|
||||
|
||||
א) אכן כן. זה היה בטלוויזיה באימון של חיילים פלשתינאים ביריחו. העקרון היה דומה בעזה 1. ב) בדקתי. אין אזכור של גולדשטיין בתגובה לה הגבת. 1 אני יודע. עכשיו יטענו כלפי שאני שקרן ונוכל ורמאי כי הכנסתי את המילים שאמרו שוטרים פלשתינאים ביריחו וששודרו בטלוויזיה שלהם לתוך פיהם של אנשים בעזה - שבעצם סתם צעקו "מוות ליהודים" או "בדם ואש נפדה את פלשתין" |
|
||||
|
||||
הרי זה לא ייתכן שאתה חסר מינימום של הבנה. אין אזכור ישיר של גולדשטיין אבל יש "גולדשטיין צדק!", או, במילים אחרות - "ערבים זה רע!" - באחוז גדול מאוד מהתגובות שלך. |
|
||||
|
||||
אני מבין: יש שתי אפשרויות. או שאתה חושב שגולדשטיין צדק או שאתה תומך באוסלו, ווי ותוכנית ההתנתקות. אין שום דרך אמצע. |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין גולדשטיין לכך? הרי בכך ברור שאתה תומך. |
|
||||
|
||||
לא זאת השאלה. השאלה היא מה הקשר בין גולדשטיין לבין העובדה שהערבים רוצים את כל הארץ הזאת מן הים עד הירדן? בא נניח שמגיעה ידיעה על כוונות הערבים (למשל נאום הג'יהאד של עראפאת בדרום אפריקה) אך אבוי היא מגיעה דרך מקור ימני 1, אז מתעלמים ממנה? תדון בדברים לעניין. 1 כי השמאל מתעלם ממנה והמוסד עסוק בארגון השלום |
|
||||
|
||||
לפני ששואלים *מה* כוונת הערבים, כדאי לשאול *מה זה* כוונת הערבים. בו נשאל את זה אחרת, האם יש דבר כזה "כוונת היהודים"? מה זה? בא נניח שמגיעה ידיעה על כוונות היהודים (למשל אחד מנהומי הרב כהנא) אך אבוי היא מגיעה דרך מקור אנטישמי, אז מתעלמים ממנה? תדון בדברים לעניין. |
|
||||
|
||||
במה לדון לעניין? איזה עניין? אנחנו דנים בחתונה של דובי? |
|
||||
|
||||
בוא נתחיל מהשאלה "מהי עובדה?". אין "עובדה" שהערבים רוצים את כל הארץ וגו'. יש ערבים שבהזדמנויות מסוימות אומרים שהם רוצים וגוW. זו עובדה. יש גם יהודים שבהזדמנויות מסוימות אומרים שהם רוצים את כל הארץ וגו'. נאום עראפת בדרא"פ הוא נאום עראפת בדרא"פ. היו לא מעט נאומים של שרון על ההתנחלויות לנצח. גם הם היו נאומים. נמשיך בשאלה "מהן כוונות?" כוונות הן דבר דינמי ומשתנה. הן תלויות זמן ומצב. אם בן אדם יושב לך על הרגל וזה לוחץ וכואב, אתה אולי רוצה להרוג אותו: ייתכן שזו הדרך היחידה שעולה בדעתך לפתור את בעית הכאב. אם הוא הסתלק משם באופן אחר, ייתכן שעדיין תשנא אותו, אבל המוטיבציה שלך להסתבך איתו עד כדי רצח תרד פלאים. אתה טוען שהאייל האלמוני הראשון שדן אתך (אנחנו שניים שונים) רואה רק שני קצוות - אוסלו וגולדשטיין. אבל אתה מציג רק שני קצוות - "השמאל" ו"המוסד" (שילוב מעניין, דרך אגב) וגולדשטיין. נסה לדון בדברים לעניין. |
|
||||
|
||||
לדון במה לעניין? במה הן כוונות ובמה הן עובדות? במה זה המוסד? בשאלה האם עראפאת היה מחבל או לא? בלמה נתנו להם רובים? כמה עולה חומוס? תבחר נושא. כתוב מאמר ותבקש שאני אגיב. |
|
||||
|
||||
אולי אתה יכול בכל זאת לענות על השאלה שהעלה האלמוני בתגובה 290872? בעיני זו בהחלט שאלה ואינני רואה מדוע ביטלת אותה באמירה ש"לא זאת השאלה". |
|
||||
|
||||
כתבתי באייל הרבה. הרבה יותר מדי. זה לא מספיק כדי לדעת מה הם דעותי? צריך לתלות לי על הראש שלט? ואם יש לי על הראש שלט אז מה שאני אומר יותר נכון? פחות נכון? |
|
||||
|
||||
השאלה שנשאלה שם היתה מה ההבדל בין גולדשטיין לכך. ענייני השלט שבוער על הראש שלך לא הוצגו כשאלה. |
|
||||
|
||||
בין גולדשטיין וכך יש כך וכך הבדלים, ועוד כהנא וכהנא. |
|
||||
|
||||
גולדשטיין היה בן אדם - רופא. הוא גם היה תומך של תנועת כך ותרם לה כסף. ביום מותו הוא הרג ערבים רבים. כך היא תנועה רעיונית התומכת בכך שהמדינה תגרש את אותם גויים אשר נאבקים נגד השלטון היהודי בארץ ישראל. תנועת כך תומכת בכך שהמדינה תפעיל אמצעים חריפים במאבק נגד האויב הערבי, עד כדי הפעלת טרור נגד טרור והפצצת אוכלוסיה אזרחית. תנועת כך מסייעת ליהודים שפגעו בערבים מתוך יוזמתם הפרטית, בטענה שהם עשו את מעשיהם בגלל אזלת ידה של המדינה. זאת ההשוואה שאני יכול לעשות. מה הלאה? |
|
||||
|
||||
אני לא הייתי זה שהציג את השאלה (היא מעניינת אותי כקליפת השום), רק ניסיתי לפתור איזו אי-הבנה קטנה שהיתה עלולה להפוך לפתיל ארוך ומיותר בעיני. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |