|
||||
|
||||
לדבריך "לגבי הארועים שקרו בתנ"ך, יש רק מקור אחד, מגמתי להפליא, שלפחות בחלקו נכתב שנים רבות אחרי המאורעות המתוארים בו, בלי שיהיה אפילו טקסט אחד מהתקופה הרלוונטית שיאשר את הפרטים הכתובים בו." מעניין האם שרידי בית ראשון ושני שנמצאו על ידי ארכיאולוגים לא חרדיים הם פיקציה וקנוניה רקוחה על ידי החרדים? ידידי נסחפת, כלומר נכנסת להכללות גורפות. וזה לא אקדמי מספיק. |
|
||||
|
||||
כדי לא להכנס להכללות גורפות, אולי כדאי להזכיר כי שהדיון היה בעיקר על יציאת מצרים והמלכים הראשונים. העדויות הארכיאולוגיות לכך הם אפס או שנויות מאוד במחלוקת. לגבי תקופת בית שני, יש מעט מאוד בתנ''ך, אבל דווקא יש מספר מקורות חוץ תנכיים, בעיקר לקראת חורבן הבית השני. |
|
||||
|
||||
ברוב מוחלט של הרומנים שנכתבו אי פעם נזכרים מקומות ממשיים, ערים, רחובות, מונומנטים וכדו'. אז מה? האם גם האירועים המתוארים בהם היו אמתיים? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |