|
||||
|
||||
1) הקישור שלך בין "לעורר בתלמידים רגש הצלחה ובטחון עצמי", או שהיא צריכה להנחיל להם "חדוות למידה ואחריות ללמידה" לגישת "התלמיד במרכז" הינו קישור בין מטרה לאמצעי (לא מוצלח לשיטתך). בדברי אני הצעתי שיטה אחרת לא פחות טובה של להלעיט את הילדים בשיעורי בית ולהכריח את הילדים להצליח. לצורך כך המורים לא צריכים לדעת את החומר. הם צריכים להאמין בתלמידים ולהיות קשוחים בדרישות מהם. המטרה בעינה עומדת. תלמידים שמרגישים שהם מצליחים ואוהבים ללמוד. ולגבי תלמיד במרכז - אם הכוונה היא שהתלמיד מחליט לא ללמוד אז אין לזה ערך, אבל אם הכוונה היא שהתלמיד בוחר איך ללמוד, ושהמורה מתאימה את עצמה אל הילדים - ולא מכניסה אותם למיטת סדום - איני רואה מה רע בכך. 2) איני מלמד היום - ברוך ה' אשר לא עזב חסדו ואמיתו את עבדו. 3) ניסיתי להסביר שהמורים הללו נמצאים בלחץ עצום לעשות דבר שמבחינתם הוא קוץ מיותר. בלי שיבנו אצלהם הבנה למה הם צריכים את זה - ו/או חדוות למידה לשם הלמידה, הם לא ילמדו כלום. אבל במערכת אטומה זה לא ילך. |
|
||||
|
||||
ואתה מצפה שתלמיד שהלעיטו אותו בשיעורי בית (שמבחינתו הם קוץ מיותר ואיש לא בנה אצלו הבנה למה הוא צריך את זה), לא יסתפק בהעתקת השיעורים מהחנון של הכיתה? זה מה שאנחנו עשינו - ואנחנו היינו כיתה שלמה של חנונים. זו ההזדמנות לשלוח תודות לארזה סטימצקי על סיועה הנרחב להשלמת השכלתי התיכונית חרף העצלנות האינהרנטית שלי. |
|
||||
|
||||
סליחה על החדירה לפרטיותך - היא היתה תלמידה או מורה? :-) |
|
||||
|
||||
תלמידה, כמובן. ממנה העתקנו. |
|
||||
|
||||
וברשימה הביבליוגרפית ציינתם כי המקור הוא בהוצאת סטימצקי? |
|
||||
|
||||
מה, מעתיקים בכיתת מחוננים? |
|
||||
|
||||
כמובן. למה שנטריח את עצמנו לבזבז זמן על שיעורים אם אנחנו בכל מקרה הכי חכמים ביקום? |
|
||||
|
||||
כי זה לא מוסרי להעתיק. שילמתם לה לפחות על הטירחה? |
|
||||
|
||||
מחוננים לא מחויבים למוסר. המוסר נוצר כדי להנחות את שאר האנשים איך להתנהג. |
|
||||
|
||||
(מחוננים קוראים את ניטשה בשישית) |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |