בתשובה לשורו הביטו וראו, 04/10/04 13:14
ידידה של פחימה מכה שנית 250552
אם אני מבין נכון, השאלה שלך מגיעה כי "מעניין אותך לדעת איך אדם שעל פניו נראה יחסית אינטליגנטי [...] מצליח ליפול לתהומות בעומקים קיצוניים שכאלה". אבל בתחושה שלי, העוינות שמשתמעת (לי) מהטון שלך קצת מכחישה את הסיבה המוצהרת של "מעניין אותי לדעת". זה נשמע לי כאילו השאלה שלך נשאלת מעצבנות פשוטה על האמירות שלי, או מתוך רצון עז להסביר לי עד שאשתכנע שאני טועה, או מתוך תחושת מחוייבות לשכנע את הקוראים שאני טועה, לא להשאיר דברים חמורים כמו שאמרתי בלי תגובה. הטון הזה, שאולי אני רק מדמה אותו, מרתיע אותי מלהיכנס כאן לדיון.

אני מתרשם שגם הרתיעה שלי מלהיכנס לדיון על זה מעצבנת אנשים, אולי כי היא נתפסת כדרך להשאיר את המילה האחרונה אצלי. אבל הנה, הבעת את אי-הסכמתך עם דברי, ואני מזמין את כל מי שרוצה להביע גם הוא אי-הסכמה דומה (או שונה). אולי בפעם אחרת נדבר על זה יותר לעומק.
ידידה של פחימה מכה שנית 250556
העויינות שלי כלפיך מובנת כי אתה ממצב את עצמך בשורה אחת עם אלה שרוצים להשמיד אותי (וגם אותך, למרות שאתה לא מודע לזה או לא רוצה להיות מודע לזה מסיבה כלשהי שאני לא מבין ושחשוב לי לנסות להבין כדי להיות מסוגל להגיב בהתאם). אין לי אפשרות לשכנע בזכותי להתקיים אף חמאסניק, תנזימניק, מחבל חיזבאללה, פלסטיני מן השורה שתומך ומסייע להם, נאצי או שטוף-מוח אירופאי שהידע שלו על הסכסוך והעולם מגיע מהתקשורת המקומית שמזכירה את גבלס. אבל מאחר שאנחנו דוברים את אותה השפה וחיים בכל זאת באותו מקום יש לי את התקווה (הקלושה אמנם, אבל ההבדל בין קיומה הקלוש לחוסר קיומה המוחלט הוא עצום) שכן יש סיכוי ולו תיאורטי לגרום לך להכיר בזכותי לחיות, להכיר בסכנה לזכותי זו במידה שמי ומה שמגן עליה יחדלו מלהתקיים, ואת העובדה שאתה חולק עימי את הסכנה.

לכן אני רוצה לשמוע הסבר. ההתחמקות שלך מהסבר נשמעת כמו נסיון שלך לברוח לא רק מהצורך לנסות לבטא או לנסח את הדברים אלא גם בריחה מנסיון להגדיר אותם לעצמך. הרושם שמתקבל מהבריחה שלך הוא שאתה עצמך אינך יודע כיצד הדברים שאתה אומר מתיישבים עם המציאות, כאשר מסתכלים עליה בצורה יותר מורכבת מאשר סיסמאות ופמפלטים של תעמולת חמאס.
ידידה של פחימה מכה שנית 250562
העוינות שלך באמת מובנת לחלוטין. אני מקווה שבאותה מידה מובנת הרתיעה שלי מלהיכנס לדיון שעוינות כזו מהווה תנאי פתיחה שלו.

שים לב לפער בין ה''אני רוצה לשמוע הסבר'' שפותח את הפסקה השניה שלך, לבין התקווה שאתה מביע בפסקה הראשונה - שתוכל ''לגרום לי להכיר ב...''. לי זה נשמע כאילו לא הסבר אתה מנסה להוציא ממני, אלא וידוי.
ידידה של פחימה מכה שנית 250566
אני רוצה לדעת להתמודד איתך. ברור לי שההתמודדות היחידה האפשרית עם איש חיזבאללה היא להרגו לפני שיהרגני. מולך, למרבה המזל, אני יכול (עדיין) להתמודד בדרכים אחרות כמו דיון כל זמן שאתה מסתפק בתמיכה מוראלית ברצח ולא פועל בצורה מעשית כדי לסייע ברצח עצמו או מבצע אותו בעצמך. אבל כדי שהתמודדות כזאת תתאפשר, אני צריך שתסביר לי את עצמך ותעמוד מאחורי הדעות שלך. שאלתי אותך שאלות שמצד אחד הן מספיק ספציפיות כדי שתבין מה בגדול אני מצפה לשמוע ועם זאת הן מספיק כלליות כדי לאפשר לך לענות באופן שבו אתה חושב לנכון. זה לא וידוי שאני מנסה להוציא ממך, מכיוון שאתה עצמך בכלל לא חושב שיש משהו רע בדעות שלך. אני כן רוצה להוציא ממך הסבר משמעותי, לא הסבר שמאלני אופייני שמורכב מחזרה על סיסמאות שהמסביר מפרש כהסבר לסיסמאות אחרות או לניסוח שונה של אותן הסיסמאות בעצמן, אלא הסבר שאפשר להבין ממנו מדוע אתה חושב כפי שאתה חושב ואיזה, כאמור, 'extraordinary proof' יש לך כדי לתמוך ב'extraordinary claims' שאתה מעלה (או נמנע מלהעלות כאן במפורש).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים