|
א3. חלילה וחס. אף אחד לא העלה על דעתו לשנות את התנאים של האיגרות שכבר הונפקו. ההשלכה של צעד כזה על דרוג האשראי של ישראל היתה הרסנית, וזה גם לא היה עומד במבחן בג"ץ.
נתניהו לא היה צריך "להקטין אטרקטיביות" בשעה שעומד לרשותו כלי הרבה יותר פשוט: להפסיק להנפיק.
ב3,2. התמוטטות הקרנות היתה, אכן, בעלת השפעה על האוצר אבל לא דרך "החזרת כספים" אלא מתוך כך שכל הפנסיונרים היו מושלכים אל פתחה. העניין הוא שכדי לשנות את המבנה הקיים, היו חייבים לחכות עד שהמשבר נראה לעין וברור לכל. אגב, לא נראה לי שהם הצליחו בכך הצלחה מסחררת.
ב4. האוצר מכר אג"ח מצויינות לקרנות הפנסיה. זה לא מטיל עליו חובה לקחת חלק בניהול הקרנות, ולמען האמת אני לא חושב שהיתה לו זכות (חוקית) כזאת. על הטרמינולוגיה של "מבוססים" אין טעם להתווכח, אבל המון מבוטחים הם מקבלי משכורות נמוכות מאד.
ג. כאן אנחנו מסכימים, סוף-סוף. קשה להעלות על הדעת מקום טוב יותר לסיים.
ד. סנוקר!
|
|