|
||||
|
||||
1) שמעו שמעו! 2) למה דווקא אופטיקה גיאומטרית? אני לא יודע האם זה הנושא הכי משעמם בפיזיקה, אבל זה בטח אי שם בתחתית. |
|
||||
|
||||
2. ניסיתי להיזכר מה למדתי בפיזיקה בתיכון, וזה מה שהעליתי בחכתי. |
|
||||
|
||||
אתה צודק, זה מה שלימדו ( פעם, על כל פנים) השאלה שלי היא למה? |
|
||||
|
||||
כי זה ויזואלי, קל להדגמה, קל למדידה, קל להבנה, קל לחישוב ומוכר לכל אחד (כמעט) מחיי היום יום. |
|
||||
|
||||
קבל חצי חרמפפפ. |
|
||||
|
||||
כי יש כאן "תיאוריה" פשוטה שמסבירה הרבה תופעות מחיי היום-יום של התלמיד הסקרן. חוק סנל ו"חוק העדשות הדקות" (יש לו בטח איזה שם אחר שפרח מזכרוני) קלים לניסוח במתמטיקה של תיכון בלי נגזרות, אינטגרלים ושאר משביתי שמחות. בתמורה התלמיד מקבל תובנות לגבי דרך פעולתם של מראות, משקפות, טלסקופים, מיקרוסקופים, משקפיים, עיניים ומצלמות, וגם למה הדגים נראים גדולים יותר מתחת למים מאשר במחבת. עסק די משתלם, אם אתה שואל אותי, למרות שניתן היה להקדיש את הזמן לסוגיות חשובות יותר כמו מה דינן של סוכות הנבנות על גב גמל (כשרות!). |
|
||||
|
||||
אולי. אני זוכר את זה לרעה. |
|
||||
|
||||
האמת היא שגם אני שנאתי את העסק הזה בשעתי. לפני כמה שנים עזרתי למישהי ללמוד את החומר, ולהפתעתי דוקא נהניתי ממנו הפעם (אבל אל תספר ליעקב שמא יראה בכך הוכחה לטענתו שחבל לבזבז על זה זמן בתיכון). ותזכורת לפתיל חביב בעיני: תגובה 276985 |
|
||||
|
||||
אם זה לא בגלל שהפעם זה היה חומר טוב, אז בטוח שזה בגלל המישהי. |
|
||||
|
||||
החומר היחידי המעניין בפיסיקה תיכונית היה, למיטב זכרוני, תורת היחסות וקצת עניינים אלקטרו מגנטיים. |
|
||||
|
||||
נאאא. חוץ מאפקט קזימיר הכל שם שיעמום. |
|
||||
|
||||
כשלמדתי את החומר בכיתה י' שנאתי כל דקה ולא הבנתי כלום, ולמדנו את זה בערך כל השנה. כשהתכוננו לבגרות בי''ב, המורה העביר את כל החומר בשני שיעורים לקראת סוף השנה. היה ממש נחמד. כמובן שזה לא היה אותו מורה כמו בי'. |
|
||||
|
||||
טוב, זה עניין אחר - עם המורה הנכון גם לימודי הנה"ח ייראו כמסע מרתק. וזה מניסיון אישי: עשיתי בגרות בכלכלה עם מורה חיצוני לביה"ס, בשיעורי ערב(!). הוא היה בחור צעיר ומשעשע, שלימד אותנו את חוק התפוקה השולית הפוחתת באמצעות סיפורים על ייצור בגדי ים. נהנינו מכל רגע ולא החמצנו אף שיעור (ואפילו קיבלתי 70 ומשהו באותה בגרות, הרבה יותר מאשר במקצועות ריאליים אחרים). |
|
||||
|
||||
מוזר מאוד: הרי מדעי החיים הם ודאי מקצוע ריאלי, לא? |
|
||||
|
||||
ומי אמר לך שיש לי בגרות במדעי החיים? |
|
||||
|
||||
ציפור קטנה לחשה לי שאת כותבת בתחומים אלה.:) |
|
||||
|
||||
אז תבקשי ממנה לא לספר שאין לי בגרות בהם. גם לא תואר. |
|
||||
|
||||
אני רק מניחה (ומקווה) שאם את כותבת עליהם אז את קצת מתמצאת בהם... |
|
||||
|
||||
מהיכן ההנחה המשונה הזאת? |
|
||||
|
||||
משעמום. |
|
||||
|
||||
לא אמרו לך שכשרון עיתונאי נמדד ביכולת להסוות בורות? :-) |
|
||||
|
||||
אפשר לקבל פירוט (קצר ובלי ארמית)? |
|
||||
|
||||
פירוט ממני על דיני סוכה? מסתבר שעסקו די הרבה בשאלה מהי סוכה כשרה, ובין השאר היו צריכים להחליט אם מותר לבנותה על גבו של גמל - אני מניח שזה לטובת מוליכי השיירות שלא אהבו את הרעיון להקים סוכה במקום חדש מדי יום ביומו. קוראי האייל שלא נשבו בינקותם יכולים ודאי להוסיף מעט בשר (כשר, במטותא, ובלי דגים). |
|
||||
|
||||
אני מניחה דווקא שהדיון על גב הגמל בא לטובת אלה שהתקנאו בדיוני המלאכים על ראש הסיכה (או אולי העשירר העוברים ב*קוף* המחט. ומה יש לך נגד דגים? הרי עכשיו מותר אפילו לשתות מי אקווריום להנאתך! |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |