|
||||
|
||||
אני יכול להרגיע אותך שגם כשאני דן עם אנשים אחרים ונתקל בסקולסטיקה (אלא אם כן היא מצחיקה) אני משתדל לגמור את הדיון. אגב, אם אתה חושב שאחרי שסיפרת לי ששמת פסים אדומים על הנמוכי מצח בכיתה שלך ( איך עשית את זה, עם מסמר חלוד?) לא אפחד מאף אחד, אתה טועה. |
|
||||
|
||||
לגמור את הדיון זה חשוב ויפה, השאלה היא רק איך לגמור: האם לברוח עם הזנב בין הרגליים או פשוט לא להיכנס אל תוך האש של האויב האידיאולוגי מחשש לתשלום מחיר אישי כבד. וכאן בדיוק הנקודה. אם אתה באמת מאמין במשהו – לך איתו עד הסוף. תלוי איך הבנת את משמעות הסיפור ואת הקשרו. "לשים פס אדום" ברוסית, פירושו: להמשיך לעשות את שלך ולדגול בעמדתך מבלי להתייחס ברצינות ליריבך האידיאולוגיים, או לטעון את שלך מבלי לברוח מחשש לחייך. |
|
||||
|
||||
טוב, כמו שכבר אמרתי לך פעם, שתי האופציות הללו אינן היחידות, ובטח שאינן המומלצות. נקודת המבט הזאת היא סיוט. חוץ מזה,המחשבה שהמשתתפים באייל הם ''אויבים אידיאולוגים'' יורקי אש ושאפשר לשלם ''מחיר אישי כבד'' היא קצת מצחיקה. |
|
||||
|
||||
אז, מרוב סיוט וצחוקים אתה פוחד בתגובה 272587 ? |
|
||||
|
||||
מה הבעיה בדיוק? אמרתי את דעתי, הוא אמר את דעתו, העניין הוא לא כזה חשוב, בכלל הדיון היה בינו לבין יעקב. מה עוד אפשר לעשות, פרט לשימוש במסמר חלוד? |
|
||||
|
||||
מה ביקשתי לשאול? למה את המפחד וממי. ומה קיבלתי? שימוש במסמר חלוד שאינו קשור לנידון, כי לא הצעתי לך לדקור אף אחד. רק לא לפחד לעמוד על שלך. אופס, סליחה שביקשתי והצעתי זאת בכלל. |
|
||||
|
||||
שאלת למה אני מפחד, ומתוך השאלה נבע שאני מפחד ( אוקי, פוחד, שיהיה), מכיוון שהשאלה הניחה הנחה שגויה ( שאני פוחד) עניתי לך בצחוק. אבל אתה ממשיך לעשות מזה צימס. הנה דוגמא לסקולסטיקה. והנה דוגמא לסיום דיון בעקבות כך. |
|
||||
|
||||
מהי סקולסטיקה? ומדוע יש לסיימה בהקדם האפשרי? על מנת לחסלה? |
|
||||
|
||||
זה התשובה הנוצרית ל''פילפול'' התלמודי - טוחנים טקסטים קדושים ומסיקים מהם כל מיני דברים על מהות האל ומלאכיו ( תמיד אוהבים לתת את הדוגמא של ''כמה מלאכים יכולים לרקוד על ראש סיכה'', אבל זאת כנראה אגדה ). בהשאלה - דיונים עקרים על נושאים חסרי עניין. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אולי בהזדמנות זאת גם תגיד מה עדיף, טקסט או ט*כ*סט? שמתי לב ששכ"ג מקפיד על טכסט. |
|
||||
|
||||
זה רק מפני שאני נון-כונפורמיסת. אומרת האקדמיה: 3. מילים לועזיות שיש בהן רצף העיצורים ks - נכתבות בעברית באותיות קס. לדוגמה: טקסט, אקסיומה, מקסימום, טקסטיל. יוצא מכלל זה השם אלכסנדר שכבר נתקבע כתיבו. גם המילה טקס נכתבת בקו"ף. |
|
||||
|
||||
ועצה? מטקסים או מטכסים? ואם כבר, תכסיס או טכסיס? |
|
||||
|
||||
עפ"י רב-מלים: מטכסים. תכסיס (אבל אפשר גם טכסיס). |
|
||||
|
||||
אגדה, אגדה, אבל השאלה אם מלאכים הם פרמיונים או בוזונים באמת נדונה לפי ססיל. |
|
||||
|
||||
אצל ססיל? אתה בטוח? ראיתי במקומות אחרים ( למשל כאן אגב, הטענה "גוף העשוי מבוזונים יוכל לעבור דרך קירות" היא שגויה, אבל אולי זה מיותר לספור שגיאות במאמר כזה. |
|
||||
|
||||
התייחסתי למשפט הבא אצל ססיל: "Finally, he[Thomas Aquinas] inquired whether several angels could be in the same place at once" |
|
||||
|
||||
כמו שכבר ציינו טרי פראצ'ט וניל גאימן ("good omens") כל הדיון מופרך מעיקרו כי מלאכים לא יודעים לרקוד (אין להם חוש קצב ). |
|
||||
|
||||
שטויות. המלאך שלי רוקדת יופי. |
|
||||
|
||||
''מחיר אישי כבד'' נראה לי כהפרזה משהו. אין שום איום על שלמותך הפיזית, משפחתך, מקום עבודתך. זה רק אתר דיונים ברשת. |
|
||||
|
||||
כוונתי ל*שמו הטוב* ו*כבודו של האדם* המתדיין. שאני אזכיר לך מה מקומם של אלה בתרבות היהודית? |
|
||||
|
||||
לשמו הטוב של האדם ולכבודו יש מקום חשוב בתרבות היהודית, אבל נראה שאתה לוקח את הדיונים האייליים הרבה מעבר לפרופורציה, ולכן נדמה לך שגם אצל המתדיינים האחרים (הפעם ראובן) קיים יחס דומה. תהיה יותר שליו ותתאזן קצת. כאן אף אחד לא טורף אף אחד, האייל הקורא הוא יונק צמחוני :-] |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |