בתשובה לדרומי, 16/12/05 8:52
חוק השלישי מן הנמנע 355323
למען הסדר הטוב, בוא נפרק את הטיעונים שלך לגורמים. נסמן:
תהליך A = "התגברות ההתנכלויות ליהודי ____".
תהליך B = "פעילות של גורמים ציוניים".
הנחה C = "ליהודי ____ היתה תודעה לאומית במקור".
הסמן X –> Y = גרירה לוגית (אם X אז בהכרח Y).
הסמן X => Y = השפעה של X על Y (למשל X יכול לגרום ל-Y, או X מעודד Y).

מתוך תגובה 354754 שלך, היה אפשר להבין כי לדעתך A <–> C:

טענה ראשונה – "אם ליהודי עיראק לא היתה תודעה לאומית-יהודית, לא היתה סיבה שהם לא יצטרפו לתנועה הלאומית העיראקית, ואז הלאומנות לא תופנה כנגדם"
not(C) –> not(A)
טענה שקולה – "תודעה לאומית [יהודית]... היא תנאי הכרחי לרדיפה"
A –> C
עובדה היסטורית – "יהודי גרמניה בסוף המאה ה-‏19"
A & not(C)
לכן הטענה הראשונה אינה נכונה בהכרח.
לא מתאימה לך יהדות גרמניה? קח את תור הזהר בספרד.
לא מתאימה לך יהדות ספרד? קח כל מיעוט דתי בסביבה חסרת סובלנות דתית.

"בגרמניה הסיפור הוא שהרדיפות יצרו את התנועה הציונית"
A => Zionism => B
הטענה A => B מופיעה בסינטזה שלי, ואין לכך כל קשר עם C.
גם הטענה ש B => A מופיעה בסינטזה שלי, והיא נכונה גם בין אם B מוצדק או לא.

טענה שניה (כפי שהבינותי במקור) – "אם הייתה להם תודעה כזו, זו הסיבה שהותקפו"
C –> A
עובדה היסטורית – "יהודי בריטניה"
C & not(A)
לכן גם הטענה השניה אינה נכונה בהכרח.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים