בתשובה לאלמנה ויתום, 17/12/04 18:04
גיוס ושואה 269509
אני דווקא מזדהה עם הטענה הבסיסית שלך לגבי השימוש המסמם בזכר קרבנות השואה אבל, אין לי בעיה עם דעות קיצוניות כל עוד הם מעוגנות במציאות.
את טוענת דבר לגבי השימוש בשואה, משליכה אותו על הסכסוך המקומי ומציגה את הערבים (הן הישראלים והן אלו בעלי התעודות הכתומות) כמי שלא קשור לנושא.

הערבים הפלשתינאים קשרו את עצמם בעבר בצורה הדוקה לנושא ופעלו על מנת לקחת חלק ביצועי בהשמדת העם היהודי. המנהיגים שהובילו את הציבור לפעולות אלה נחשבים עד היום לאורים והתומים של המורשת הפלשתינאית.
לטעון שאין קשר בין הערבים לשואה זה כמו שלומר שהפולנים לא פגעו ביהודים כי הם פולנים ולא גרמנים.

מיד לאחר תפיסת השלטון ע"י היטלר, יצר איתו קשר המופתי הראשי והודיע לו כי ההנהגה הפלסתינאית רואה עצמה כשותפה לשלטון הנאצי.
חג' אמין אל חוסייני הקים את תנועת 'הצופים הנאצים' בישובים הערבים.
לקראת סוף שנות השלושים מימד חדש של פעילות טרור פלשתינאית נכנס לזירה כאשר במימון גרמני/איטלקי פוגעות כנופיות ערביות בציבור יהודי אזרחי. מודעות הנושאות את צלב הקרס מופצות בישובים הערבים וקוראות להשמיד את היהודים בא"י.
אדולף אייכמן נפגש מספר פעמים עם המופתי ומספק לו סיוע כספי ולוגיסטי בפעולות כנגד הציבור היהודי.
המופתי מוזמן לביקור באושוויץ ולאחריו מודיע כי לא רק שהוא תומך במעשי הנאצים אלא רואה בשיטות ההשמדה שלהם את הפתרון לבעיה היהודית בארץ ישראל.
בזכרונותיו כותב המופתי המכובד כי התנאי לשיתוף הפעולה עם הנאצים היה קבלת חופש פעולה מוחלט בחיסול היהודים בארץ ישראל בפרט ובעולם הערבי בכלל. החיסול יעשה ע"י השיטות המדעיות אותם פיתחו הגרמנים כנגד היהודים באירופה.

המופתי מוציא פסק הלכה הקורא לכל מוסלמי לשפוך את דמו של כל יהודי באשר ימצא היות והדבר משמח את אלוהים.
ב1944 מופעלת יחידה של ערבים פלשתינאים כחלק מהצבא הגרמני.
המופתי אשר בילה את רוב שנות המלחמה בגרמניה מארגן יחידות מוסלמיות במזרח התיכון ובבלקן הפועלות כנגד קהילות יהודים, סרבים וצוענים.

אז כל זה היה פעם מזמן ואת מי זה מעניין...

אבל כשערפאת ודומיו מעלים את אותו כלב לדרגות של גיבור לאומי וקדוש בכל הזדמנות, כאשר כתביו ורעיונותיו נלמדים במערכת החינוך הפלשתינאית עד לימים אלו וכאשר פלשתינאים 'מתונים' 'ליברלים' כאדוארד סעיד מעידים כי המופתי ופועלו נמצאים במרכז הקונצנזוס הפלשתינאי כיום, הרי שקצת ברור שלא אנחנו הכנסנו את השואה לעימות המקומי.

השאלה ההיפותטית לגבי אופי הטיפול של הערבים ביהודים לאחר תבוסה ישראלית היא טיפה פחות היפותטית מאשר מלפפון כבוש במרכז דיזינגוף.

רוב הפרטים ההיסטורים אשר הופיעו כאן בתימצות נלקחו מספרו האחרון של דרשוביץ.
גיוס ושואה 269514
לא הצגתי את הערבים כמי שאינם קשורים *עובדתית* לנושא ובוודאי שאיני חושבת שהם צדיקים גדולים, רק התייחסתי לסוגיית השימוש בשואה ככלי אינדוקטרינציה. בתמונת השואה כפי שהיא מועברת בבתי הספר (לפחות נכון לזמן ששהיתי בהם, אני מניחה שלא השתנה כלום לטובה), ההתייחסות לקשר הערבי הישיר היא שולית. המטרה היא ליצור דמות של אויב על, כך שגם אם קפריסין תהפוך פתאום לעויינת אפשר יהיה למכור אותה כסכנה קיומית.

סיטואציה של תבוסה צבאית ישראלית, בהתחשב במצבו של היריב וב wink wink, nod nod הישראלי שעל פי השמועות (סימור הרש) ניתן לשימוש טקטי בצורת ארטילריה, מוקשים ופצצות קטנות ולא מזהמות במיוחד היא בעיני היפותטית בערך כמו סוגיית המלפפון, אם אתה טוען שהיא טיפה פחות היפותטית אני מוכנה לקבל את זה.
גיוס ושואה 269520
לְמה אתה מתכוון בדברך על השימוש "המסמם" בזכר קורבנות השואה ?
לא האלמנה ולא איש ממגינה כולל סיוע מכוחות האקדמיה הצעירה לא שם את אצבעו על איזו שהוא פרורון של דוגמא שמסביר למה מתכוונים כשמדברים על "שימוש" בזכר השואה.
אולי אתה תראה לי את מה שהסתירו ממני אחרים, ואני מתכוון לא לאמירות כלליות שמתארות תחושות אישיות שלך, אלא לעובדות ממש.
גיוס ושואה 269617
השימוש המסמם בזכר קורבנות השואה מופיע בצורות שונות.

ישנה הדרך בה פוליטיקאים משליכים את המילה לחלל האוויר ובכך חותמים את טיעוניהם. טומי לפיד למשל מתוך טיפשות או קהות חושים עושה עוול גדול לקרבנות השואה בכך שהוא משרבב את המילה לכל ויכוח ציבורי פוליטי. ישנם כמובן פוליטיקאים ואנשי ציבור אחרים שעושים את אותו שימוש במילה.
קיים גם רובד נסתר יותר בו זכרון השואה נוכס ע"י המחנה ה'לאומי' והשימוש בו הוא מתועב מקומם ופוגע בכולנו.
דווקא המחנה הלאומי, האמור לייצג את ישראל החזקה, הבלתי מתפשרת והערכית, בורח כארנב מבוהל למאורת השואה בכל פעם שמתרחש משהו המנוגד לתפיסת עולמו.
רבין מדבר עם ערפאת? הוא קצין ס.ס.
מישהו התנדב לנהל את חלוקת הפיצויים? הוא קאפו
מישהו מוכן לנהל משא ומתן כלשהו? זה ייגמר כשנהיה בים או על הקרונות.

וברגע שאתה משתמש במושגים האלו ומכניס את החרדה הקיומית הזו לראש של ילדיך בכל פעם שמשהו לא מתרחש על פי השקפת עולמך, אתה פוגע במידה רבה בזכרם של הקרבנות ולא פחות חשוב, אתה פוגע ביכולת שלך להתמודד עם המציאות בכלים שכלתנים.
אם לא תאכל את הביצה תבוא שואה...
גיוס ושואה 269718
מה שיש בתגובתך האחרונה הוא, לכאורה, משהו שחפשתי וחזרתי ובקשתי שיראו לי: דוגמאות. ללא דוגמאות כל מיני הכרזות בומבסטיות נשארות ריקות מתוכן, כמו אותה הכרזה של הנהג הכושי בוושינגטון שאותה הזכרתי: היהודים אוחזים בהון העולמי.
ללא דוגמאות, פשוט איני יודע מה אתם רוצים.
אבל, מאידך גיסא, מלאי הדוגמאות שהבאת הוא דל וגם לא ברור. לדבריך על "פוליטיקאים" בכלל ועל טומי לפיד (פוליטיקאי מהבלתי אהודים עלי) בפרט, איני רוצה להתייחס כי שוב, חסרה הדוגמה. לדעתי מותר ואין שום בעיה להזכיר את השואה בהקשר מתאים. אם אינך מספר לי מה בדיוק אמר טומי לפיד ובאיזה הקשר, אין לי שום יכולת לבדוק אם הדברים ראויים או שאינם ראויים.
בעצם הדבר היחיד שאפשר להתייחס אליו בדבריך הן שלוש השורות מ "רבין" ועד "הקרונות".
אתייחס שורה שורה.
בהזכירך את רבין וקצין האס אס אתה מדבר בודאי על תמונת הפוטו מונטז בכיכר ציון. לא היה שום אירוע אחר שבו הושווה רבין לקצין אס אס ומדובר במקרה בודד.
ואת האמת על מה שקרה שם חזרתי והזכרתי המון פעמים באייל, ובכל זאת השקר הזה קופץ אלי חזרה שוב ושוב.
התמונה הזאת הובאה בהעתק בודד להפגנה ע"י נער בן 12 שיצר אותה במכונת צילום ללא ידיעת הוריו. אבישי רביב שהבחין בתמונה לקח אותה ודאג לצלם אותה בכמה עותקים, להפיצה ולהביאה לניידת הטלוויזיה. ברור שלנער היו אינטריסים כפי שנער מבין אותם, והם להשמיץ ולשפוך בוץ ככל האפשר על רבין, ואי אפשר להסיק שום מסקנות בכיוונים שלכם בגלל מעשה זה. זה בדיוק כמו שבריב בין נערים מישהו מכנה את חברו "נאצי". והאינטרסים של אבישי רביב בשם השב"כ היו לכאורה להיראות "ימני קיצוני" כדי להשתלב בתוכו במרגל, ובעצם, לדעתי אחרים: להשמיץ ולהקטין את כוחו של הימין בעת ששני המחנות התחרו על תמיכה של דעת הקהל. לכן גם מנקודת ראותו של השב"כ אין במעשה הזה שום דבר שמחזק את התיאוריה שלכם.
ואנחנו עוברים לשורה השנייה.
כאן מדובר בודאי בביטוי מגונה שאינו במקומו. אבל שוב. זה מאד מזכיר את מעשה הילד והתמונה. יש כאן הוקעה של יריב פוליטי, בצורה לא ראויה ולא מכובדת. אבל האם זה מצביע על תופעה ? מסופקני. הרי גם ברלוסקוני ראש ממשלת איטליה השתמש ממש באותו ביטוי כדי "לקלל" מישהו מהשוק האירופי שאמר משהו נגדו. גם שם, באיטליה, יש "שימוש מסמם" של זכר קורבנות השואה ?
לגבי השורה השלישית, איני רוצה להתייחס בטרם אראה עוד פרטים במי מודבר ובאיזה הקשר בדיוק נאמרו הדברים, כי המקרה הזה לא ידוע לי.

אבל בכל מקרה, האם הדוגמאות שהבאת מחזקות את הטענה שאצלנו מחנכים את החיילים לנקום בעזרת זכר השואה ?
במקרה הגרוע מדובר בשימוש נלוז בזכר השואה כדי להטיח במישהו דברי עלבון. מה לכך ולטענה הזאת ?
גיוס ושואה 269730
בדיוק קראתי לאחרונה את הספר "שב"כ בין הקרעים" מאת כרמי גילון, ומאז שנחשפתי אליו חיכיתי להזדמנות הבאה שבא יעלה נושא ההסתה נגד רבין.

בעמודים 238-241 מביא גילון רשימה של ציטוטים בניסיון להמחיש את עוצמת ההסתה בתקופה שקדמה לרצח. ברשותך אסנן מתוך אלו, רק את אלו שיש בהם דימוי שואה:

אריאל שרון:
- "בכל פעם שאני שומע את ההצעה הנוראה שהציע אייכמן לקסטנר וליואל ברנרד, של 'דם יהודים תמורת משאיות', עולה דמי לראשי... כאשר אני רואה היום את העסקאות שמבצעת ממשלה זו עם ראשי הטרור של אש"ף, מתוך אמונה איוולת שזה יציל חיי יהודים, אני מזדעזע באותה מידה." (18.11.94)
- "מה ההבדל בין ועד הקהילה היהודית בגטו לבין הממשלה ? שם נאלצו היהודים לשתף פעולה, וכאן הממשלה עושה הכל מרצונה." ("הארץ", 1.4.1994)

הח"כ עוזי לנדאו:
- "גם שם הנהגת הגטו סייעה להוציא אל הפועל את התכנית להשמדת יהודים." (4.3.1995)

הח"כ רחבעם זאבי:
- "עוד לא אבדה תקוותנו להיות עם חופשי בארצנו. זה יקרה, אם נבין שהרכבות לא נוסעות למחנות עבודה, אם נבין שבעשן העולה מהארובות נשרפים יהודים, אם נשלח את הכפירה הזאת לעזאזל." (9.3.1994)
- "חבל שהיטלר וסטלין לא זכו לפרס נובל, וגם ריבנטרופ ומולוטוב. הרי אלה גם אלה עשו הסכם שלום שלא החזיק מעמד." (11.12.1994)
- "פרס מבקש להכניס את היהודים לגטו בגבולות אושוויץ... אוי לאיש הזה וארורה דרכו... הוא וחבריו יעמדו בבוא היום לדין ויתנו את הדין. כן כל שרי ממשלת הכניעה וההשפלה, הם ופקידיהם יעמדו לדין." (פרוטוקול הכנסת, 24.7.1995)
- "ממשלת מינכן היהודית." (עצרת הימין ברמת-גן, 13.9.1995)
- "ממשלת וישי היא כינוי לממשלה המשתפת פעולה עם האויב. ממשלת רבין משתפת פעולה עם האוייב..." (פרוטוקול הכנסת, 8.10.1995)

הח"כ רפאל איתן [ז"ל]:
- "מה שקרה בצומת בית-ליד הוא תזכורת ליום השנה לאושוויץ... זו ממשלת המשך לבווין, ממשלת הספר הלבן. לאנשים כאלה היה בעבר כינוי קולע - קוויזלינגים. זה הביטוי היאה להם." ("ידיעות אחרונות", 23.1.1995)
- "גם ההולכים לתאי הגזים לא האמינו שגורלם נחרץ." (5.9.1993)

אליקים העצני, מראשי המתנחלים, ח"כ לשעבר:
- "יש דמיון בין חברון לגטו לודג', ואין דמיון. יש דמיון כי רבין, כדי להביא כביכול 'שלום' ל-‏4 מיליון, רואה עצמו מוסמך להביא חורבן על 150,000. אין דמיון, מכיון שרבין ומדינת ישראל רחוקים מלהיות במצוקה הנוראה של מלכודת המוות הנאצית."
- "הממשלה הזאת, שאחראית למותם של יהודים, צריכה לדעת שחבריה עלולים לעמוד למשפט על בגידה, כפי שבצרפת העמידו משתפי-פעולה עם הנאצים למשפט" (20.3.1995)

משה שמיר, סופר:
- "רבין אינו קצין נאצי, כפי שהציגו אותו באותה תמונה. אבל רבין הוא משתף פעולה עם אלפי קצינים נאצים, שהוא מביא אל לב ישראל... כדי לקדם תכנית השמדת העם היהודי." (ראיון בערוץ 7, שבועיים לפני הרצח.)

- "בל ידבר בשם קדושי השואה, השעה שהוא מקבל את הפרס [נובל לשלום, באוסלו] יחד עם ממשיך דרכם של הנאצים." (*הודעה רשמית* של תנועת "הליכוד" 11.12.1994)

הרב אליהו זיני, רב הטכניון:
- "הסירוב של השמאל לטפל בטרור... הוא בבחינת פשע לאומי ובגידה, שאין דומה לה אלה בגידתו של [המרשאל] פטן. היא אף גרועה מבגידתו." (יוני 1994)

________
הזכויות לטקסט כפי שהוא מובא כאן שמורות ל"הוצאת משכל". הזכויות לאמירות השונות שמורות לעומדים מאחוריהן.
גיוס ושואה 269731
אתה מבזבז את זה עליו כי בתגובה שתבוא אני מתערב אתך על איזה סיפור חביב והתממות עקשנית
גיוס ושואה 269733
אני לא מצפה להתקפלות מדב, אבל תגובה מתחמקת או מיתממת תהווה רווח נקי בעיני.
גיוס ושואה 269764
יש בתגובתך איזה אלמנט משעשע. אולי אתייחס גם לכך הערב.
גיוס ושואה 269736
טוב היודיאו-נאצי החי מן הקדוש המת...
שיקראו לי מדינה מטורפת. שיבינו שאנחנו מדינה פראית...מסוגלים לחטוף פתאום את הקריזה בגלל שרצחו לנו ילד אחד - אחד בלבד!

ומי הולך להחזיר אותנו ישר אל בין חומות הגטו? מי נתן את כל סיני בשביל להראות תרבותי? נציב בית"ר בפולין.

תשמע חביבי: עם שנתן שיעשו מהילדים שלו סבון...הוא פושע גדול יותר מהרוצחים שלו. יותר גרוע מהנאצים...

אילו אבותינו הנחמדים...במקום ללכת בזמרת שמע ישראל אל תאי הגזים, היו באים הנה בזמן והיו - אל תיפול לי מהכסא! - משמידים שישה מיליון ערבים, או גם מיליון אחד מה היה קורה?...
שמע משהו: אני, גם היום אני מוכן להתנדב...להרוג ערבים לפי הצורך, לגרש, לשרוף, להשניא אותנו...לא אכפת לי אם אתה תעשה לי משפטי נירנברג...

(ציטוט חלקי שעושה עוול למונולוג רהוט של צ. כבן חמישים איש רב עלילות אשר שמו הולך לפניו כמי שהשתתף בעלילות מפורסמות, מתוך פה ושם בא"י בסתיו 1982 לעמוס עוז).
גיוס ושואה 269763
להפתעתי (אני חייב לציין), הבאת שורה של אמירות שהן עובדות רלוונטיות לאמירה שזרק האייל היפאני (אולי עוד תוכל להיות כן עורך דין), שכולן חדשות לי.
זה מחייב אותי לצאת לחופשה (עד הערב), ואז לחשוב מה להשיב ואיך להשיב.
גיוס ושואה 269949
ובכן, כל הציטוטים שהבאת מספרו של כרמי גילון הם בלתי ראויים, ולא היה צריך להשתמש בדימוי השואה כדי להסביר את הרעיונות של דובריהם. במיוחד הצטערתי לראות את דבריו של משה שמיר ז"ל שאותו מאד הערכתי. ברור שהוא התכוון לכך שמעשים שאנו עושים היום מביאים לאותן תוצאות - רצח יהודים, אבל אלמנט הכוונה הוא מאד חשוב, ואי אפשר להשוות בין רוצח בכוונה תחילה ובין אדם שמעשיו מובילים לאותה תוצאה למרות שהוא רוצה בתוצאה הפוכה.
אני מניח שלו התאמץ גילון היה מוצא גם ציטוטים בלתי ראויים שמזכירים את השואה שהוטחו משמאל לימין, אבל באמת לא זו הנקודה.
אם תשים לב, פנייתי לאייל היפני הייתה להסביר את כוונתו במילים השימוש "המסמם" בזכר השואה. גם לאחר הדוגמאות שהבאת, עדיין לא מובנה לי פרושה של המילה "מסמם" בהקשר זה. אילו הביא את הדוגמאות שאתה הבאת והיה אומר שהתכוון לשימוש בלתי ראוי בזכר השואה ואלה הדוגמאות הייתי פשוט מביע הסכמה עמו.
בהמשך תגובתי לו ישנו איזה פספוס שנעשה מחוסר תשומת לב. אפשר להבין מדבריי בהמשך כאילו איני מסכים שיש "שימוש" בזכר השואה כדי לדמות בעזרתו אירועים מההווה. בעצם, חשבתי כל הזמן על טענתה של האלמנה לפיה משתמשים בזכר השואה כדי לחנך את החיילים להרוג, ולכך התייחסתי כשבקשתי דוגמאות.
מה שעוד צרם לי בתגובתו של האייל שהוא אמר שהוא מסכים עם הטענה הבסיסית של האלמנה. אמנם לא קראתי את כל דבריה אך אני התמקדתי בטענה הספציפית הנ"ל, ובכך לא תומכות גם הדוגמאות שהבאת.
ואולי עוד הערה.
מעניין שכל הדוגמאות המעניינות האלה נאספו ונמצאות בספר, אבל אני, למשל, לא שמעתי על אף אחת מהן, ולכן אני מניח שהדברים האלה לא הוטמעו בציבור ולא הייתה להם השפעה של ממש. לעומת זה מעשה אחד של שליחו של גילון - הפצת תמונת הפוטו מונטז' קנתה פרסום והייתה לה השפעה (מסממת ?) על הציבור עשרות מונים.
גיוס ושואה 270032
דב, ביקשת להסביר את המונח 'מסמם' בו השתמשתי בהקשר של הפרחת מושגים הקשורים בשואה בשיח הציבורי בארץ.
הבאתי בפניך דוגמא כללית של שימוש 'פרטי' במונח וכן התייחסתי לשימוש ה'ציבורי' של השואה בקרב המחנה הימני בארץ.
טענת כי מדובר בעלילה איזוטרית ואין בשר לטענות אלו.
צדיקים, מלאכתם נעשית ע"י אחרים. אני בטח לא צדיק אבל השקיע אייל אחר והביא רשימה ארוכה של השימוש ב'שואה' ע"י ראשי המחנה ה'לאומי.
התגובה שלך - 1. אני בטוח שיש גם בשמאל אמירות כאלה, 2. אני בטוח שהדברים לא הוטמעו בציבור, 3. אני לא שמעתי.

זה לא משנה אם שמעת או לא, אתה לא עומד כאן למשפט ולא נמצא בחקירה בעניין עמותות פיקטיביות. טענה זו לא משרתת שום דבר.
אתה באמת רוצה לטעון כי סגנון האמירות שבהן משתמשים ראשי הימין, אנשי ציבור השוקלים את דבריהם אשר מתפרסמים בתקשורת וברשומות, הוא עדין יותר מאשר הסגנון בו משתמש הציבור העממי התומך באותם מנהיגים? זו תזה מעניינת שלא מחזיקה מים.
גם בשמאל יש אמירות מהסוג הזה אתה צודק, הבעיה היא שכהרגלך לא טרחת לבסס את הטענה שלך בשום דרך כלשהי. אני יכול לעזור לך ולהביא את ה'יודונאצי' של ליבוביץ (אף כי קשה לשייך אותו לשמאל הישראלי) וכן אמירות ששמעתי בהפגנה תל אביבית נגד הכיבוש שבה אחת מהמארגנות התייחסה לחיילי צה"ל כ'קלגסים שעושים לערבים מה שהגרמנים עשו לנו'.
אתה יודע שהיה לי הכבוד להיות נוכח בהפגנות הימין והשמאל גם יחד, ישנם טיפשים וקיצונים משני הצדדים אך אויה, התופעה כבר כל כך מושרשת בהפגנות הימין שכאשר המשטרה מבקשת ממפגיני הימין לעלות בחזרה למדרכה כבר אף אחד לא מרים גבה כאשר כל השוטרים הופכים להיות נאצים ע"י הקהל הערכי (היה שם איזה ילד בן 12 אבל דווקא הוא לא צעק).

לא התכוונתי להפוך את הדיון להתנגחות בין ימין ושמאל אך אם אתה רוצה להתייחס לנקודות מסויימות כדאי שתעמוד מאחורי מה שאתה אומר אם אתה רוצה להלקח ברצינות. כבר אמרו אחדים שהתגובות שלך צפויות להיות עמומות ומתחמקות ברגע שאתה מעומת מול מציאות שלא בדיוק מתאימה להשקפת עולמך, למה שלא תוכיח ההפך?

אתה מכח האינרציה עוד תובע את עלבונך לנוכח הניסוח של האלמנה. נניח שהיא תתנצל בשם מפלגת העבודה לדורותיה, זה מה שיניח את דעתך? ומה עם המהות של דבריה שבניסוח יותר בוגר ועדין (שוב, אם אני מבין אותה נכון) מכוון אל בעייתיות בתפיסת הקורבן שלנו?
ימנים ושמאלנים גדלים במערכת חינוכית (לאו דווקא רק במוסדות החינוך) שבתור הקורבן הנצחי מותר לנו להתעלם מטעויות, עוולות ופשעים שאנו מבצעים. זה הרי לא יכול להיות פשע אם אנחנו הקרבן, נכון?
ואפשר להביא את הטיעונים לגבי מוסריותו של צה"ל ואלפי ההגבלות לשימוש בכח שאנו מחילים על עצמינו בצורה שאף צבא בעולם לא עושה וכל זה טוב ויפה מבחינת דוברת צה"ל הבעיה בדרך כלל מתעוררת במקרים הפרטניים, האישיים. תרצה דוגמאות, תקבל.
שיר הטמבל 270045
כמובן שאת המילה 'עדין' במשפט המתייחס לדברי ראשי מחנה הימין צריך להחליף במנוח 'בוטה' או 'בלתי שקול'
גיוס ושואה 270064
איני חושב שסכמת את התשובה שלי לך בצורה קולעת וגם איני מבין מדוע טרחת לכתוב תשובה כה ארוכה. אני, בעצם, הסכמתי אחרי שקראתי את אוסף הדוגמאות שהביא הלא עורך דין שהדוגמאות האלה משקפות שימוש בלתי נאות גם לדעתי בדימוי לשואה, (ובעצם ידעתי זאת גם קודם).
גם אחרי הסברך האחרון, איני מבין את השימוש במילה ''מסמם'', אבל אולי זו לא נקודת מחלוקת כל כך חשובה.
כפי שהסברתי, הייתה כאן הסחפות. אני כעסתי על הטענה שמחנכים אצלנו להרוג כנקמה על השואה, וזה מה שהביא אותי להיכנס לויכוח. כשכתבת שאתה מסכים עמה לנקודה העיקרית חשבתי על עניין זה כי בעיני הוא היה העיקרי, והמילה ''מסמם'' שהכנסת ושאיני מבין את הקשרה גם עתה, כנראה הטעתה אותי לחשוב שאתה מסכים עמה גם בעניין החינוך להרוג הנ''ל.
אגב, איני מסכים לקמפיין הטלאי הצהוב בקשר להתנתקות (אני מתייחס לתגובתך השנייה), למרות שאני חושב שההתנתקות הזאת היא רעה מכל הבחינות, ובין השאר גם עושה עוול אדיר בלתי צודק ובלתי ניתן כמעט לתיקון למתיישבים עצמם.
גיוס ושואה 270325
השקיע, כרמי גילון. האייל האחר ההוא רק הקליד במשך עשר דקות, תוך כדי שתיית לף.
גיוס ושואה 270332
יש לך עוד כמה סוגים של בירות בלגיות לשפוך על הפצעים?
גיוס ושואה 270335
למען האמת יש לי במקרר "ETOILE DOR" שליש שהגיע עם הדירה, ואני מזכיר לעצמי לזרוק אותו כל פעם שאני פותח את המקרר.

למה ? לא אוהב סאקי ?
גיוס ושואה 270342
סאקה זה נחמד באירועים מיוחדים, ארוחות חגיגיות או סתם כשרוצים להשתכר מהר (מה שלא עשיתי מאז י''ב אני חושב).
הבעיה שבמקום היחיד שמגיש גינס ,כאן אצלנו בכפר, מוזגים את הזהב השחור כמו קולה. על קילקני ושאר מטעמים אין מה לדבר.
בוא נעצור כאן, אחרת עוד יאשימו אותנו בזילות השואה...
גיוס ושואה 282016
נו באמת, זכורות היטב התבטאויות לא רחוקות, אפילו של אנשי שמאל מתון כטומי לפיד, על הזקנה ברפיח וההשואה ליהודים באירופה, שלא לדבר על כל עלילת הדם בנושא הכנר במחסום.
גיוס ושואה 282277
if you had read my other post, where lapid is topping the list of politicians who use the holocaust, you could have saved yourself precious time in your war against the kibbutzim.
מי אמר שואה ולא קיבל? 270049
על פי דבקה אני מבין שמהיום המתנחלים בגוש קטיף פותחים בקמפיין 'הטלאי הצהוב' תחת הסלוגן 'כל מי שמזדהה עם המתנחלים רואה את הפינוי כשואה'.
מה אתך דב? אתה מזדהה עם המתנחלים? אתה רואה את הפינוי כשואה? הגם אתה תענוד טלאי צהוב על מחלפותיך?
אני שמח לראות שאמנם דברי הטמטום וההסתה לא חלחלו למטה כדבריך.
אני רק מחכה לצעד הבא בקמפיין בו יאלצו כל התומכים בהתנתקות ללבוש מדי סס.

זילות זכר קרבנות השואה כבר אמרתי?
המתנחלים והשימוש בשואה 270260
השימוש של המתנחלים ב''סמלי'' השואה ובתוכני השואה למאבקם הוא מעשה בזוי ולא מוסרי. אין מספיק הוקעה של ההקשר הזה שבאמת גורם לזילות של קורבנות השואה. אם, למרות התנגדות חריפה לדרכם ומשנתם, היה לי איזשהו רגש כבוד לאינטגריטי וליושר של חלק ממנהיגיהם, השימוש הזה בשואה חיסל אותו לחלוטין.
זילות השואה 269722
כו, בנושא זילות השואה (והדוגמאות שלך טובות) אני מסכים וזה בהחלט מקומם. פוליטיקאים, לצער כולנו, בד''כ לא בוחלים בכלום אם זה משרת אותם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים