בתשובה לתובל, 01/10/04 7:18
''הכול צפוי והרשות נתונה'' 249996
אגב, בנוגע ל"הכול צפוי והרשות נתונה", נזכרתי לפתע שבזמנו קראתי מאמר לוגי מעמיק בנידון, אותו מצאתי כעת בספרייה הביתית. המאמר מתייחס בדיוק לשאלה ששאלת: "אם פעולתו של האדם ידועה מראש על-ידי הא-ל, הרי שהאדם מוכרח לפעול בהתאם לידיעתו של הא-ל, וממילא הוא פועל שלא מתוך בחירה חופשית".

"דיון זה ייעשה תוך שימוש במושגים יסודיים ביותר של הלוגיקה המודלית", מצהירה המחברת ד"ר יהודית רונן, מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת בר-אילן, בראשית מאמרה, שהופיע בכתב העת הפילוסופי "עיון", לח (תשמ"ט), "השפעה ושינוי ובעית הידיעה והבחירה", עמ' 56. וראה רשימתה המעודכנת יותר בנידון בתוך קובץ מאמרים בשם "בין דת למוסר", בעריכת הפרופ' דניאל סטטמן ואבי שגיא מהחוג לפילוסופיה בבר-אילן, "הכול צפוי והרשות נתונה", ד"ר יהודית רונן, עמ' 35-42, הוצ' אוני' בר-אילן. למיטב זכרוני, ד"ר רונן מגיעה למסקנות המרעננות את הדעת.

חוויה אינטלקטואלית נעימה שתהיה לך.
מועדים לשמחה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים