|
איך אתם קוראים לזה...דחליל? איש קש? אף אחד לא מדבר על שמיר ופטרוזיליה נפגשים באפלה..הדברים יכולים להיות הרבה יותר רציונלים ופשוטים מזה. תן לי להציג לך דוגמה קטנה מהחיים, שלדעתי ממחישה את העניין. המוצר הנבחר: גומיות לשיער. מה לעשות, יש לי שיער ארוך. (זוהי כמובן החלטה רציונלית, מכיוון שאני חוסך גסף על ביקורים במספרה, אבל לא זה העניין כרגע). לפני שלוש שנים היינו בקפריסין, ובדיוטי פרי בדרך חזרה, חיפשנו על מה לבזבז את המטבעות האחרונות שנשארו בכיס. מצאתי גומיות לשיער שנראות די רגיל, רק שלא היה להן תפרים - הן פשוט היו סיבי גומי שזורים ביחד. הגומיות האפרוריות האלה החזיקו ממש יפה - חצי שנה כל גומיה (גומיות רגילות מחזיקות לי יומיים). אחרי שנה, חיפשתי לקנות גומיות שכאלה בארץ ופשוט לא מצאתי. אפילו בביקור בניו יורק, השקעתי יום שלם (נשבע!) רק בלחפש גומיות מופלאות שכאלו. לא מצאתי בכל התפוח הגדול. אבל מה כן מצאתי? מצאתי שעל כל האריזות של הגומיות נכתב באותיות קידוש לבנה "גומיות לשיער ללא תפרים!" (זה היה כתוב באנגלית כמובן), אבל זה היה תמיד שקר: תמיד היה מדובר בחוט גומי רגיל, עטוף בבד שמודבק, או מולחם (אבל בצורה חלקה, כדי שכאילו לא נראה את זה, בניגוד לחיבור ברזל המסורתי שיש לגומיות). אז מה היה לנו? טכנולוגיה פשוטה ושימושית מאוד: לשזור סיבי גומי ללא הדבקה או חיבור כלשהו, דבר המאריך את חיי הגומיה פי 100. לא מדובר בטכנולוגיה גרעינית, ואני בטוח שיש יותר מייצרן גומיות אחד. אבל אף יצרן לא יהיה מטומטם מספיק כדי למכור את זה (או אף יצרן לא יהיה מטומטם מספיק כדי *להמשיך* למכור את זה), כי זה כורת את הענף שעליו הוא יושב. לא צריכים פגישות ליליות בבית קברות, מספיק שהאנליסטים בכל חברה יציגו את הנתונים למנהל. החברות אפילו לא צריכות לתאם את המהלך הזה בינן לבין עצמן - זה פשוט צעד מתבקש ע"פ המודל. הן כן יאמצו את המוניטין של הטכנולוגיה הטובה יותר, כדי לקדם את המוצר בעל מחזור המכירות הגבוה ביותר.
|
|