|
||||
|
||||
בינתיים עיתונים ברחבי אירופה פרסמו את 12 הקר' מתוך הזדהות עם העיתון הדני שנאלץ להתנצל. ובעיתון הצרפתי פראנס-סוור פורסה קר' אחרת של מוחמד, יושב על ענן עם אלוהימי כל הדתות, שאחד מהם אומר לו: תפסיק להתלונן, כולנו כאן. ועל זה- תוך שעות!- פוטר העורך. נרגעת? |
|
||||
|
||||
אני הרבה יותר רגוע אחרי הלילה, תודה על הדאגה. את יכולה לתת לינק לקריקטורה החדשה? |
|
||||
|
||||
לא. אבל עד מחר זה בטח יובא באלפי בלוגים1. בינתיים אולי תתנחם בזה ציורים של מוחמד במהלך ההיסטוריה, חלקם יפהפיים, רבים מהם ציורים מוסלמיים, יש כמה מאיראן של ימינו(!) כך שהאיסור כנראה לא גורף מדי. אי שם באמצע יש אפיזודה מ"סאות'פארק", ולקראת הסוף- קריקטורות, ביניהן הציור ההוא של טאטינה סוסקין. 1 אשר בינתיים פתחו במסע "Buy Danish" כולל פירוט הסחורות הדניות שאפשר לקנות, עצות כמו "קנה עוגיות-חמאה דניות, וגם השאר את האוטו בבית יום בשבוע ולך לעבודה ברגל וכך תחסוך בנפט המגיע מארצות-ערב וגם תשרוף את הקלוריות של העוגיות..." :) אתה יכול גם לבצע את הצעדה הזאת כשאתה לבוש בטי שירט עדכני עליו כתוב "קנה דני" בכל שפה שתרצה, החולצה עולה 12 דולר כמדומני, אם כי אולי לא כולל משלוח.. שהעולם מטורף, כבר אמרנו? |
|
||||
|
||||
הציורים הללו מאירן באמת מדהימים. אני כל פעם מצטער מחדש שאין איזה מגיב מוסלמי באייל. |
|
||||
|
||||
מאואיסט הוא תיאולוג של מטריאליזם דיאלקטי פר הגדרה. |
|
||||
|
||||
אם אתה אומר. אבל מוסלמי הוא בטח לא. |
|
||||
|
||||
הבעלים של פראנס סוור הוא צרפתי ממוצא מצרי. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4672642.stm |
|
||||
|
||||
כן, מצרי קופטי, אם להאמין לבלוגרים. |
|
||||
|
||||
אצלנו לעומת זאת, "הארץ" יורד מן הפסים במאמר המערכת המגנה את פירסום הקריקטורות ואף מצדיק את המחאה הערבית. ככה זה כשהאהדה לתרבויות-לא-מערביות גוברת על ערכים הומניסטיים (למשל חופש הביטוי, חופש הדת), מהם אולי החלה אהדה זו. האם העיתון גם דוגל באיסור על הקרנה וצפייה ב"בריאן כוכב עליון"? |
|
||||
|
||||
ועוד דוגמא, לא פחות מדהימה, בבלוג של בני ציפר: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?co... מה שיותר שווה לקרוא הוא את תגובתו של אחד, י. גורביץ לדבריו של ציפר, בתגובה 2 שם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יוסי גורביץ. מי היה מאמין. |
|
||||
|
||||
אוסף כזה של שטויות מקוממות כבר מזמן לא קראתי. האם מר ציפר ירד קלות מהפסים? ואגב, מעניין אותי אם ציפר היה ממש מושפע באיזה אופן מפנימיותו "הרכה כחמאה" של מחבל מתאבד שהיה מגיע לסביבתו, חלילה... |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שאפשר לדבר על ירידתו של מר ציפר מהפסים, פשוט משום שאלו הפסים שלו. לפחות מן התקופה שקראתי אותו בהארץ, נראה לי שזה פחות או יותר מה שצריך לצפות ממנו. נראה לי שמבחינת היחס להומוסקסואליות אין הבדל נראה לעין בין האיסלם, הנצרות והיהדות. גם כאשר ישנן גישות ליברליות לנושא, בסופו של דבר את המילה האחרונה אומר האיסור המפורש בתורה ובקוראן. |
|
||||
|
||||
ראה, נכון שרוב המאמר שלו עוסק בעניין ההומוסקסואלי - בסופו של דבר, זה עיקר עניינו בחיים - אבל הוא כותב גם עוד כמה דברים. והכללותיו על האדם המודרני החד צדדי כביכול, ועל המוסלמים רבי הפנים ורכי הלב הנפלאים... נו באמת. |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני זוכר, "הארץ" התנגד בשצף־קצף להחלטת המועצה לביקורת סרטים ומחזות שאסרה להקרין את "הפיתוי האחרון של ישו" בארץ. העיתון הריע להחלטת בג"ץ להתיר את ההקרנה, ולזכותם של אומנים להציג יצירות מעליבות. |
|
||||
|
||||
נו, אז מה? לא קראת את בני ציפר? "לאדם המודרני, המערבי, קשה לקבל את הדו-צדדיות הזאת, והיא מבלבלת אותו לגמרי. האדם המודרני מאמין שהאדם הוא אחד ובלתי ניתן לחלוקה ורואה התנהגות דו פרצופית כשקר וכצביעות." אם יש לך בעיה עם הדו פרצופיות של "הארץ", זה רק בגלל שאתה אדם מודרני, מערבי. תתבייש לך! |
|
||||
|
||||
אינני מדוע לדעתך העיתון יורד מהפסים. המאמר הוא מאוזן ומתון למדי. הוא מגנה את האלימות של העולם המוסלמי ומבין את העיתון הדני שאפילו התנצל. הוא מפנה אצבע לצורך להפעיל את התאים האפורים ולהיות רגישים. הוא מציין שהציבור המוסלמי באירופה מסומן כנגוע בטרור ולכן חשוד ובעייתי. היות שהרוב המחלט של המוסלמים באירופה אינם כאלה- מובנת הרגישות שלהם. אנשים שבידם כוח רב- העיתונות- צריכים לקחת את הדברים בחשבון. |
|
||||
|
||||
כל זה טוב ויפה. אבל כשמיליוני פונדמטליסטים בארה"ב הפגינו נגד "הפיתוי האחרון", העיתון התייצב לצד האומנים ולא ביקש מהם להפעיל את התאים האפורים. כך היה גם כאשר אומנים פגעו ברגשות יהודים בפרשת מיצג־הדם בשבדיה, או בסרט הפלשתיני־במימון־גם־ישראלי החדש. רק כאשר הצד הנעלב הוא מוסלמי זועם ומאיים, המערכת רואה פתאום צדדים לכאן ולכאן. |
|
||||
|
||||
לא כתבתי את מה שכתבתי מתוך סימפטיה למוסלמים. מה שקורה בעולם הערבי אינו מעניין אותי. שיפגינו וישרפו כמה שהם רוצים. אני חושב שבמדינות המערב היו צריכות להחזיר את נציגיהן הביתה עד שהסורים והאחרים יואילו לתפקד כשלטון. אני מתכוון למוסלמים באירופה. זו אוכלוסיה שמרגישה דפוקה ומקופחת וצריך לשמור על כבודה. לא מתוך פחד אלא מתוך רגישות. אינני אומר שצריך להיות סובלני להתפרעויות ומעשי אלימות. צריכים להיות רגישים עם מה מותר ומה אסור; מה גורם לנזק. הפיתוי האחרון של ישו לא נגע לאוכלוסיות החלשות והרגישות ביותר. ותו הדבר לגבי היהודים. |
|
||||
|
||||
מה לדעתך, פרט להרגשה הסובייקטיבית שלו, מזכה מישהו בתואר "חלש ורגיש"? |
|
||||
|
||||
יש את התחושות הסובייקטיביות ויש מאפיינים יותר אובייקטיביים. האוכלוסיה המוסלמית זרה בתרבות האירופאית וגם נתפסת זרה. היא גם עניה יותר וחיה בתנאים שאינם תמיד תנאים "אירופאיים". למרות שהדת מופרדת מהמדינה, החברה באירופה היא נוצרית וכך גם התרבות שלה. בלי קשר לשאלה מדוע הם באו לאירופה ואם באו- היו צריכים לדעת שהם צריכים להסתגל וכו'.. נוסף לזה, הם נתפסים כטרוריסטים (מוסלמי=טרוריסט). צריך להזהר ולא לפרסם דברים שיתפרשו כלעג לאמונם. |
|
||||
|
||||
בוודאי שלא צריך סתם כך להעליב אנשים. אבל במקרה של העיתון הדני זה לא היה "סתם כך". העיתון שמע על סופר שכתב ספר ילדים על חיי מוחמד, ואף אחד לא הסכים לאייר לו את הספר, מרוב חשש לחייהם. ולכן העיתון פנה לציירים שונים והזמין אותם פשוט לצייר את מוחמד כפי שהם מדמים אותו, ולאו דווקא באופן נלעג. ובאמת, רוב הציורים הם די מתונים. וכן- יש שניים שלושה שמעליבים, ברומזם לקשר בין איסלם ואלימות. אבל זה עלבון שהוא לגופו של כל הנושא, אם לוקחים בחשבון את הסיפור על ספר הילדים. אי אפשר להכיש שלאיסלם יש קשר, לא הכרחי אולי בעקרון, אבל קיים במציאות, לאלימות, לבריונות, להפחדה, ולטרור. כפי שמוכיחות גם התגובות לציוירם. למה לא להגיד את זה, כאשר זה כל הענין? ומה קרה לאחר הפרסום? הרועה הרוחני של האוכלוסיה החלשה והרגישה שלך, אימאם דני בשם אבו-לבן, נסע עם עוד מוסלמים דנים למשרח התיכון, ועימם ספרון שהכיל את 12 הקריקטורות שפורסמו ביילנדס-פוסטן, /ועוד/ שלוש קריקטורות, הרבה יותר מעליבות, שלא פורסמו בשום מקום! המשלחת הנ"ל הסתובבה בארצות ערב ושלהבה את הרוחות עם הספרון הזה, ובסופו של דבר זה הצליח להם. בימים האחרונים אבו-לבן עשה הצגה של קריאה בדנית למוסלמים להירגע, אבל בבד בבד הוא נצפה בתחנת טלויזיה ערבית, משבח את המהומות. מדובר בקבוצות קיצוניות שחיפשו להצית תבערה, והצליחו. וכל האשמה עליהם. |
|
||||
|
||||
עדכון לפרשת הקריקטורות: עשרה אנשים נהרגו אתמול בלוב בעת מהומות שפרצו בגלל שר איטלקי בשם קאלדרולי (ממפלגת הליגה הצפונית) שלבש טי-שירט ועליו הציורים הדנים. אין לכל האנשים האלה מה לעשות חוץ מלהתרגז בגלל כמה ציורים, שבוע אחרי שבוע אחרי שבוע? אני למשל, אם היה לי כוח להתרגז, אולי הייתי מתעצבנת על הוידאוקליפ החמאסי הבא, שבו המחבל המתאבד מתאווה להרוות את צמאונו בדם יהודי, שהוא לדבריו הדם הטוב ביותר: להתחיל עכשיו לטפס לבוידם, כדי להוריד משם את יתדות-העץ המחודדים... אוף. |
|
||||
|
||||
יש כאן משהו מוזר. מצד אחד, אכן הצביור המוסלמי באירופה נתפס כזר וגם עני יותר. מצד שני - רבים מן המוסלמים שם הם ערבים, והערבים נתפסים, עד כמה שהבנתי כעשירים ביותר... |
|
||||
|
||||
ערבים הוא מושג רחב; האנשים שם יכולים להיות סורים, מרוקאים וכד'. הדימוי של ערבים עשירים הוא ממדינות המפרץ. |
|
||||
|
||||
מה לגבי היהודים? לא הבנתי. |
|
||||
|
||||
היהודים הם אוכלוסיה לא חלשה ביותר/רגישה ביותר (אגב, כשהולכים ל"ביותר", גם המוסלמים לא). |
|
||||
|
||||
אגב, למה את מחפשת את הרגישות כל כך רחוק. מחמת הרגישות אני טורח להפוך את הכתיבה לאנגלית ולא כותב "עידן"; אני נזהר לא לפנות לערן בילינסקי "ערן" ואינני זוכר עוד רגישויות. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאתה מקפיד על אותיות בכל"ם מפאת רגישותו של השכ"ג! |
|
||||
|
||||
ואם הוא יכתוב "גוועלד", אני אשרוף את המועדון! |
|
||||
|
||||
בהחלט סיבה מוצדקת. גם לכתוב געוואלד וגם עם שגיאות? |
|
||||
|
||||
האם ראיתי נימה צינית בדבריך? ובנושא כה רגיש? |
|
||||
|
||||
אפשר למלא ספר גדול ועצוב בתגובה לדבריך, אך אני עדיין "לרגע" ולכן אקצר ואשטח: המאמר אינו מאוזן ואינו מתון. הוא מגנה את האלימות כפי שערפאת גינה אותה - הוא מכריז על תמיכה בה והתנגדות לחופש הביטוי. הציבור המוסלמי מסומן בנגוע בטירור מאחר שהוא אכן כזה. הוכחה: מעולם לא יצאה הפגנה מקרב כל מיליוני המוסלמים החיים באירופה כבר כמה דורות, רבים מהם עשירים, מעורים ומשכילים, כנגד הפיגועים באירופה (חוץ מאחת בלונדון, נדמה לי, כאשר האדמה בערה תחת רגליהם לאחר הפיגועים שם), או בכל מקום בעולם מ.ש.ל. בכל מקרה, אין זו סיבה לאלימות. יתרה מזו, סיבת המהומות אינה הפגיעה בדת או בערבים, כפי שמאבק בישראל לחלוטין אינו נובע משלטונה בשטחים. מדובר באמתלות בלבד, של עשירים ומשכילים כאמור. הם לא המסכנים הגדולים בעולם, הם רק האלימים והשונאים שבהם. וכן הלאה... בוא לפחות נסיים במשהו להתחיל איתו את היום: אה, התבלבלתי: |
|
||||
|
||||
כדאי שהמוסלמים ידאגו לילדות שלהן שעוברות מילה. אני לא יודע כמה מתוך 3 המליון שמצוינות בדו"ח הן מוסלמיות, אבל זה קורה במדינות מוסלמיות. אח"כ אטלי הם יפנו את המרץ לממסד הרבני-יהודי, באותו העניין. |
|
||||
|
||||
מה הקשר בין בוסלמי שגר בלונדון לבין ילדה שנימולה בדרום סודן? אני נפעם מיכולת הקטגוריזציה המשוכללת כאן. אתה מתחיל מאיזו קריקטורה חסרת טעם שכמה מניפולטורים הצליחו לרתום לרגשות הקשים של מוסלמים בהרבה מקומות, ממשיך בתופעת מילת הבנות במדינות מפגרות בעולם השלישי ומגיע למימסד היהודי הרבני. נפלא. |
|
||||
|
||||
היכולת האנליטית שלך לוקה בחסר :) זאת לא קטגריזציה אלא אסוציאציה חופשית. (האמנם?) |
|
||||
|
||||
או.קיי. זה לגיטימי לדבר מהבטן. |
|
||||
|
||||
אולי גם בלונדון כמה מוסלמים מצליחים (קרוב לודאי בצנעה, לא בגלוי) למול את בנותיהם. |
|
||||
|
||||
יש כל מיני אנשים פרימיטיביים בעולם. יש בלונדון גם כל מיני גילויי עריות בכל מיני משפחות-לא בהכרח רק מוסלמיות. יש שתיינים, יש אלימים ומה לא? מה זה קשור לסיפור המתגלגל של הקריקטורה המסכנה. |
|
||||
|
||||
נדמה לך שאתה מתווכח איתי. אתה מתווכח עם הבנת הנקרא של מאמר המערכת של הארץ. רק בעיני דמיונך מאמר המערכת של הארץ קורא לאלימות. כמובן, מדוע לא להכניס לכאן את ערפאת? הוא עזר להרבה ישראלים הרבה שנים, מדוע שלא יעזור לך בטיעוני סרק? גם האפולוגטיקה ששואלת מדוע המוסלמים שהתבססו אינם מפגינים נגד הפיגועים? מדוע אני אינני מפגין כנגד אי השוויון בארץ? כמה בכלל הולכים להפגין? מדוע אינך מפגין נגד מאמר המערכת של עיתון הארץ? סלח לי. קרא מה שidan כותב על אזרחי ישראל הערבים ותבין איך חושבים הרבה אירופאים על המוסלמים שבקרבם. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאני, אתה ויהודים רבים אחרים יזמו והפגינו לא פעם כנגד הפגיעה באחר, תוך האשמה מפורשת ונמשכת של אנשים בצד שלהם, תוך תחושת בושה גדולה וכנה, גם כאשר אותו אחר רוצה להשמידם. אצל ערבים (חופשיים, משכילים ועשירים) זה לא קרה, גם כאשר אותו אחר הושיט להם יד לשלום ואפילו כאשר האחר לא עשה להם דבר. ראה גם תגובה 238211 . |
|
||||
|
||||
בקשר לקישור הראשון, הBBC, בדווחם על ההפגנה בלונדון של המוסלמים המתונים שם1, בהשתתפות ההומניסט המפורסם קן ליווינגסטון, מכנה בזהירות את שנכתב בשלטים בה "strong messages". כמובן, הפגנת ה"מתונים" האיסלמיים והשמאל הבריטי, היא נגד מקורה האמיתי של הבעייה: "המערב האיסלמופובי". מעניין כמה מוסלמים אחרים, מוטנטים קיצונים אכולי שנאה עצמית, ניצבו שם ליד, בהפגנת יחיד דוממת, מבויישת, עם שלט הרואה דווקא במתקפה המוסלמית האלימה על חופש הביטוי את *כל* הבעייה. ("כל" - שהרי מדובר בקיצונים). ------------------------------------------------------------------------------------- |
|
||||
|
||||
מסעוד שדג'ארה מביע תמיכה בפיגועים בלונדון ("הקהילה המוסלמית נמצאת תחת התקפה, וזו הדרך של חלק מהחברים בה להגיב עליה"). מן הכתבה עולה כי ההצדקה להם (בדיעבד) היא חקיקה בריטית האוסרת האדרת פיגועי טירור, מה שלדבריו ימנע מן המוסלמים לדבר, וכן גם פסיקת 7 שנות מאסר על אימאם בריטי שקרא גם הוא לפיגועים במערב, שניהם מן השבועות האחרונים. מדוגמאות אלו (ואולי גם אחרות) המבטאות אפליה כנגד המוסלמים בבריטניה, מסיק הוא שהמגמה היא ביצוע רצח עם בקבוצה זו. שדג'ארה הוא ראש הוועדה המוסלמית לזכויות אדם בבריטניה ונחשב למנהיג מתון בקרב 1.6M המוסלמים שם. |
|
||||
|
||||
" ראש עיריית לונדון, קן לווינגסטון, הושעה מתפקידו למשך חודש ימים, לאחר שהורשע היום (ו') בידי פאנל שופטים מיוחד בהתנהגות בלתי הולמת כשהשווה עיתונאי יהודי לשומר נאצי במחנה ריכוז." |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |