|
מה שהרגיז אותי היה סרובך לדון על פי ההגדרות שלי. זה לא חוכמה ללמד ילדים לצרף אותיות. אפשר לעשות את זה בגיל 3, בגיל 6, בגיל 9 ובוודאי בגיל 15. הבעייה היא להביא את הילדים לתרגל את הקריאה שלהם, ולהשקיע את המאמץ העצום הנדרש בתרגול קריאה מדוייקת. לאחר מכן יש צורך לתרגל את הילדים בלהבין את הקריאה שלהם. רק אז ניתן לאמר שהילד ממש קורא, אם לא מוצא חן בעיניך שאני משתמש בביטוי אנאלפבית כדי לבטא את זה, אז תגיד. אני אשתמש בביטוי: "חסרי מיומנויות קריאה בסיסיות". אבל סתם לבלבל במוח? לשם מה?
כפי שראית - המבחנים לכיתות ט-י הראו ששליש מהילדים חסרי מיומנויות קריאה בסיסיות. הבאת לך גם לינק המראה שבארה"ב ההערכה היא שיש 20% חסרי מיומנויות קריה בסיסיות.
כל הדיון הזה שולי, והיינו יכולים להגיע במהירות להסכמה על הנתונים, אם היה לך תרבות דיון.
|
|