|
הלחן של רוני ידידיה לשיר ''ערב'' של נתן אלתרמן(''הרחוב כחול כמעט מאוד שקיעה בנלית כמו שלט...'' עם חילופי המשקל המדהימים(נסו לנגן את השיר הזה נראה אם תצליחו) והבלתי שגרתיים והתיזמור האקזוטי צבעוני הוא אחד הלחנים המעניינים והמקוריים ביותר שנעשו עד היום בז'אנר שירי המשוררים במקומותינו. זוהי בפרוש הכלאה נדירה בין מורכבות ריתמית מצד אחד ופשטות מלודית מצד שני ההולמת להפליא את המילים ומוסיפה נופך קסום ופסטורלי לתמונת הרחוב שצייר אלתרמן. אל תתנו לתדמית הקלילה , הסימפטית והחביבה של רוני ידידיה להטעות אתכם. מדובר במוזיקאי נהדר שעסק בזמנו בשירי משוררים ולחניו היו מקובלים ואהובים במיוחד על ידי המשוררים אותם הלחין. דוד אבידן למשל, שלא ממש אהב את הלחנים שיצרו לשיריו, נשאל כמה חודשים לפני מותו( בראיון לתכנית ''מה יהיה'' ברשת ב) מהו הלחן הטוב ביותר שנכתב לשיר שלו והתשובה שלו היתה ''מלחמה אבודה'' בלחן של רוני ידידיה. המופע הצדעה לאבידן שנערך ב''צוותא'' ת''א בו הופיעו זמרים ומשוררים רבים שקראו ושרו משירי אבידן ישב אבידן בקהל וכשהופיעכ רוני ידידיה בשני שירים שלו דרש אבידן לשמוע שיר נוסף וזה לא קרה בהופעה של אף אומן אחר שהופיע באותו ערב. הייחוד בלחני המשוררים של ידידיה הוא בכך שהוא אינו כופה את עצמו על השירים. יש בידידיה המון צניעות ויראה כלפי המילה הכתובה. הוא מעולם לא שינה, דילג או קיצר שיר כדי להתאיהו ללחן שלו אלא תפר באנטליגנטיות וברגישות רבה את הלחן הנכון לכל שיר מבלי לנסות להפריע או להתבלט כמלחין על חשבון הטכסט. אז חבל מאוד שאתם מלכלכים כאן בצורה מגעילה מאוד הייתי אומר על בחור מוכשר וצנוע זה ואני בטוח שהדבר נובע או מבורות מוזיקלית או מכך שאינכם מכירים מספיק את שיריו של ידידיה. אמליץ לכם מאוד להאזין לאלבומו הראשון ''השיירה עוברת''(אלבומו המושלם ביותר לטעמי מתוך שלושה שהוציא עד היום), שאמנם לא ראה אור עדיין על גבי דיסק אך עם קצת מאמץ אפשר אולי להשיג את תקליט הוויניל המקורי.
|
|