בתשובה לראובן, 02/02/06 12:19
שיעור בהסתברות 365765
הסיכוי לקבל חלק מהגן מהורה אחד וחלק מהשני הוא מאוד קטן (אבל קיים, לפחות בחיידקים במעבדה).
שיעור בהסתברות 365769
אחת הדוגמאות לתורשה בעלת סיכויים לא שווים באדם היא הפערים היותר גדולים מהצפוי (הצפוי :זהות גנטית ממוצעת של 12.5%) בין דודנים.אגב,קהלת-במה עיסוקך והשכלתך?
שיעור בהסתברות 365876
אני סטודנט ובמקביל עוזר מחקר בתחום הביולוגיה.
שיעור בהסתברות 365783
חיידק עם שני הורים? אנא לנקק.
שיעור בהסתברות 365875
שיעור בהסתברות 365787
יפה, אם כך, החישוב ההסתברותי הוא לא לגבי זהות של כמה עשרות אלפי נוקלאוטידים אלא לגבי מספר קטן בהרבה של גנים, לא?
שיעור בהסתברות 365881
רוב הדנ''א שלנו לא מקודד לגנים, ההבדלים בין בני אדם הם בד''כ לא בגנים, לכן כדי לזהות הבדלים לא מעניינים אותנו הגנים ולא חשובה הכמות שלהם.
אתה צודק שמבחינת השוני הפיזי בין בני אדם, כמות האפשרויות היא קטנה בהרבה.
שיעור בהסתברות 366230
והדנ"א הלא מקודד, יכול להיות מועבר בחלקו בכל נקודה שהיא או שיש מעיד "פסאוד גנים" שרק בקצותיהם ההורים יכולים להתחלף ( אם הנת את שאלתי)?
שיעור בהסתברות 366290
מה שאני כותב הוא לא ממש נכון, אבל בכלליות אפשר להביט על כל נוקלאוטיד בגנום כבעל סיכוי שווה לעבור שיחלוף. אין פסאדו-גנים, שיחלוף יכול להיות בכל מקום. העובדה שגודל הקטע המשוחלף הוא בד''כ גדול בהרבה מגודלו של גן בודד גורם לכך ששיחלופים בתוך גן הם נדירים מאוד.
שיעור בהסתברות 366441
האם אין בכך משום הצדקה לקיומו של הדנ"א הלא מקודד? הוא מקטין את ההסתברות של חיתוך כואב.
שיעור בהסתברות 366457
תלוי אם ההסתברות של חיתוך קבועה פר גדיל או פר נוקלאוטיד.
שיעור בהסתברות 366691
יש, אבל הפיזור של הגנים הוא לא כל כך טוב, כמו כן יש חלקים לא מקודדים בתוך גנים (החלק הלא מקודד נחתך החוצה בשלב הרנ''א, לכן הוא לא מקודד), ככה שזה לא יכול להסביר את הכל.
שיעור בהסתברות 366233
אם ההבדלים אינם בגנים, אז במה הם?
שיעור בהסתברות 366234
הוא אמר- רק מיעוט הדנ''א מתקדד לגנים ולמעשה אין מושג ברור למה השאר משמש (פעם קראו לזה דנ''א זבל, אבל זה כבר לא פי סי ).
שיעור בהסתברות 366239
זה לא עונה על שאלתי. הוא אמר גם שרוב ההבדלים אינם בגנים.
שיעור בהסתברות 366292
ההבדלים הם בדנ''א, שכאמור רובו המוחלט לא מקודד לגנים.
שיעור בהסתברות 366302
"לא מקודד לגנים" פירושו שאין בו גנים? ואם לא, האם ידוע איך החומר הלא גנטי משפיע על ההבדלים?
שיעור בהסתברות 366306
עד עכשיו לא דיברנו בכלל על חומר לא גנטי, זה נושא שלא נחקר מספיק (קל וחומר תורשה של חומר כזה) ולי לפחות אין את היכולת להיכנס לדיון בתחום.
אולי כדאי להזכיר מה זה דנ"א ומה זה גנים. הדנ"א הוא רצף (למען האמת 46 רצפים המחולקים לזוגות, עם חריגה קטנה אצל הזכרים), זה בסך הכל מולקולה ארוכה שמורכבת מהרבה מולקולות קטנות שיכולות לבוא באחד מארבעה סוגים, כמו ספר בשפה בת ארבע אותיות. גן הוא אזור בדנ"א, שמזוהה ע"י חלבון מסויים שמתרגם (נקרא שיעתוק) אותו לרנ"א (אותה שפה בהחלפה של אות אחת) ומנגנון אחר מתרגם לפעמים את הרנ"א לחלבון. רוב המקומות בדנ"א לא מזוהים ע"י חלבונים ולא קורה איתם כלום (לא ממש נכון, אבל נניח לרגע), לכן הם לא גנים. ככה יכולים להיות לך שני "ספרים" של דנ"א שמקודדים לאותם חלבונים אבל שונים במקומות אחרים.
שיעור בהסתברות 366309
תודה.
שיעור בהסתברות 366334
ויש גנים מיטוכונדריים במטותה ?
שיעור בהסתברות 366692
מטותה ?
למיטכונדריון (לשון יחיד) יש דנ"א משלו, אם כי חלק מהגנים שמשמשים בו מקורם בגרעין.
שיעור בהסתברות 366767
הדנ"א המיטוכונרילי מקודד את מרבית חלבוני המיטוכונדריון?
שיעור בהסתברות 366889
לא יודע, זה גם תלוי איך מודדים (כמות גנים או כמות חלבון שנוצרת, איך משווים גן קצר ולארוך וכד').
שיעור בהסתברות 369235
והחלבונים שמיוצרים ע"י גנים של המיטוכונדריון נבדלים בהשפעתם (על הגוף) במשהו מסוים מאלה המיוצרים בגרעין?
שיעור בהסתברות 369237
הם חלק מתהליך מאוד ספציפי, אבל אין בהם משהו מיוחד למיטב ידיעתי (נדמה לי שיש הבדלים בחוקיות הפיענוח, אבל זה לא רלוונטי לתפקיד).
שיעור בהסתברות 369244
תודה. ואגב מה התהליך הספציפי בכלליות?
שיעור בהסתברות 369295
התהליך הוא חלק ממעגל הפקת האנרגיה בתא, נקרא גם "נשימה תאית". פחמנים מהמזון מפורקים ומחומצנים, תוך יצירת מולקולות כמו ATP, שהגוף משתמש בהן כדי להניע תהליכים.
שיעור בהסתברות 369308
אה כן...הממ...שוב תודה
שיעור בהסתברות 365805
ברוב המקרים שגן אינו עובר בשלמותו אתה מקבל מוטציה לא סימפטית.
שיעור בהסתברות 365810
אבל אם הגן בעצמו לא סמפטי?
(ובכל"ם, יקירי, בכל"ם).
שיעור בהסתברות 365814
איפה נכשלתי בבכל"מי?
___________
שכ"ג, בוש ונבכל"ם
שיעור בהסתברות 365820
*כ*שגן.
שיעור בהסתברות 365823
המממ, אינני בטוח. למרות שבנסוח אינו תקני לגמרי, לא התכוונתי להגיד ''כש'' אלא ''ברוב המקרים בהם גן...'' אבל גם זה לא אופטימלי.

מתוך מאה אלף הנוירונים שמתים אצלי מדי יום, תשעים אלף קשורים לשפה (והיתר לשפם).
שיעור בהסתברות 365826
אתה משופם???
שיעור בהסתברות 365828
בבקשה לא להעליב את ציפי לבני, כן?
שיעור בהסתברות 365829
טוב נו-אזורי השפה הם הכי פעילים -אתה חושב במילים ,כותב במילים-מתעצבן במילים -מה גם שאזורי השפה לוקחים חלק לא מבוטל מהקורטקס.
שיעור בהסתברות 365830
סליחה, התכוונתי ''מצופם''.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים