|
||||
|
||||
2. הגמרא במסכת עירובין מביאה מדברי המשנה: "...ובעיר הסמוכה לספר... אפילו ... על עסקי תבן וקש יוצאין עליהן בכלי זיינן ומחללין עליהן את השבת". כך שבתנאים מסויימים ההלכה מחייבת לחלל את השבת כדי למנוע התפתחות תעשיה של גנבות. 3. לו הייתי במקומם של החיילים שבכתבה, הייתי מנסה א. בעדיפות ראשונה, ליצור קשר עם הרב הצבאי הקשור ליחידה, כדי שיקבע אם מותר לצאת לפעולה. ב. אם מסיבה כלשהי זה בלתי אפשרי, הייתי עושה ככל שביכולתי כדי לדחות את הפעולה (זה כמובן תלוי האם אני חייל או מפקד, חוגר או קצין, אמור לצאת בעצמי או רק יודע על אחרים שיצאו, עומד מהצד או אחראי, וכו'). כמובן בגלוי ותוך עדכון שוטף של המפקדים, ולא בגרירת רגליים או חלילה חבלה. ג. אם לא עלה בידי לדחות, והשוטרים יוצאים לביתוניא כדי לאתר את הרכב, כמובן שצריך ללוות אותם. ד. בכל השלבים האלה, אני לא רואה איך התייעצות עם רב אזרחי, שלא מוטלת עליו אחריות והוא (מן הסתם) לא בקיא בפרטי ההלכות האלה, יכולה לעזור. 5. זה אכן מדאיג שחיילי המילואים התייעצו עם רב אזרחי; בין אם הסיבה היא שהם לא הצליחו ליצור קשר עם הרב הצבאי המתאים, ובין אם בגלל שהם לא סמכו עליו והעדיפו רב אזרחי מקומי על פניו. 8. איך קרה, לדעתך, שפרשיה כזו שהתרחשה לפני יותר מחודש מגיעה לידיעת הציבור רק בגלל "מקור ראשון"? הרי תוכנית הפינוי מעזה אמורה לעניין את התקשורת בכל מקרה של חיילים דתיים שמסרבים לכאורה לפקודה בגלל הנחיה רבנית. ואיך קרה שחיילים שגרמו ל"ביטול המשימה המקורית" לא הועמדו לדין, כמו בדיון 2321? |
|
||||
|
||||
2,3,5 ניסיתי להגיד משהו כזה בפתיל למעלה... 8. איך זה הגיע דווקא למקור ראשון? כנראה שהחיילים הדתיים לא רצו לתת סוכריות ל"אוייב". למה התקשורת אמורה להתעניין כל מקרה של חיילים דתיים שמסרבים לכאורה לפקודה? איך קרה שהם לא הועמדו לדין? אולי זה לא קרה באמת, אולי באמת לא היתה הצדקה להפעיל אותם, אולי הם כן הועמדו, ואולי המפקדים שלהם פחדו מפתיחת תיבת פנדורה פוליטית שכזו. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |