|
||||
|
||||
בוודאי, קודם כל יש שניי סוגים של אינסוף והם: 1) אינסוף רציף 2) אינסוף בדיד התיאור המינימלי של אינסוף רציף הינו קו ללא התחלה וללא סוף שאין בו שום תת-אלמנטים, או במילים אחרות קו זה הינו אלמנט-יסוד בלתי מורכב. התיאור המנימלי של אינסוף בדיד הינו אוסף אינסופי של נקודות כאשר כל אחת מהנקודות הינה אלמנט יסוד בלתי מורכב. כמו כן יכול אוסף להכיל תערובת של אלמנטים לא-לוקליים כמו קטעי קווים סגורים או פתוחים ואלמנטים לוקליים כמו נקודות, ובנוסף לכל קיים מגוון אינסופי של אלמנטים המתקיימים כגישור בין אלמנטים אל-לוקליים לאלמנטים לוקליים. אף אוסף אינסופי אינו יכול להשיג את השלמות הקיימת במצב האינסוף הרציף, ולכן כל אחד מהאוספים האינסופיים היו בלתי-שלם מעצם טבעו, ולכן לא ניתן להגדיר לא גודל מדוייק, כפי שניתן להגדיר לאוסף סופי (אשר מעצם קיומו, אינו שואף לאינסוף לכן ניתן לדעת את גודלו המדוייק). לפי הנ"ל, יש לנו 3 קטגוריות נבדלות של קיום והם: 1) אינסוף שלם. 2) אינסוף לא-שלם. 3) סוף (אשר הינו שלם בהכרח, כי אין ליחסו כלל לאינסופי, או במילים אחרות, לא קיים אוסף סופי שאינו שלם, כי סופיותו מגדירה אינהרנטית את היותו שלם). קטגוריה רביעית הינה ריקנות מוחלטת, והיא היפוכו של אינסוף שלם. המורכבות הקיימת ביקומנו, הינה סינתיזה שבין אינסוף שלם לריקנות מוחלטת, המאפשרת קיומם בפועל של קטעים סופיים (גרסה מוחלשת של קו אינסופי) ונקודות (גרסה מוחלשת של ריקנות מוחלטת). סינתיזה זו מבוטאת הלכה למעשה כגישור בפועל שבין האלמנטים המוחלשים הלוקליים (נקודות) והלא-לוקליים (קטעים סופיים), המקיימת את מגוון המורכבויות של יקומנו. כמו כן יש בנמצא היבריד, שהוא קו רציף לחלוטין בעל קצה יחיד. חמשת המצבים הנ"ל הם הבסיס המכונן לכל צורת קיום אפשרית, כאשר הגישור עצמו חורג תמידית מחמשת המצבים הנ"ל, ומקורו אינו בר-הגדרה. תודעתם של יצורים תבוניים הינה גישור המודע לעצמו, החורג תמידית ממושאיו ומקורו אינו בר-הגדרה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |