|
||||
|
||||
חילופי ג' וה' הם דבר שכיח ברוסית1. גיידמאק הוא היידמאק, שהם הקוזאקים שחוללו את פרעות ת"ח ות"ט (1648-1649). 1 וכך למשל, הלבץ (= הלוי בן צדוק), הפך לגלבץ, והירש לגירש. |
|
||||
|
||||
היידמאק הם הקוזאקים? או הם ספציפית הקוזאקים שחוללו את פרעות ת"ח ות"ט? היידמאק זו מילה נרדפת לקוזאקים? |
|
||||
|
||||
אז אולי לגאידמק יש שורשים קוזקים-אולי הוא יהודי רק מצד האם,העליה הרוסית מלאה בתופעות כאלו.עם זאת,הוא טוען שהוא יהודי משני הצדדים ואין סיבה לא להאמין לו -בעיקרון אין הרבה יהודים שמסתובבים עם שמות משפחה לא יהודיים מובהקים-למעט בקרב העליה הרוסית של ימינו -אבל בעליה הזאת ביותר מחצי מהמקרים יש עירוב כלשהוא (לפעמים רבע יהודים ולפעמים רבע גויים וכ''ו). |
|
||||
|
||||
אני יודע איך באים יהודים לעולם, אני גם יודע איך באים גויים לעולם. אבל איך בא לעולם רבע יהודי, אין לי מושג. זה קורה כשהאישה נכנסת לרבע הריון או שזה קשור לאצבע המפורסמת ? |
|
||||
|
||||
ידעתי שתעשו מזה מטעמים.תשאל את פיתוגרס הוא קישר בין שברים למוסיקה ייתכן שהוא יקשר גם בין שברים למוצא אתני .גאידמק הוא שליש יהודי ולא רבע-זה הופך את הכל ליותר מסובך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אצל קוזאקים זה אפשרי, כי הם לא יודעים חשבון. |
|
||||
|
||||
וברצינות, אם 10 מתוך 16 הסבים־רבים שלי היו קוזאקים, הריני (בקירוב) שני־שליש קוזאק. |
|
||||
|
||||
נניח שהקוזק אנס את האם, ולאחר שנולדה הבת - גם אותה. |
|
||||
|
||||
נו אז יש לך שני שליש קוזאק-איזה יופי. |
|
||||
|
||||
אבל אז תרומת הקוזאק לגנטיקה של הילד (של הבת) מגיעה לשלושה רבעים ולא שני שליש. |
|
||||
|
||||
אני לא מדבר על תרומה לגנטיקה אלא על הורות. לילד יש 3 שורשים באילן היוחסין המיידי שלו, מתוכם 1 אינו יהודי. למען הדיוק, גם אין ביהדות חצי או רבע יהודי - היהדות נקבעת לפי האם, ולכן בינארית לחלוטין - אין באמצע. |
|
||||
|
||||
נכון-טועות חישובית פשוטה.אבל עם הקוזאק הנ"ל אונס יהודיה הילד כבר יישא בקרבו שליש דם קוזאקי (0.75*0.5 חופף ל0.33). |
|
||||
|
||||
מסבן,הטעות שלי. |
|
||||
|
||||
נו זה 0.375-שוב טעות חישובית קטנה. |
|
||||
|
||||
נשמע לי הקוזאק הזה חי בחרדה גדולה משך איזה 12 שנה. מפחד שקוזאק אחר יחטוף לו את בתולי הילדה וירבה אותה מזרע זר. |
|
||||
|
||||
זה רק מוכיח שהשמאלנים הם צאצאי הקוזאקים. משם הם ירשו את פחדנותם. |
|
||||
|
||||
הקוזאק שלי הרבה יותר מוצלח מהקוזאק שלך... |
|
||||
|
||||
לא, זה אותו אחד. ייתכן רק שהוא השתפר עד שעשה אותך. |
|
||||
|
||||
זה אומר בהכרח שאני יותר צעיר. לא בטוח. |
|
||||
|
||||
נו -אז יכול להיות שהוא הזדקן.אני בטוח,אגב, שהקוזאקים מצדם היו מכחישים אליכם כל קשר. חוץ מזה,נורא מעניין לחשוב על עמים,די בצדק,כעל קב' ענק שהתחילו במס' מצומצם של אבות ואמהות -במקרה של הקוזאקים -חבורת אנסים שיכורים שהחליטה להתמסד. |
|
||||
|
||||
מהיכן נובע בטחונך העצמוני לגבי יחס קוזאקים נגזלים לזרעם? מהמעט שעובר אצלנו במשפחה מסופר הרבה על קשר אמיץ אפילו בין קוזאק לסוסו. |
|
||||
|
||||
הקשר בין קוזאק לסוסו יכול להיות אמיץ פי כמה מהקשר בינוי לבין ילדיו. |
|
||||
|
||||
*יכול* אבל לא בהכרח. אם הסיפור קוזאק-נגזל-סוס עובר אצלנו במשפחה סימן שהיה אב קדמון קוזאקי שטרח לספר את הסיפור לבנו היהודי. וציווה עליו להעביר את הסיפור לבנו אחריו. משהו כמו *טיעון המסירה* של ד.ק. למעלה... |
|
||||
|
||||
בהחלט. על הסוס הוא רוכב כל הזמן, ועל ילדיו לא. |
|
||||
|
||||
כמו הקשר בין סמי לסוסו. |
|
||||
|
||||
אוי, זה מזכיר לי את הימים הטובים של תנועת "יוחזרו סמי וסוסו אל המרקע!". איפה הימים שלא ישובו עוד. |
|
||||
|
||||
לי זה מזכיר את הימים העוד-יותר-טובים בהם לא היה צורך להחזיר את סמי וסוסו למרקע. הם היו שם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מה, סמי בורקס? |
|
||||
|
||||
לא אמרתי מה היחס שלהם לזרעם אלא רק מה יחסם לזרים שתובעים מזונות. |
|
||||
|
||||
אמאל'ה! היעלה על הדעת להטריד קוזאק בזוטות כמו מזונות בלי ליידע מראש את עורך דינו לענייני משפחה? |
|
||||
|
||||
ומכאן, ששחשין צאצא של קוזאקים... |
|
||||
|
||||
למה אתה לא לוקח בחשבון שהקוזאק שכב את היהודיה מזממה החופשי? שהרי אף ידועה הבדיחה: מגיעים קוזאקים לבית יהודי בשטייטל. טונסים את האישה, את הבת הגדולה ואח"כ הקטנה. לבסוף הם עולים לקומה העליונה שם נמצאת הסבתא הזקנה. נעמד בעל הבית על רגליו ואומר בתקיפות: עד כאן, רק לא את אמי הזקנה. "מוישלה!" מגיח קול ערירי מלמעלה, "א פרוגרום איז א פרוגרום." |
|
||||
|
||||
מטונס נכנסים לטריון? |
|
||||
|
||||
אגב,אם גאידמק הוא רק שליש יהודי זה מחייב אותו רק בשליש מתרי"ג המצוות-זאת הדרך להסביר פרדוקסים כמו:רבע יהודי וכ"ו. |
|
||||
|
||||
לחלוטין ברור שהוא רכש את השם הזה מעירוב כלשהו. ברור גם למה הוא טוען שהוא יהודי משני הצדדים (אם כי כשמדובר על אנשי שם / אנשים עם כסף, יודעים בארץ טוב מאוד להיתלות ביהדותם / יהדותם למחצה). באופן כללי, מספיק שלסבא מצד האב קראו גאידמאק, וכל השאר יהודים, כדי שגאידמאק יהיה יהודי מ-2 הצדדים עם שם אנטישמי למהדרין. אבל מה לנו מתעסקים עם חוקי נירנברג? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |