|
||||
|
||||
נניח שיש אלוהים. נניח שהוא באמת רוצה שאני אתחתן ברבנות. עדיין נשארת השאלה הקשה מכולן, למה צריך להיות לי אכפת ממה שהוא רוצה? רק כי הוא יכול להרביץ לי אם לא אעשה את מה שהוא רוצה? מצטער, אותי חינכו להתנגד לבריונים. הזינוק הלוגי בין קיום אלוהים, לבן היותו מקור כל הטוב, הוא אחד הזינוקים הלוגיים המוזרים ביותר בדת היהודית, ובמרבית הדתות בכלל. סך הכל, העולם שיצר לנו לא משהו, וגם אנחנו נוצרנו פגומים למדי. ויחסי הציבור שהאל היהודי עושה לעצמו? מצטער, לאל כזה אני לא מוכן לסגוד. |
|
||||
|
||||
אני לא הייתי נוהג כמוך. אם הייתי סבור שהטקסים המוזרים דרושים כדי שהוא לא יתעצבן ויהפוך אותי לצפרדע, הייתי מקיים קלה כחמורה. לא תמיד חכם להתנגד לבריונים. |
|
||||
|
||||
אל תצפה לעודף חשיבה עצמאית מאנשים שנתלים ב''אותי חינכו''. |
|
||||
|
||||
מילא שהוא יכול להרביץ לך אם לא תעשה מה שהוא רוצה. הבעיה היא שלא ממש אכפת לו להרביץ לך (גם זפטות איומות במיוחד) גם אם כן תעשה מה שהוא רוצה. למה מה - הוא בכל מקרה עושה מה שהוא רוצה, לפחות אם זה ההוא מההשגחה הפרטית. בקיצור, לא באמת אפשר לדעת מה הוא רוצה, אפילו בהנחה (הבעייתית מלכתחילה) שהוא קיים. |
|
||||
|
||||
עד כמה שהבנתי זה לא זינוק לוגי. ''היתו מקור כל הטוב'' זה חלק מהגדרתו ש''הוא מקור הכל'' וממילא גם של ''כל הטוב''. את הפגמים שאתה רואה גם הרב עובדיה ודתיים אחרים רואים אלא שהם מסבירים את זה ב''כדי שלא תטעה ותבקש בדמיונך שתהא ידיעתו כידיעתנו או כוונתו והשגחתו והנהגתו ככוונתנו והשגחתנו והנהגתנו'' (מורה נבוכים). ואחרי כל זה הם אומרים לך איך להתחתן. לך תבין. |
|
||||
|
||||
הרב עובדיה ואחרים בד"כ מסבירים את מה שלא הכי טוב (או שהכי לא טוב) כעונש/כפרה על מעשים/מחדלים של הסובל מהרע הזה או של אנשים אחרים שחיו לפניו. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |