בתשובה לדורון שדמי, 28/10/05 16:51
הלוקלי והלא-לוקלי 341772
משום שיש גבול עליון לכמות הרעיונות שניתן להביע באמצעות סימון טקסט ושימוש בכפתור הימני של העכבר. אני כבר מזמן מדלג על פסקאות שלמות, בתגובות אותן אתה כותב (כבר קראתי אותן בעבר). לא רק למחשבים יש את היכולת לזהות דפוסים (השמע את אותו הצליל, שוב ושוב, באוזנו של פלוני אלמוני ובשלב מסוים הוא יפסיק לשמוע אותו - הביטואציה).
copy paste של טקסט אותו כבר כולם קראו, התיחסו אליו וניסו לנהל איתך עליו דיון (בלי הצלחה) איננו הבעת רעיון. כשאין אינפורמציה חדשה (גם אם יש המון רעש לבן) זו "דממה רעיונית".
מה שקורה כאן זה לא "הבעת רעיונות". זו טרחנות. סוג של התנהגות אובססיבית-קומפולסיבית. האדם הסביר (אפילו אם הוא מן הסוג שמביא לשינוי מחשבתי), היה כבר מזמן מפסיק לעשות שוב ושוב copy/paste של אותם הרעיונות ממש, גם אם הוא היה משוכנע במאת האחוזים בצדקת טיעוניו. אחרי שהוא לא היה מצליח לשכנע או אפילו להתחיל להיות מובן (לאחר אלפי נסיונות), האדם הסביר היה עושה אחד מן הדברים הבאים:

1) מטיל ספק בצדקתו ובוחן מחדש את רעיונותיו.
2) מנסה לנסח מחדש את רעיונותיו, באופן שונה.
3) מרים ידיים בתחושת מרמור, מפסיק את הדיון, כותב ספר למגירה ומתנחם בכך שבעתיד הרחוק, כאשר הנפשות תהיינה בשלות לכך, יכירו בו כגאון שהקדים את זמנו.

האדם הלא סביר היה עושה אחד או יותר מן הדברים הבאים:
1) מניח שאף אחד לא מבין אותו משום שכולם מפחדים מן האמת.
2) מניח שקיימת קונספירציה שמונעת מאנשים לקבל את רעיונותיו.
3) מטיל ספק ביכולות המנטליות של כל תושבי ארץ (מלבד הוא עצמו) ומייחס חשיבה קולקטיביסטית לכל מי שלא מסכים איתו (שזה בעצם כל מי שהוא לא הוא עצמו).
4) מבצע את תהליך ה- copy/paste של אותו הטקסט. שוב. ושוב. ושוב. ושוב. ושוב...ושוב...ושוב...ושוב...
הלוקלי והלא-לוקלי 341773
"1) מטיל ספק בצדקתו ובוחן מחדש את רעיונותיו."

אמור נא לי אביב, מדוע כל כך קשה לך להבין שמושג השייכות משתנה, אם אלנמט אי-לוקלי (במובן הלוגי) הקיים סימולטנית בתוך ומחוץ לקבוצה (_{_}) נכלל במחקר המתמטי?

מה יש, לדעתך, ברעיון זה שמונע את הקלטותו ?
הלוקלי והלא-לוקלי 341838
"מה יש, לדעתך, ברעיון זה שמונע את הקלטותו?"
השאלה הנכונה היא מה חסר בו.
הלוקלי והלא-לוקלי 341848
אייל אלמוני ענה נא על השאלה, תודה.
הלוקלי והלא-לוקלי 341860
היגיון.
הלוקלי והלא-לוקלי 341876
מדוע הוא אינו הגיוני?
הלוקלי והלא-לוקלי 341845
אביב לא לקחת בחשבון את הדבר העיקרי והוא:

מפגש בין תודעות יכול להוליד תובנות חדשות.

עד כה לא מצאתי אוזן קשובה בקרב קהילת המתמטיקאים, אך גיליתי כי השיח אם אנשי קהילה זו מאפשר לי להעמיק ולפתח את רעיונותי ללא כל קשר ליכולת ההבנה של בני-שיחי.

בשלב זה אני מקבל הרבה יותר ממה שאני נותן, אך אני עדיין מקווה שיגיע היום בו אוכל לתת לאחרים.
הלוקלי והלא-לוקלי 341905
''בשלב זה אני מקבל הרבה יותר ממה שאני נותן''

הייתי אומר שזה לא יפה לנצל ככה מתמטיקאים תמימים, אלמלא הייתי חושב שאתה בכל זאת נותן יותר משאתה מקבל (רק שבמקום תובנות, מדובר בעצם בבידור).
הלוקלי והלא-לוקלי 341908
אני שמח שאני מבדר אותך, דה לא קל להצחיק בימינו אלה.
הלוקלי והלא-לוקלי 341922
לא אותי בעיקר ונכון.
הלוקלי והלא-לוקלי 341937
מסכן שלי, אפילו לבידור אתה לא זוכה ממני.
הלוקלי והלא-לוקלי 341954
גילויי סימפטיה ורחמים. הידד. מעודד לראות שעולם הרגש לא זר לך.
הלוקלי והלא-לוקלי 341961
הגזמת. דורון מגלה חום וחמלה לאורך כל הדיון, גם לתלמידיו הסוררים באייל וגם למתמטיקאים קטני ההבנה באופן כללי. הייתי אומר תאתה פשוט כפוי טובה.
הלוקלי והלא-לוקלי 341968
צודק לחלוטין. או עפ''י המתמטיקה המונדית - צודק וטועה לחלוטין בו זמנית.
הלוקלי והלא-לוקלי 341977
" צודק וטועה לחלוטין בו זמנית."

בזה אתה כופה את עולם המושגים השחור/לבן שלך, שבו תיזה ואנטי-תיזה סותרות זו את זו.

המתמטיקה-המונדית מבוססת על הסינתיזה שבין תיזה לאנטי-תיזה, ואין שום סיכוי שתבחין במגוון הסינתיזות הקיימות בה, מעולם המושגים השחור/לבן שלך.

עד כה לא הראית שאתה מסוגל לעשות ולו צעד אחד קטן מעולם המושגים השחור/לבן שלך.
הלוקלי והלא-לוקלי 341984
לפי המונדית, צוטועה או טוצודקת.
הלוקלי והלא-לוקלי 341969
בוגה בוגה בוגה!!

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים