|
||||
|
||||
בכתות ד-ו לומדים הסתברות וגאומטריה? |
|
||||
|
||||
גם לי נפל האסימון הזה תגובה 256970. אבל אני חושב שביסודי למדנו משהו בשם *הנדסה*, דבר שכלל גם חפיפת משולשים ושטח מקבילית וכאלה. |
|
||||
|
||||
ממה שאני זוכרת, חפיפת משולשים למדנו דווקא בכיתה ח' (בחטיבה). זה היה אחד הנושאים הבודדים במתמטיקה שממש נהנתי ממנו. מה למדנו ביסודי? וואלה לא זוכרת. יש לי זכרון עמום של הדבר המוזר שנקרא "בדידים" בכיתות הנמוכות של היסודי (כן, אני מהדור ההוא). אני ממש לא זוכרת מה למדנו ב"הנדסה". |
|
||||
|
||||
הם מארגנים מידע בטבלאות. מכניסים את גובהי התלמידים לעמודות ברוחב של 10 ס"מ ומוצאים ממוצע ואולי גם חציון. בגאומטריה הם לומדים מה זה ישר, קו סגור עקום, שטח והיקף ועוד כמה ידיעות מעין אלו. |
|
||||
|
||||
הסתברות זה לא. לכל היותר סטטיסטיקה... אגב, גם לי יש ''חור שחור'' בכל הנוגע למתמטיקה שלמדתי ביסודי. הדבר היחיד שאני זוכר הוא שלמדתי מה זה עצרת בשיעור הראשון של כיתה ד'. |
|
||||
|
||||
ילדים, היום לא יתקיים השיעור, בשל העצרת(!) |
|
||||
|
||||
למה רק רמת המתמטיקה מטרידה אתכם? מה עם לשון והבנת הנקרא ("אוריינות" בשפה החדשה של מערכת החינוך), אנגלית ותנ"ך? |
|
||||
|
||||
לא יודע מה עם אחרים כאן, אני מדבר על מתמטיקה כי זה המקצוע היחיד שאני חושב שאני מכיר ברמה מספיק טובה כדי לדבר על מה מורים בתיכון צריכים לדעת ממנו (וגם זה ייתכן מאוד שלא). |
|
||||
|
||||
תכנית הלימודים החדשה במתמטיקה: הערות לגבי המורות בכיתות הנמוכות: 1. עד כמה שידוע לי, מורות בביה"ס היסודי אינן נדרשות לתואר ראשון בתחום התוכן. כלומר, מורה למתמטיקה בבי"ס יסודי אינה צריכה תואר ראשון במתמטיקה, בניגוד למורה למתמטיקה בתיכון. 2. במקרים רבים, המורות לחשבון בכיתות א'-ב' אינן מורות מקצועיות למתמטיקה אלא מורות "כלליות" שהמנהל/ת הציבה בתפקיד זה. 3. הקורס שעברו המורים למתמטיקה במהלך 3 שנים בא להפוך את המורים למתמטיקה למורים מקצועיים. יתכן שבקורס שעברו המורים הושם דגש רב על מתמטיקה (ברמה לא נמוכה) ולכן מורות "כלליות", בעיקר המורות בכיתות הנמוכות, שנשלחו להתמקצע התקשו בקורס זה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |