|
||||
|
||||
ונניח שמצאתי לא רק מקום פנוי וחוקי אחד, אלא שניים, ובגלל שאני אדם המתקשה להחליט, החנתי את מכוניתי על שניהם. פרט לכך שהדבר מעיד על אופיי הבלתי מתחשב, האם בכך פגעתי בחרותך להחנות את מכוניתך, או שמא "כל הקודם זוכה" מתאחד במקרה זה עם "תפוס כפי יכולתך"? |
|
||||
|
||||
דורון, אתה מוזמן לעיין בדוגמת ה''מה אם מישהו יפעיל ונטילטור ביפו'' של אורי. |
|
||||
|
||||
תודה על ההזמנה. אתה מוכן להפנות אותי לאותה דוגמא, או להביא תקציר שלה? |
|
||||
|
||||
תגובה 259090. אגב, כאן אין צורך בהפנייה אליה: אם נמשיך את גישתו של בר ביצוע, מקום חנייה שתופס שני מקומות פנויים אינו מקום חנייה חוקי. כמובן, אני חושב שיש כאן עניין חריף של הגדרה, שהדוגמאות לא מבהירות. הרי אם משהו הוא "חוקי" זה אומר שיש מי שמתיר או אוסר אותו - ומכאן, פגיעה בחירות מוחלטת על ידי החלטה של מישהו. לא ראיתי שאנשי השוק החופשי כאן הבהירו מי קובע, ועל סמך איזה קריטריונים (ודאי ש"שמירת החירות" היא טיעון בעייתי כאן, כי זה בדיוק מקרה של פגיעה בחירות של אחד למען החירות של אחר). ייתכן שפשוט פספסתי אותם. |
|
||||
|
||||
תודה על ההפניה, ואני חושב שאתה טועה בשני המקרים: גם מקום חנייה שתופס שני מקומות פנויים יכול להיות מקום חנייה חוקי למהדרין, במיוחד במקרים בהם לא מצוירות מסגרות תוחמות על הכביש, וגם כי אין מדובר במקרה "אם מישהו יפעיל מאוורר": החניה על שני מקומות חניה היא חזון נפרץ במקומותנו (אמנם לא נפוץ כמו הפעלת מאווררים ביפו, אבל בכל זאת, מנהג די מקובל) אבל יותר מכך, התשובה לשאלה האם הגישה שכל הקודם זוכה אין בה כדי לפגוע בזכותו של האחר (שהרי גם הוא יכול להקדים, אם לא הפעם אזי בפעם הבאה) מוגבלת ל"כל הקודם זוכה למלא את צרכיו" או מתרחבת עד כדי "כל הקודם זוכה בכל הקופה", ובכן, התשובה לשאלה זאת אינה בהכרח טריוויאלית, ואני מניח שגם אינה מוסכמת על כולם. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |