|
||||
|
||||
יש ויש הבדל קטגורי בין ''מכירת מין ואינטימיות (מזויפת)'' לבין כל עבודה אחרת. ראשית, משום מה שאמרה כאן ''אשה'' (לצערי לא העתקתי את מספר התגובה). ושנית, משום ששום שירות אחר לא מאפשר באמת לצרכניו להתייחס למעניק השירות כאל חפץ. (אולי למעט עבדים ושפחות, נהגי ריקשות ודברים דומים - שלמרבה המזל הולכים ונעלמים מעולמנו). למעשה, עצם קיומן של זונות מעודד את היחס המשפיל וה''מחפיץ'' לנשים בכלל - וזו גם הסיבה להתנגדותי למיסודו. |
|
||||
|
||||
מה דעתך על מעסים או מצחצחי נעליים? מה "מחפצן" יותר (קטגורית, לא על סקאלה רציפה) בזנות לעומת עיסוי רפואי למשל? אני כמובן לא מדבר על מין שאינו בהסכמת כל הצדדים השותפים לעסקת זנות. זהו אונס לכל דבר ועניין. |
|
||||
|
||||
האם לדעתך יש הבדל קטגורי ורע אינהרנטי באונס לעומת מעשה אלים כמו דחיפה בתור לאוטובוס, או שמדובר בסקלה רציפה שאונס נמצא קרוב מאוד לאחד מקצותיה? |
|
||||
|
||||
אם הכוונה ב''דחיפה בתור לאוטובוס'' למעשה שמערב אלימות (לא, למשל, להידחפות שטיבה עמידה לפני מישהו שאינה כוללת מגע פיזי), אז כן, לדעתי שני המעשים נמצאים על סקאלה רציפה של מעשי אלימות שאונס נמצא קרוב מאוד לאחד מקצותיה. |
|
||||
|
||||
אז למה, לדעתך, החוק עוסק באונס כמקרה מיוחד, ולא מסתפק ב"תקיפה" ו"תקיפה חמורה"? |
|
||||
|
||||
אני לא רואה את הבעיה כאן. על אותה הסקאלה שאנחנו מדמיינים, אונס נחשב לסוג מסוים של תקיפה עם מאפיינים שונים מאשר תקיפה שעיקרה מכות וחבלה גופנית. אבל אני לא רואה בכך כדי להעיד על שוני קטגורי אינהרנטי. |
|
||||
|
||||
כי לא מצליחים להבין שאיבר מין הוא בדיוק כמו כל איבר אחר בגוף ! למה ? לי אין מושג . אפשר לדבר על טעויות היסטוריות , חוסר מידע , אבל הסיבה העיקרית היא : מהפיכה גדולה לא תחזיק . רק שינויים איטיים . מים שוחקים סלע . |
|
||||
|
||||
איבר מין, הוא אמנם כמו כל איבר אחר בגוף. יחסי מין, לעומת זאת, הם משהו אחר. ''אונס'' הוא עבירה לא רק בגלל המעשה עצמו, אלא בגלל כל הנסיבות המקיפות אותו והמשמעויות המקיפות אותו. |
|
||||
|
||||
אברי המין תוחמים אותנו לשתי קבוצות שונות. |
|
||||
|
||||
סליחה? העובדה שאנחנו בשתי קבוצות שונות קובעת גם את אברי המין שלנו. |
|
||||
|
||||
זה בעניין הביצה והתרנגול? |
|
||||
|
||||
הביצית והתרנגול |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
איפה מצאת את זה? |
|
||||
|
||||
הביצים של התרנגול? |
|
||||
|
||||
הביצים, הביציות, החביתות וכיו''ב. |
|
||||
|
||||
אברי המין שלנו תוחמים אותנו לשתי קבוצות שונות כאשר אנו בתוך פונקציה של הולדה (ילדים), וגם זה נכון לגבי העבר הדי קרוב ולעת עתה בלבד . מצידי אפשר לוותר על חזרה נוספת על כל שאר העמדות שהובעו בדיון הטבולה ראסה מכיוון שהן העמדות המקובלות והידועות . |
|
||||
|
||||
לגבי מצחצחי נעליים - קשה לי לומר. ייתכן שהייתי שמה אותם בקטגוריית העבדים ונהגי הריקשות, ובכל מקרה גם מקצוע זה הולך ונעלם. (מתי ואיפה ראית לאחרונה מצחצחי נעליים?) לגבי עיסוי רפואי - השאלה עצמה מאוד מפתיעה אותי. עיסוי רפואי הוא עיסוק פרה-רפואי לכל דבר, והעובדה שהמטופל מקבל את הטיפול בעירום (אם מכאן צומחת ההשוואה) אינה שונה מכל טיפול רפואי אחר הנעשה בעירום. העובדה שאדם זר נוגע בך במצב זה - כולל באיברים אינטימיים - איננה קשורה כלל למין או לאינטימיות, מזויפת או אחרת. והא ראיה, שהמעסה יכולה להיות גבר או אשה, בלי קשר להעדפותיו המיניות של המטופל. לעומת זאת, לקוחה הממוצע של הזונה (אפשר להעלות על הדעת מקרים חריגים, אבל הם לא מענייננו כאן), איננו זקוק לעבודתה, לערנותה, למומחיותה או לכל דבר אחר בה, למעט נקביותה. הוא זקוק בדיוק לאותו נקב שבו הוא מתרוקן. במובן זה, הזונה היא, מבחינתו, התגלמות האחר - אבזר שימושי שאין לו לא מח, לא לב, לא פנים (חוץ מהפה, אולי) ולא שום ייחוד כאדם - אלא רק כנתח בשר במבנה נוח למטרותיו. לזה אני קוראת החפצה. |
|
||||
|
||||
התחושה שלי היא שאת מציירת את המטרה סביב החץ. מצחצחי נעליים ראיתי בניו יורק לפני חצי שנה. בוול סטריט. לחבר לחדר שלי בעבודה יש בשומר המסך תמונה של אדם סיני בשוק שעיסוקו הוא לנקות את אוזניהם של לקוחותיו, והוא עושה זאת במיומנות רבה, לפי עדותו של הבחור (לא עבר את הטיפול, אבל סיפר על מה שראה). עיסוי רפואי, כמו כל עיסוי, הוא שימוש בגופו של מישהו אחר לטובתך, בין אם השימוש הוא אכן רפואי או למטרות עונג (לאו דווקא מיני). האם מי שמקבל עיסוי מתעניין ברגליו של המעסה? בליבו? במוחו? לא. הוא מתעניין בידיו של המעסה, ומבחינתו הוא יכול באותה מידה להשתמש בחפץ (רובוט משוכלל שיבצע את אותה מלאכה). אם כן, האם ההבדל מתמצה בשאלת האקטיביות או הפסיביות של נותן השירות? הוא שאמרתי - זה נראה לי כמו ציור המטרה סביב החץ שכבר ירית. |
|
||||
|
||||
מיד אחרי שחתמתי את תגובתי הקודמת, נזכרתי בסצנת מצחצחי הנעליים בניו יורק:) באשר לשאר - אנסח אחרת את טענתי: 1. לכל עיסוק - קופאות כפסיכולוגיה, מתמתיקה כהפעלת מלגזה - דרוש מח פעיל כדי לבצעו - ואין זה משנה אם הלקוח מודע לעובדה זו, אם לאו. העיסוק בזנות אינו דורש כלל מח בהכרה. 2. לכל עיסוק אחר, פרט לזנות, נדרש איזשהו מעשה, פרט למבנה גוף מסוים שנקבע עוד בטרם הלידה, והמסמן את בעליו כחלק מקבוצה "טבעית" מסוימת של בני אדם. |
|
||||
|
||||
לצערי טרם הספיקותי ללכת לזונה, אבל האם הלקוחות באמת מעוניינים בזונה שלא תפעיל כלל את מוחה? אני לא חושב שהעסק הוא כזה שוס אם הזונה כלל לא משתתפת בצורה כלשהי באקט מלבד זה שהיא נותנת לגבר לנעוץ. (וסליחה מכל מי שהגלישה לפסים טכניים פוגעת בו). |
|
||||
|
||||
צר לי להוסיף על צערך, אבל אני צופה שעונג זה לא מזומן לך בעתיד הקרוב - בין השאר משום שה''נעיצה'' כנראה אינה מספקת אותך. לאושרי, לא נאלצתי אף פעם לעסוק בזנות - אבל נראה שלפחות חלק מהלקוחות הרלוונטיים בהחלט מסתפקים בה. כך, לפחות, לפי הדיווחים על סוחרי הנשים, המסממים את ''עובדותיהם'' עד אובדן ההכרה לפעמים, ושולחים אליהן את הלקוחות במצב זה דווקא. חוצמזה, כמו שכבר אמרתי - העניין הוא בכך שהעיסוק הזה יכול (הדגש על ה''יכול'') להתבצע ללא הכרה כלל. |
|
||||
|
||||
נראה שהמצב היותר נפוץ הוא שהזונה היא פסיבית, כפי שמתואר בתגובה 288676, ואיזור גופה הרלוונטי הוא העומד לרשותך - נפוץ וכנראה מועדף על הלקוחות - בעיקר משום שזה הכי זול וגם מונע ויכוחים ומלחמות. עם זאת, אם חשקה נפשך בעוד תענוגות מלבד הנעיצה - יש לזה תעריף. עכש"י, הסרסור (או העובדת עצמה, אם היא עצמאית או אם היא מנסה לעשות כמה גרושים מהצד, בלי ידיעת הבוס) יסכם אתך את כל הנושא מראש. רוצה לנגוע לה בחזה? - תוספת תשלום. רוצה שהיא תעניק לך שירות אוראלי? - נדמה לי שזה יותר יקר מן הדרך הוגינאלית אבל אינני בטוחה - אתה צריך לברר. רוצה שהיא גם תזייף אותות התלהבות? - שלם בהתאם. רוצה שהיא גם תהיה יפה, אינטליגנטית, "אוהבת", נעימת שיח, מדיפה ניחוחות סבון ושמפו, ושתקבל אותך בחדר נעים למראה ועל מצעים נקיים שאינם זוכרים מבקרים קודמים? - או-הו! - יש! - אבל *אחרי* התקופה הסטודנטיאלית, כשכבר תהיה איש מקצוע ותוכל להרשות לעצמך. |
|
||||
|
||||
אופססס, טעות. תגובה 288689 צריכה להיות מופנית, כמובן, לגדי, בתגובה לתגובה 288666 שלו. |
|
||||
|
||||
לפני כמה שנים, במהלך שביתה, התפרסם ב"דבר אחר" "תעריפון חדש" של אגודת הפסיכולוגים: פגישה - 200 ש"ח חצי פגישה - 100 ש"ח מבט אחד חטוף - 50 ש"ח קטעי מילים סתומים - 25 ש"ח ודי... |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
1. לא נכון, כמו שכבר כתבה אשה בתגובה 288689, ישנו מגוון של שירותי מין. אני לא מוצא הרבה יותר "מוח פעיל" בשכיבה פסיבית מתחת לקליינט מאשר בעבודה בפס יצור למשל (ותאמיני לי - עבדתי בפס יצור במפעל לפני הצבא, עבודה שיכולה לטמטם את החושים לגמרי). 2. לא נכון (שוב תוכלי להיזכר במשהו אחרי שאישרת את התגובה...), ישנם גם זונות ממין זכר שמספקים שירותי מין (רובם לגברים, אך יש גם המספקים שרותי מין לנשים). איני יודע מה שיעורם המדויק בתוך כלל אוכלוסיית העוסקים בזנות, אך למיטב ידיעתי לא מדובר בשיעור בטל בשישים. |
|
||||
|
||||
1. "אני לא מוצא הרבה יותר "מוח פעיל" בשכיבה פסיבית מתחת לקליינט מאשר בעבודה בפס יצור למשל" - אני מניחה שהתכוונת "הרבה פחות", כמובן. אחרי תקופה של חולשה פיזית חמורה, שהשאירה אותי רוב הזמן במיטה, אני יודעת בוודאות שכל פעולה רצונית - ולו הפשוטה ביותר (הליכה, עמידה, התיישבות (לא התנחלות, כמובן) - מתחילה בתהליך קוגניטיבי, גם אם במצב נורמלי הוא לא מורגש כלל ועיקר. זנות במובן הצר לא דורשת כל פעילות קוגניטיבית, כיוון שמדובר (אצל נשים)2 באינסטינקטים לא רצוניים. "יש מגוון שירותי מין". אמת. אינני יודעת עדיין להגדיר את יחסי למה שמכונה "נערות ליווי" או "שירותי מין בטלפון". כשאדע, אם תרצה, אומר לך. 2. עניין הזונות ממין זכר לא נשכח ממני בשום שלב, והוא נכלל מבחינתי ב"חריגים" שהזכרתי בתגובתי הראשונה בנושא זה. אם מספרם אינו בטל בששים, ייתכן שטעיתי לגבי החריגות. מכל מקום נראה לי, שיש הבדל מסוים בין שני הסוגים בקטגוריה זו ובין הזונות ממין נקבה, מטעמים שונים: אלה מהם המשרתים גברים, אינם יכולים לייצג מבחינת הלקוחות את כל "קבוצתם" כקבוצה "חסרת קוגניציה" - מפני שהלקוח עצמו שייך לאותה הקבוצה, קבוצת הגברים. ואילו אלה המשרתים נשים - אינם יכולים לעשות זאת באופן לא רצוני. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את החלק האחרון בסעיף 2, החל מ"מכל מקום נראה לי, שיש הבדל מסוים בין שני הסוגים בקטגוריה זו ובין הזונות ממין נקבה..." - התוכלי לפשט מעט? |
|
||||
|
||||
גברים המוכרים שירותי מין לגברים יכולים, לפחות חלקית (בעניין ה''נעיצה'') לעשות זאת גם ללא הכרה. אבל כיוון שהם נמנים על אותה ''קבוצה'' כשל לקוחותיהם - קבוצת הגברים - הם אינם ''מייצגים'' את כל ''קבוצתם'' לגבי הלקוחות, כקבוצה שניתן לעשות בה שימוש כחפצים. כיוון שטענתי המרכזית הייתה שזנות (במובן הצר, כפי שהזכרת לי), מעודדת מעצם קיומה ''החפצה'' של נשים בכלל, עניין זה לא חל עליהם. גברים המוכרים שירותי מין לנשים, לעומת זאת, חייבים לעשות בזה פעולה רצונית, ולכן קוגניטיבית. מ.ש.ל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני מקוה שהדעה שלך על מקור ההנאה ממין אצל גברים לא מבוססת על נסיון אישי. |
|
||||
|
||||
תנוח דעתך - אני עוסקת בתחום קצת יותר חדש מהמקצוע העתיק בעולם. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שאני מבין לגמרי באיזה שלב הופך נותן השירות ל"חפץ" ומה ההגדרה של "חפץ". האם מלצרית אינה "חפץ"? האם חשמלאי אינו אלא מברג משוכלל? ומה עם שוטרי התנועה שמשמשים רמזורים אנושיים? ומפעיל מלגזה? בכל המקרים הללו אני יכול להחליף את מבצע התפקיד ברובוט משוכלל ולא לשים לב להבדל (כלומר, איני מתעניין כלל בכך שמדובר בבני אדם חיים, עם רצונות ואהבות משל עצמם, למשל). |
|
||||
|
||||
ראה תגובה 288596 |
|
||||
|
||||
לא שכנעת אותי שם. הסבירי איך זה מתקשר למפעיל המלגזה המסכן שלי, שמבחינתי אין לו לא מוח, לא פה, לא פנים, לא לב ולא שום ייחוד כאדם, אלא סתם כמה שיניים שמסוגלות להרים דברים כבדים. |
|
||||
|
||||
ראה תגובה 288661 |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |