|
||||
|
||||
אז לא הבנתי. מה לדעתך אחמדינג'אד כן אמר? ואם אין לזה קשר לפרשנות של "השמדת ישראל" אצל האנרכיסטים, למה בכלל העלת את זה? |
|
||||
|
||||
בוא נאמר שאם נועה היתה מנסחת אתתגובה 341988 אחרת - 'כשמישהו אומר שהוא רוצה להשמיד את ישראל, בדרך כלל אני מבינה שהוא רוצה להרוג אותי' - לא הייתי אומר כלום. פרשנות לגיטימית. מה שהפריע לי זה האוטומטיות של התרגום: "להשמיד את המדינה"="להרוג את נועה ו" אני לא יודע מה אחמדינג'אד אמר ולמה הוא התכוון, וזה לא מספיק מעניין אותי בשביל לבדוק. |
|
||||
|
||||
1. שאחמדינג'ר מדבר על מחיקת מדינת ישראל, הוא לא מתכוון לעבור אטלס אטלס עם טיפקס, אלא על אמצעים יותר מאסיביים, שבדרך כלל הורגים אנשים. 2. גם כוונת רדיקלים למיניהם "להשמיד את מדינת ישראל בלי לפגוע במי מיושביה" לא יכולה להתבצע בלי מרחץ דמים. ומשונה שאחרי שראינו איך יגוסלביה לשעבר מסתדרת כל כך יפה, עדיין יש אנשים שחושבים ששני עמים עם סכסוך מדמם יכולים להסתדר ביניהם במדינה אחת דו/רב לאומית ובלי שלטון דיקטטורי. |
|
||||
|
||||
נו באמת. נכון שאם נדבקים באדיקות למלים בלבד, יש אפשרות תיאורטית שהאיש בסה''כ התכוון לביטול המדינה היהודית מבלי לפגוע לרעה באזרחיה היהודים. אבל בקונטקסט של נאום נלהב שמדבר במונחים מיתיים על מלחמת ''עולם היהירות'' בעולם האיסלם, כשאחמדיג'אן מדבר על ''מחיית הכתם הציוני המכוער מעל פני העולם המוסלמי'', וקהל האלפים עונה לו בקצב ''מוות לישראל'', צריך להיות מילולן נוקדני קיצוני כדי להציע שהכוונה כאן היא לשכנע בדרכי נועם את היהודים לבטל את מדינתם העצמאית וליפול נמסים-מאהבה בחיק מרחב המצפה להם עם זר ורדים ביד. |
|
||||
|
||||
טוב, אז לא התכוונת שזו כוונתו של אחמדיג'ן. הוא אולי מתכוון לחיסול הישות הציונית באמצעים אלימים, אתה אומר, אבל שווה להזכיר בהזדמנות חגיגית זו שיש אנשים (אדם קרוב אצל עצמו?) שמדברים על אידויה של הישות הנ"ל בדרכי נועם. אתה יודע מה- אשמח אם תפרוש כאן את משנתם של האנשים האלה, אפילו בקצרה (בעיקר למה לאייד, ואיך). מי יודע- אולי היהודים החמיצו משהו טוב בלהיטותם חמומת המוח להגדרה עצמית.. |
|
||||
|
||||
טוב, אני מניח שגם בעוד עשרות שנים את תמשיכי לנסות לגרור אותי לדיון הזה (אלא אם, אינשאללה, תבוא המהפכה עד אז). אבל איכשהו תמיד משהו בטון שלך מרתיע אותי מלהיכנס לזה איתך. אז שוב אני אתנצל ואומר - פעם אחרת... שוב אסביר: אני הערתי את הערתי לא אגב דבריו של אחמדינג'אד (שהם לא נושא שמעניין אותי) ולא אגב הפרשנות המחמירה שלהם (שלא בטוח שאני חולק עליה). מה שהטריד אותי היה האוטומטיות הבלתי-רפלקסיבית של הפרשנות הזו כפי שנועה ביטאה אותה, כלומר האוטומטיות של הזיהוי "פגיעה במדינה=פגיעה בי". רציתי רק להזכיר שהמדינה היא בסך הכל משטר, אוסף של גופים ביורוקרטיים-שלטוניים, והיא לא זהה לטריטוריה עליה היא שולטת או לא/נשים שתחת שליטתה. |
|
||||
|
||||
המדינה הספציפית הזאת קשורה בהחלט להבטחת הקיום של אזרחיה. אני בטוח שהחברים שלך בבילעין כולם חסידי אומות עולם, אבל החברים *שלהם* קצת פחות פציפיסטים מאמא תרזה. מה שהם מבטיחים לעשות לבניהם של חזירים וקופים משאיר בלבי מעט מאד רצון ליטול חלק בניסוי המעניין (כמו שאמר פעם עוזי: אני מעדיף להשאר בקבוצת הביקורת). |
|
||||
|
||||
שאני מסתכל על החברים שלו בבילעין, אני מעדיף את רוב בני הדודים בתור שכנים על פני האחים פולק ועוד כמה חברה טובים מהקרקס הנודד שלהם. |
|
||||
|
||||
כששכ''ג דיבר על החברים שלי בבילעין הוא התכוון לבני הדודים, אני חושב. |
|
||||
|
||||
לפי מה שהבנתי ממנו בני הדודים הם החברים של החברים שלך. מכל מקום אין לי בעיות עם בני הדודים שלנו ואני רק מקווה שיש לך חברים יותר טובים מצמד האחים פולק. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את האחים פולק, והתכוונתי לכל החברים שעומר מכיר באופן אישי, יהיו אלה ישראלים, פלשתינאים או אמריקאים. אני מוכן לתת להם את הקרדיט שכוונותיהם טובות ומה שמניע אותם הוא אהבת האדם באשר הוא. |
|
||||
|
||||
בוודאי ובוודאי. |
|
||||
|
||||
קשורה? בהחלט. |
|
||||
|
||||
כלומר, יש הבדל בין להכיר בקשר בין פגיעה במדינה לפגיעה בביטחון אזרחיה (מי בכלל יכול לכפור בקשר כזה, בכל מדינה שהיא?), לבין לזהות אוטומטית ביניהם (כמו שנועה עשתה). |
|
||||
|
||||
מה לעשות שכאשר אתה מתחיל עם הקטע הזה של לבטל את ישראל נראה לי שמגיע לישראלים המבוטלים הסבר על מה ולמה כלתה אלינו הרעה. אשר לטון שלי- הריני להבטיחך שלמרות אי-נעימותו אני לא נושכת (חוץ מאשר בלילות ירח מלא). אבל רצונו של אדם כבודו (חוץ מאשר אם הוא יהודי שרוצה להרגיש שהוא עם), אז- המשך יום פורה ונעים לך. |
|
||||
|
||||
יום נעים גם לך, אבל קודם - ההערה המתבקשת: לא אמרנו הרגע ש"לבטל את ישראל" אין פירושו "לבטל את הישראלים"? |
|
||||
|
||||
שאלתי שאלה ברצינות גמורה. אין לי חשק להתקטנן על ניסוחים. אם אי פעם תרצה לענות לעניין, אשמח לשמוע. עד אז- בוא ניתן לזה לנוח, הה? |
|
||||
|
||||
זהותם כישראלים תתבטל והם יהפכו להיות ישרא-שתינים, לא? |
|
||||
|
||||
''ישראלים מבוטלים'' הם גם לא-ערבים ילידי פלסטין שישראלותם בוטלה. |
|
||||
|
||||
האם הם בוטלו או שמא רק ישראליותם בוטלה? ואולי אפילו זה לא, אלא רק אזרחותם הישראלית? אכן, סוגיה חמורה וכבדה לפנינו. |
|
||||
|
||||
אמת. ולצערנו הסוגיה תבוא לפתרונה חו"ח רק במהלך המהפכה[*] אליה אתה מייחל. [*] אזהרה למהפכני כורסה: מיניסטריון ההיסטוריה קובע שמהפכות אוכלות את בניהן. |
|
||||
|
||||
[*]- מה איכפת לעומר? הוא מהאבות. |
|
||||
|
||||
מהסבות-רבות, אם נהיה אופטימיים (אבל שיישאר בינינו, אה?). |
|
||||
|
||||
למהפכות יש גם נטיה לאכול את האבות. ולהשאיר רק אב אחד שהכל נושק לפי דברו. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |