|
||||
|
||||
הבעיה היא להציע מדד אחיד לביקוש מקצועות בשוק. |
|
||||
|
||||
למה שניגע בכלל בביקוש למקצועות הללו בשוק? מה אכפת לי אם בשוק אין ביקוש למתמטיקאים, כל עוד המונים מנסים להתקבל לחוג הזה באוניברסיטה? כיום האוניברסיטה מגבילה קבלה לחוגים כאלו ע"י העלאת הדרישות האקדמיות (סכם או בסגנון). מדוע שלא תעלה בהתאם (אולי אפילו בחפיפה מלאה!) את שכר לימוד לאותו חוג? לעומת זאת חוגים עם ביקוש נמוך (וכמו-כן דרישות קבלה נמוכות) יעלו הרבה פחות כדי לעודד הרשמה לחוג ולמנוע מצב של כיתות חצי-ריקות ואי-כדאיות כלכלית של חוגים. |
|
||||
|
||||
כי אז העשירים ילמדו ראיית חשבון ומשפטים, והעניים ילכו לעבודה סוציאלית. |
|
||||
|
||||
מקימים ועדת חריגים שבוחנת כל מקרה לגופו ומאשרת הנחות משמעותיות לאלו שידם אינה משגת. אפליה מתקנת, בקיצור. מלבד זאת אני מניח שתהיה תקרה מסויימת, עליונה ותחתונה, לתנודות בשכר הלימוד. |
|
||||
|
||||
ןעדת חריגים? אתה מתאר מודל לפיו לכל תלמיד ייקבע שכ"ל ייחודי בהתאם למקצוע הלימוד, המוסד, המצב הכלכלי שלו ושל הוריו וכיו"ב. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |