|
||||
|
||||
אם היית נוסע במונית פעמיים בשבוע מנתב"ג לירושלים היית משווה. אם היית נוסע פעמיים בחודש במונית היית יודע מה המחיר המקובל ולפני הנסיעה היית מבקש לדעת כמה זה יעלה ואם זה סביר היית נוסע. ייתכן גם שיהיו מוניות עם מונה מחברה אמינה שאתה סומך עליה. אז היית מרגיש יותר בנוח ליסוע איתם. נפח הנסיעה במוניות של אנשים שלא מכירים את המחירים ולא על פי חוזים קבועים קטן. קטן יותר מהבעיה של אנשים המזמינים חשמלאי שמרמה אותם ולא יודעים שהוא מרמה אותם. קטן בהרבה מבעיית המוסכים הרמאים. קטן בהרבה מבעיית המובילים שמעלים מחירים תוך כדי ההובלה, קטן בהרבה מבעיית שוק השרלטנים קוראי בקפה ומוכרי ברכות. למה אינך מסדיר את כל אלו? פשוט כי ההסדרה אינה קשורה כלל לרצון להיטיב, מכיון שהיא אינה יכולה להיטיב 1. ההסדרה נועדה להרבות משרות ביורוקרטיות כדי שאפשר יהיה למנות חברים ולהתעמר באזרחים. 1 גם היום, עם כל הפיקוח שלך, יש מוניות שגובות מה שבא להם אם הם רואים שאתה פראייר. |
|
||||
|
||||
אני נוסע, לצרכי עבודה, בערך פעמיים בחודש במונית. הבעיה היא שזה בימים שונים ובשעות שונות. איך אני יכול לדעת אם המחיר סביר או לא, אם אין לי מושג מה מצב הפקקים כרגע? אני יודע שבירושלים, לפחות, כל פעם שנכנסתי למונית, היו מפעילים מונה (בלי להתווכח ובלי לתחמן), ולי היה ראש שקט. כמה *טוב* לי. אתה שוכח שוב ושוב את עניין הענישה. היד הנעלמה *לא יכולה לעבוד* אם אין לי יכולת להעניש את נותן השירות הגרוע. פשוט אי אפשר. לפיכך, בניגוד לחשמלאים, שרברבים, מובילים או כל בעל מקצוע אחר, מוניות צריכות להיות תחת פיקוח משום שאין לי, כאזרח פשוט, שום יכולת להשפיע על השירות שהם נותנים והמחירים שהם גובים. (לגבי מחירי הירקות: א. אתה יכול לקנות בשוק, שם יש הרבה דוכנים זה לצד זה, ואתה יכול להשוות. ב. חשוב מכך - לא צריך להשוות מידי יום ביומו, אלא להשוות לאורך תקופה קצרה, למצוא מקום שהמחירים בו (בסך הכל) זולים, ולקנות בו. כעבור כמה חודשים, כדאי לעשות השוואה נוספת כדי לוודא שלא היה שינוי משמעותי. כך אפשר להעניש את המקום שנותן לך שירות גרוע. אם אני מצליח לעשות את זה, עצלן שכמותי, כנראה שכל אחד יכול). |
|
||||
|
||||
איך תעניש מובילים שנתנו לך שירות גרוע? |
|
||||
|
||||
אני אספר לחברים שלי שלא לעבוד איתם, ואכתוב בפורומים באינטרנט על השירות הגרוע שקיבלתי. בנוסף, בפעם הבאה שאני אעבור דירה, אני אבחר במובילים אחרים, ואתייעץ עם חברים שלי לגבי חברות הובלה. עכשיו נראה אותך עושה אותו דבר לגבי נהג מונית שמה שאתה יודע עליו מסתכם, כנראה, בכך שיש לו הרבה שערות על העורף. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כן, ומה תעשה איתו? |
|
||||
|
||||
אני אספר לחברים שלי שלא לסוע איתו, ואכתוב בפורומים באינטרנט על השירות הגרוע שקיבלתי. בנוסף, בפעם הבאה שאני אחפש מונית, אני אבחר במונית אחרת, ואתייעץ עם חברים שלי לגבי מוניות. בדיוק כמו בתגובה 274244, וגם יעיל באותה מידה. |
|
||||
|
||||
בתור מישהו שכבר השתמש בשירותיהם של אי אלו בעלי מקצוע, מקומות ממכר וכן הלאה, אני יכול לספר לך שהשיטה הזו היא, במידה כזו או אחרת, יעילה. השיטה של איסוף מספרי לוחיות של נהגי מוניות שאני לא אוהב, לעומת זאת, קצת פחות. |
|
||||
|
||||
הנסיון שלי בקשר לבעלי מקצוע בתחומים מסויימים שונה משלך. למה אתה חושב שהשיטה של איסוף מספרי מוניות תהיה לא יעילה? בכל מקרה למה שלא תסע רק במוניות ששיכות לחברת מוניות שאתה מכיר. |
|
||||
|
||||
כי גם ככה במקומות שבהם אני עוצר מוניות עוברת מונית בערך כל 10 דקות. אם אני גם צריך לחכות שהיא תהיה מחברת המוניות שאני מכיר (נניח שיש כזו), אז כבר עדיף לקחת אוטובוס. |
|
||||
|
||||
תועיל בטובך להזמין מונית ולשלם עוד 2.5 שקל, במקום לעשות פיקוח על חשבוני. |
|
||||
|
||||
הבנתי. אז עכשיו אני גם צריך לשלם לחברת הסלולרי (כי אני עומד בפינת רחוב, ואז אני צריך מונית, ולא כשאני יושב בבית), וגם לבזק (כי אני צריך לאתר מספר של חברת מוניות), ולחכות שהמונית הקרובה ביותר של אותה חברה תגיע אלי. תגיד, איך בדיוק זה יוצא יעיל יותר מהשיטה הנוכחית? |
|
||||
|
||||
משום מה, אני יודע לאיזו תחנה הוא משתייך. כמה מפליא? |
|
||||
|
||||
ו..? אגב, למרות שכאמור אני נוסע במוניות דרך קבע במסגרת עבודתי, עד היום לא שמתי לב לשם תחנת המוניות בה עובד הנהג שבמקרה סימנתי לו לעצור. |
|
||||
|
||||
ואם אני הייתי נתקל בנהג מונית מאוד בעייתי אני הייתי שם לב מאיזו תחנה הוא הגיע. כנראה שאתה מרוצה מהאיכות ולא רואה צורך להתלונן. אגב, אם מדובר על הונאה, ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות. יותר זול ויותר הגיוני משימוש בפיקוח של המדינה שלא תורם כלום. |
|
||||
|
||||
1. ואם הוא לא הגיע מתחנה? יש גם נהגי מוניות עצמאיים. 2. הזמן, האנרגיה והכסף שיידרשו ממני כדי לתבוע נהג ב-200 שקל על כך שסידר אותי בנסיעה של 20 שקל, יסתכמו מן הסתם ב-1,000 שקל (אם כולם יפנו לבית משפט לתביעות קטנות כתחליף לפיקוח בכל תחום, יצטברו אלפי תלונות חודשיות, העומס על ביה"מ יגבר והסחבת תחגוג). אני מעדיפה כבר לשלם את הכסף הזה בצורת מסים. |
|
||||
|
||||
אבל הם עדיין מרמים עם הפיקוח. הפיקוח לא עוזר כלום, בלי שאת תתלונני לפיקוח תבזבזי 2000 שקל ולא תקבלי כלום. |
|
||||
|
||||
אני מרוצה כי הם מפעילים מונה, ואני לא צריך לדאוג שאולי הם מפקיעים את המחיר. |
|
||||
|
||||
משהו שמטריד אותי: איך יודעים שהמונה לא "מזייף"? הרי אנחנו לא באמת יודעים באיזה קצב הוא צריך לעלות, נכון? |
|
||||
|
||||
אנחנו סומכים על הרגולציה. איך אתה יודע שהמשאבה בתחנת הדלק לא מזייפת? |
|
||||
|
||||
פחות בעייתי. אם אתה יודע את נפח המיכל שלך, ומה המחיר המוצהר לליטר דלק, ולמדת להשתמש בלוחות לוגריתמים (ראה תגובה 272825) הרי שיהיה יותר קשה לעבוד עלייך מאשר בנסיעה במונית. אבל אני מסכים איתך שבאופן כללי, סומכים על הרגולציה. אמנם, אותי מטרידה גישת "סמוך על הרגולציה" כמעט כמו שמטרידה גישת "סמוך על היד הנעלמה", אבל אני פרנואיד. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |