בתשובה לאביב י., 13/02/05 1:37
הנוסע השמיני נגד הטורף 282804
השאלה שלך די מבטלת את מרבית הקווסטים, כי העלילה שם היא עצמה המשחקיות (Myst הלכו קצת רחוק מדי לטעמי עם הרעיון הזה). אם אגביל את עצמי למשחקים מחוץ לטווח הזה, אציין את Dune 2, שהסיבה היחידה ששיחקתי בו עד סופו המר היא כי נהניתי מקטעי המעבר (שלא לדבר על קטע הפתיחה המופלא שאני זוכר עד היום... Dune! The Building of a dynasty!) (המממ... לדיונה 2 היו קטעי מעבר? אולי אני מבלבל אם פקד וכבוש?). קרוב יותר לימינו אנו, ובאותו הז'אנר, גם Warcraft 3 סבל ממשחקיות פחות מהנה מאשר קטעי המעבר המרהיבים. המשחק שאני חושב עומד בהצלחה הכי רבה בשני התחומים במקביל הוא מקס פיין הראשון - משחקיות נפלאה עם עלילה מצויינת ומרתקת. זה גם אחד המשחקים הבודדים (אם לא היחיד) שהשלמתי מההתחלה ועד הסוף למעלה מ-‏10 פעמים. פשוט כיף לשחק אותו מחדש כל פעם.

(דובי, שבילדותו שיחק את King's Quest 2 מההתחלה ועד הסוף בלי לשמור, כי לימדו אותו להבהל כל פעם שהאור של הדיסק הקשיח התחיל להבהב בלי סיבה ברורה לעין. וחוץ מזה לא היה לו מושג מה המשמעות של restore. לא שזו חוכמה גדולה - המילים הראשונות שדובי למד באנגלית, סביר להניח, היו open door...)
הנוסע השמיני נגד הטורף 282889
בדיון 2 לא היו קטעי מעבר, אלא רק שיחות נפש עם המנטט. מה שכן היה זה את קטע הפתיחה המופלא באמת. בפקד וכבוש כבר היו קטעי מעבר מושקעים למדי שנתנו לך את ההרגשה שיש עלילה למשחק.

גם המילים הראשונות שלך באנגלית היו open door? וחשבתי שאני היחיד... (מעניין מה זה אומר עלי שבהשפעת Hero Quest עוד צמד מילים שלמדתי די מהר היה seek body).
הנוסע השמיני נגד הטורף 282895
בהשפעת King's Quest 1, המילים הראשונות שלי באנגלית היו Give, Take, Carrot, Goat.

(ניתוחים פסיכולוגיים בשקל יתקבלו בברכה).
הנוסע השמיני נגד הטורף 283159
גם אני גמרתי את קינג קווסט 2 בלי לשמור. למיטב הבנתי, לא היתה לי אפשרות אחרת, מכיוון שבגירסה ממנה העתקתי לא ניתן היה כלל לשמור את המשחק - היא דרשה "דיסקט שמירה" מיוחד שלא היה ברשותי. האם לך היתה עותק מקורי?

איזה סיוט נורא - להיתפס ביער על ידי המכשפה או הקוסם אחרי שעה וחצי של משחק רצוף... לעבור על הגשר הרעוע פעם אחת יותר מדי... לא לברוח בזמן כשהזאב שוכב במיטת הסבתא... ליפול מהמדרגות הלוליניות האידיוטיות פסיעה לפני סוף המשחק...
הנוסע השמיני נגד הטורף 283172
הו, ימי ה-Floppy העליזים בהם כל Quest מצוי של Sierra היה על מספר אינסופי (אך בר מניה) של דיסקטים‏1. אחרי פעולות לוליניות אינסופיות‏2 ובדיוק ברגע הקריטי של המשחק - דיסקט מספר שש החליט לא לשתף פעולה.

__________
1 דיסקט 5.25 - הגירסה הדיגיטלית לאיזיסקטצ'.
2 פתח דלת <הכנס דיסקט מספר 4>, צעד ימינה <הכנס דיסקט 7, קרא את דברי המלך ואז הכנס דיסקט מספר 3>, שתה את שיקוי הקסם <הכנס את דיסקט 1 ו-‏2 לסירוגין>, בעט בישבנו של המפתח <הכנס דיסקט מספר 9>...
הנוסע השמיני נגד הטורף 285333
כבר ציינתי שהיה לי כונן קשיח? אחח... כמה גאווה הוא הסב לי. לאף אחד אחר לא היה. 20 מגה אדירים של יכולת אחסון! עשרות דיסקטים מעאפנים של 360K נדחסו בקלות לתוך כונן אחד נוח שאף פעם לא מתקלקל, נשרט, או מתעוות כי השארנו אותו בטעות בדיוק איפה שהייתה השמש בבוקר. בעוד שכל חברי החליפו דיסקטים בקדחתנות, אני ישבתי לי בהנאה ויכולתי לשוטט ברחבי הממלכה כאוות נפשי.

עד שהגיעה המכשפה ותפסה אותי.
הנוסע השמיני נגד הטורף 285348
מפונק בר מזל שכמוך! אנחנו אפילו דיסקטים לא היו לנו. כל עולמי הדיגיטלי היה על לוחות אבן (בתוך מארז של VIC20, בתחתיתו של אגם).

ואל מצעד המחשבים שהיו בביתי אי פעם, פרו עידן הפיסי:

- VIC 20
- DRAGON 32
- Texas Instruments TI-99/4A
- Commodore 64
- Spectra video 128
- commodore 128
- AMIGA 500
הנוסע השמיני נגד הטורף 285331
נראה לך? בזמנו אפילו לא ידעתי שיש אפשרות תיאורטית לקנות את המשחקים האלו. חשבתי שהם פשוט מסתובבים בין אנשים כמו שמשחקי ג'אווה באינטרנט היום הם בחינם. בהרצליה הייתה בזמנו חנות ש*מכרה משחקים מועתקים* - המחיר היה פר דיסקט (מה שהפך את הקווסטים ליקרים במיוחד), ואם אני זוכר נכון אפילו הייתה אחריות למקרה שאחד הדיסקטים נדפק.
אני רוצה לציין לזכותי שכשמיראז' התחילו למכור קווסטים בארץ, אני הפסקתי להעתיק אותם מאחרים. אני חושב שאיפשהו בבית הורי עוד יש ארגז עם אריזות המשחקים, שדי מהווה קטלוג מלא של כל משחקי סיירה עד קצת אחרי שהם עברו לפוינט-אנד-קליק המעצבן.
הנוסע השמיני נגד הטורף 311491
(סליחה על הערת דיון ישן מרבצו): מזכיר לי את ימי המשחק שלי ב-Amazon, ה-adventure הראשון בו שחקתי ברצינות. שיחקתי יחד עם חבר, היינו בכתה ח' בערך, ולא היה לנו מושג לגבי פקודות כמו Save. בכל פגישה ישבנו חצי שעה בממוצע כדי להגיע לשלב שבו נתקענו בפעם האחרונה.

הבעיה היא שגם את הפקודה inventory, למשל, לא הכרנו, וגילינו את כל הציוד שהגיבור נושא עמו רק כאשר נתקלנו במשהו ביער, והכל התפזר סביבנו. פתאום החיים נעשו הרבה יותר קלים...

בדיעבד מסתבר שהעלילה נכתבה בידי אחד, מייקל קרייטון.

הנוסע השמיני נגד הטורף 431172
משחקי מחשב הם דבר נפלא. את המילה save למדתי די מהר, אבל המילים הראשונות שלי באנגלית היו open door, ועוד צירוף מוצלח שרכשתי בזכות משחקי המחשב היה seek body (שאמור להתפרש כ"חפש על הגופה").
הנוסע השמיני נגד הטורף 283173
''השאלה שלך די מבטלת את מרבית הקווסטים''

אכן. ידעתי שהניסוח של השאלה בעייתי, כבר בזמן שניסחתי אותה. שוין.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים