בתשובה לכליל החורש נאורי, 07/10/05 1:51
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335360
מה אתה מעדיף, להחשב תינוק שנשבה (הוא לא אשם. זה לא הוא. זו הסביבה בה הוא גדל) או להחשב אפיקורס להכעיס (שאין לו נסיבות מקילות)?

כמובן, בהנחה שלאחר 120 שנה תאלץ להצדיק עצמך בפני בירוקרטים של מעלה.
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335361
אם את חושבת שאת תצטרכי להצדיק עצמך בפני ביורוקרטים של מעלה, מדוע יצאת בשאלה? לי אין בעיות כאלה, כי אני לא מאמין בחיים לאחר המוות.
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335369
יצאתי בשאלה כי אני לא מאמינה בהשגחה פרטית, ואם אין השגחה פרטית, אין לי חשק לסבך לעצמי את החיים (ותודה רבה לבעל ה''שמירת שבת כהלכתה'' שהסב את תשומת ליבי לכך).

אבל אני עדיין מאמינה באלוהים.

למעשה - החזרה בתשובה שלי היתה מאוד רציונלית (ועצמאית. את הרב הראשון בחיי פגשתי בדרום אמריקה, כשכבר הייתי חילוניה שוב). החילוניות שלי היא לא רציונלית.
באורח מוזר, כשהייתי דתיה לא האמנתי בעולם הבא, והיום כן.
כל עוד הנר דולק אפשר לתקן 335409
הדברים קצת יותר מורכבים. יש השגחה פרטית אך יש גם מקום למקרה. יותר מכך, יש לך את האפשרות להסתכל על הקורה אותך בעולם במבט של השגחה פרטית. התובנות שלך, והבניין שתבני מזה שווים את המאמץ.
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335925
את יכולה להפנות אותי למקור יותר מדוייק מאשר "שמירת שבת כהלכתה"?
אני אשמח לעיין שם.

אגב, ספר הלכה הוא לא המקום להכרעות אמונה, כמו שספר החוקים לא יכול לשמש ללימוד מוסר.
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335934
אוהו איך שספר הלכה יכול להיות המקום להכרעות אמונה. כמו שספר חוקים יכול לשמש ללימוד מוסר.
אתה מחפש מה בדיוק ערער את אמונתי בתוך "שמירת שבת כהלכתה", או מחבר, הוצאה שנה וכיו"ב?

בנוגע לשניהם, התשובה תיאלץ לחכות כמה ימים.
"שמירת שבת כהלכתה" נמצא בבית הורי, הואיל וטרם הובלתיו לביתי.

אגב, אנחנו קרובי משפחה?
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335955
גדי ו. הוא בנם של הזוג וישנה.
לא ממש 335958
לא ממש? 335962
לא ממש 335965
ממש לא.
למען הסר ספק 335970
אני הוא בנם‏1 של הזוג‏2 וישנה!

1 השני
2 זאב ועדה
למען הסר ספק 335979
כך כתבתי, לא?
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 335967
כתבת שב"שמירת שבת כהלכתה" ראית שאין השגחה פרטית, ואני סקרן לראות את זה שם בעצמי.
את הספר עצמו יש לי, כך שפרק וסעיף יספיקו לי בהחלט.

האם אנחנו קרובי משפחה?
תלוי לאיזה עומק מחפשים בעץ המשפחה.
בטווח של 3 דורות, אנחנו לא קרובי משפחה.
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 336012
לא ראיתי שאין.
יש שם רק הלכות, כמובן.

אבל יש דברים שגורמים לך לחשוב.

ואני בן אדם חושב. ככה נכנסתי לדת וככה יצאתי ממנה.

_
לא, אנחנו לא קרובי משפחה. זו היתה בדיחה. אני לא וישנה.
''אני מצטער אם פגעתי במישהו, בחיי שלא התכוונתי.'' 336017
אני אשמח להבין איך בעל ה''שמירת שבת כהלכתה'' היסב את תשומת לבך לזה שאין השגחה פרטית.
אני די משוכנע שלא זו היתה כוונתו, ואני סקרן לראות את כיוון המחשבה שלפיו הוא הצביע למקום שהוא לא רצה להצביע אליו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים