|
יכול להיות שיש אפור. המטרה אינה דווקא להפוך את העניין לשחור ולבן, וכבר אמרתי שהמסקנה הנגזרת מהטיעון אינה בעלת תוקף לוגי חזק. אבל לטיעון יש כמה נקודות שמרכיבות אותו, ואחת מהן בדיוק מטפלת באפשרות שהזכרת. אם תביא ביקורת שהטיעון לא מתייחס אליה, אז אולי דרכה ייכנס האפור, אבל הנקודה הזו מטופלת בפירוש. מה שמטפל בה הוא העובדה שאחד העיקרים של המסירה הוא ההעברה מאב לבן- המסירה עצמה. זה לא איזה פרט צדדי שאבות של אומה שלמה יכולים בו-זמנית להתעלם ממנו ולהעביר רק את העיקר. הוא הוא העיקר. אלוהים נגלה אל עם ישראל. מכיוון שמאורע כזה הוא לא יאומן, חובה על עם ישראל לספר אותו לבניהם כדי שמשמעותו לא תאבד.
"והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך: ושננתם לבניך ודברת בם בשבתך בביתך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך: וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך: וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך"
|
|