make any sense. Looks brilliant though, doesn't it?" "Yeh," sighs the drunk whistfully, "It's a super position." |
|
||||
|
||||
אצלי כל פוזיציה היא סופר. כבר אמרתי שאני שולתת!!!!1 |
|
||||
|
||||
כל עבודת הנמלים האינסופית, מאבק סיזיפי ללקט פרט פה ופרט שם, וכל שהייתי צריך הוא לשאול את אלון עמית? ברשותך, אני מעדיף את ההסבר המדעי הפשוט יותר. |
|
||||
|
||||
היי, ראיתי את ההודעות שלך בבלוג של אנתאה והייתי בשוק מהברכה הבודהיסטית, ממתי נהיית לנו בודהיסטית?(-: חשבתי שאת אתאיסטית מושבעת. ואגב מאיפה לקוחה הברכה היפה הזאת? |
|
||||
|
||||
המצאתי אותה באותו רגע. זאת היתה בדיחה פרטית קטנה ויש לשער שגם הבחור, איתי, קיבל אותה ברוח זו. ואם לא, ואם הוא חשב (כמוך?) שזה ברצינות - אין בעיה, מצויין. אני אגנוסטיקאית. (יש באייל רוב נאה, גם אם צפוי, לאתאיסטים, יש שלושה, שלושה וחצי דתיים, יש, באופן מפתיע למדי, שתי פגאניסטיות (?), טלה וכרמית - ויש 35% תקן לאגנוסטיקאי - אז הנה, יד נעלמה מבורכת הממלאת כל ואקום - הביאתני הלום. יש להעיר אותי רק במצבי חירום) |
|
||||
|
||||
גם אני, גם אני! |
|
||||
|
||||
יש תקן פנוי גם לקוסמטיקאית. השעות יותר נוחות ומקבלים טיפים. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאסתי נוטה לבודהיזם מסוג זה או אחר. |
|
||||
|
||||
מה זה גנוסטיקאיזם? את מוזמנת לענות ו/או לכתוב את הערך בויקיפדיה |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |