|
||||
|
||||
''יש אלפי עדים, ומאות סיפורים מסמרי שיער'' נכון, יש מאות סיפורים מסמרי שיער על מתנחלים ברברים שמנסים להרוג שוטרים באמצעות בלוקים של אבנים. אם במקום מתנחלים היו מפגינים ערבים היו עשרות הרוגים אבל כשהמפגינים הם מתנחלים חובשי כיפה פתאום השוטרים לא ממהרים לפתוח באש ולהשתמש בגז מדמיע. |
|
||||
|
||||
לא לא, השוטרים מתנהגים בדיוק באותה צורה תמיד. ההבדל הוא רק בזה שהערבים הרבה יותר טובים ב''למצוא את מותם''. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם החברה האמוניים שבאייל-הנס,דב, יעקב ואיידן- שהשוטרים הפעילו אלימות רבה. למעשה אולי יותר מדי. אבל כמו שאת כתבת, כך פועלים שוטרים כשפוגעים בכבוד שלהם והפרחחים פגעו בכבודם כבר מעל גג בית הכנסת בזמן פינוי הרצועה. הכריחו אותם למחול על כבודם ולנהוג באיפוק כשהנערים שפכו עליהם שמן, זרקו ביצים- בקיצור-השפילו אותם. אנחנו התפעלנו מהאיפוק. זה היה ברור שנפתח חשבון. יחידה כמו היס"מ לא בנויה להשאר חייבת אחרת היא תעבור דמורליזציה. כאן שני הצדדים באו עם חשבון. מה שמאפיין את החברה האמוניים שלנו זו הצביעות האמונית והיחס לאנשים על פי הלאומיות שלהם או האמונה שלהם. יותר מזה; בשבילם אנשים הם רק יהודים במידה מסויימת ודתיים לאומיים במידה רבה. בגלל זה אני חש שהתהום שבינינו אינה ניתנת לגישור. לכל היותר אפשר להגיע איתם למה שקיסינג'ר קרא-דו קיום בשלום. |
|
||||
|
||||
אין ספק שהשוטרים היו אלימים מאוד כלפי המתנחלים. ועדיין, לו היו נוהגים בפלסטינים באותו אופן - מצבנו היה טוב בהרבה. |
|
||||
|
||||
במקום לריב, לא עדיף שתחזרו לגבולות 67 ותשאירו אותנו לחיות את חיינו בשקט? |
|
||||
|
||||
א. הגיע הזמן שתכבד אותי בשמי ב. איך הגעת למסקנה שאני ודב "אמוניים"? |
|
||||
|
||||
א. די עם זה. ב. כי אין יותר ימין חילוני (חוץ מהרוסים). כמו גם שאין יותר שמאל ציוני... |
|
||||
|
||||
היתה לי הרגשה שאחד ה''קבועים'' מנצל אנונימיות למטרת תקיפות אישיות, בעוד הוא משתמש בניק הקבוע להראות ''מהוגנות''. |
|
||||
|
||||
למען הסר ספק, זה לא המצב, אני אינני מהקבועים. לא ברור לי גם מהן התקיפות האישיות עליהן אתה שח (פרט אולי לקריאות ''שקרן'' ששמענו הבוקר, אך הן לא הופנו אליך אלא ממך). |
|
||||
|
||||
או, ההיתממות הקדושה! |
|
||||
|
||||
באמ'שלי אנ'לא יודע מ'תה מדבר, או על מה עליתָ. |
|
||||
|
||||
א.נמאס לי לכתוב באנגלית. אינני אשם בתסביכים ה''שמיים'' שלך. ב. מדבריך אני מסיק שאתה אמוני. לזכותו של דוב אני יכול לומר שהוא מנסח את דבריו בצורה מכובדת ולא נוטה לגדפנות כמו שאתה לפעמים. |
|
||||
|
||||
מי הוא הדב שמוזכר בתגובתך ? פו הדוב ? |
|
||||
|
||||
אתה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה חי בעולם וירטואלי ובו גם דב וירטואלי, שאינו דומה לי כלל. מספר פעמים כבר הפניתי את תשומת לבך לכך שאתה בונה דמות שאינה אני עם מחשבות ורעיונות שאינם שלי, ובכל זאת אתה ממשיך בשלך ללא הרף. מניין לקחת את דעתי בקשר לאלימות המשטרה בהקשר לאירוע עמונה ? ככל שאני זוכר, לא התייחסתי לכך כלל, וממילא אינך יכול כן או לא להסכים עם דעתי בקשר לכך. ומה כוונתך בכך שאני "אמוני" ? ספר לי. אולי אתה יודע עלי משהו שאני לא יודע. |
|
||||
|
||||
כל מי שכופר בעבודה זרה נקרא יהודי. אתה כופר באליל אוסלו ולכן אתה אמוני. תרצה או לא תרצה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאתה תומך במפעל ההתנחלויות ללא תנאי. אמנם ההנמקות לאירועים השונים סביב המפעל הזה אתה מביא מתחומי הצדק, המשפט והבטחון, אם אני זוכר היטב את עלילות כפר מיימון, אך הגישה הכללית נראית לי אמונית. |
|
||||
|
||||
ובכל זאת, דב ואיידן אינם דתיים - ויעידו תגובותיהם במופיעות כאן בשבתות רבות. |
|
||||
|
||||
הם אמונים חילוניים. הם מאמינים בבעלות עם ישראל על ארץ ישראל ובצורך למימושה. הפלסטינאים בשבילם הם אנשים נחותים שצריכים להתכופף ולבטל עצמם בפני עם האדונים. דוב ודאי יטען בכעס שאני מכניס דברים לפיו אבל זו ההסקה הלוגית מדעותיו. הוא איננו בעד מתן אזרחות לכל הפלסטינאים. |
|
||||
|
||||
אני לא יכול לדבר בשם דב, אבל אני בהחלט בעד מתן אזרחות לכל ה''ערבים הפלסטינים'' - בין אם מצרית, עיראקית, סורית או אפילו פלסטינית - אם וכאשר תקום מדינה כזו בגדה המזרחית. |
|
||||
|
||||
הנדיבות שלך נוגעת לליבי אך היא קמצנית מדי. מדוע לא תציע להעניק להם אזרחות נחותה כמו אזרחות ארה"ב? אתה כאזרח מדינת ישראל יכול להציע רק דבר אחד- להעניק להם אזרחות ישראלית. כל דבר אחר הוא מכירת בית שאינו שלך. |
|
||||
|
||||
הבהרה: בדרך כלל המילה "אמוני" משמשת לביטוי אמונה דתית - אמונה באל. אתה השתמשת במילה הזאת למשמעות בלתי מקובלת וזה מבלבל, מה גם שדב כבר הגדיר את עצמו כאן, אזא"מ, כאתאיסט (זה היה, כנראה, יחסית מזמן, לפני למעלה משנה). רק לאחר ויכוח עם בעלי הדבר עצמם נתת את ההגדרה הייחודית שלך ל"אמוני": "הם מאמינים בבעלות עם ישראל על ארץ ישראל ובצורך למימושה". להבא, ע"מ להקל על עצמנו את השיחות ואת ההבנה ההדדית, ראוי להבהיר דברים כאלה מראש. תודה. |
|
||||
|
||||
לפי ההגדרה היחודית של איציקש (בכלל נראה לי שההגיון שלו ייחודי), ''אמוני'' יכול להיות גם אמונה בקומוניזם או בנאציזם. |
|
||||
|
||||
אי-דן מגיב עצבן איצי-קש בונה אנשי קש שוקי שמאל -קורא הכל עובר אורח כבר היה לטורח האלמוני שמגיב כנקבה- כבר היתה לזרא שוטה הכפר הגלובלי מתאושש מליל כדורגל אמריקאי |
|
||||
|
||||
נחמדד |
|
||||
|
||||
כדורגל אמריקלי? |
|
||||
|
||||
נאלצתי לשבש את שימך למען החרוז |
|
||||
|
||||
אי-דן מעצבו איצי-קש מקשקש שוקי שמאל קורא הכל עובר אורח היה לטורח האייל ממין נקבה - היה הוא לזרא השוטה הגלובלי מנהגו קלריקלי |
|
||||
|
||||
הצדק אתך. |
|
||||
|
||||
אין דבר שאני תומך בו "ללא תנאי". האם הרצל תמך בשיבת היהודים לארץ ובהקמת מדינת היהודים פחות ממה שאני תומך במפעל ההתנחלות ? ואם לא, האם גישתו "הכללית" הייתה "אמונית" ? האם טרומפלדור תמך בשהיית יהודים בתל חי (התנהל על כך בזמנו ויכוח בתוך התנועה הציונית) פחות ממה שאני תומך במפעל ההתנחלות ? ואם לא, האם גישתו הייתה אמונית ? ולמה אמרת שאתה מצדיק אותי בקשר לאלימות השוטרים מבלי שבכלל התייחסתי לכך ? על טענתי זו לא הגבת כלל. ולמה אמרת שאני בודאי אמרתי עם היציאה מלבנון שהדבר יגרום לנפילת טילים על חיפה, ולא התנצלת כשהראיתי לך באופן חד משמעי שבפרוש אמרתי דברים אחרים ? למה אתה בונה מבנים מתוך דמיונך ? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |