|
אתה מביא מאמר *שלך עצמך* כחיזוק ל*דבריך שלך* וכהוכחה לגבי ה"מציאות"? - אני עוד לא שמעתי על נוהג אקדמי מוזר כזה. על איזה "מחקרים" אתה מדבר שם? מדוע לא הבאת קישורים? ועל איזה היסטוריונים? לדעתך ההיסטוריונים באמת עוסקים בשאלת התקופה שבה יש או אין ניכור מהתנ"ך - על תקן של *שדה מחקר היסטורי-אקדמי*? - והם גם מקבלים בשביל זה *תקציבים*? זה באמת חדש לי ואינני מבין במה הסיפור הזה יועיל לחקר ההיסטוריה או להבנתה.
ואשר לשעתיים ההן של לימוד התנ"ך - ייתכן שאלה רק שעתיים - אבל ללימודי הביולוגיה לא מוקדשות אפילו שעתיים שבועיות. רוב הילדים שיוצא לי לשוחח איתם, כשאני שואל אותם (אני, בניגוד לך, לא אטען שזהו "מחקר". חוש ההומור שלי אינו מפותח כמו שלך, בסך הכל אני משוחח מדי פעם עם ילדים), מיהם שלושת האבות - הם זורקים מיד: "אברהם-יצחק-יעקב", אבל אינם יודעים מיהו דארווין ומהם יסודות הביולוגיה.
חוץ מזה, מלבד לימודי התנ"ך, ענייני היהדות מוחדרים לתכנית הלימודים הממלכתית הכללית בבתיה"ס החילוניים - בכל מיני צורות אחרות, "אגדה", תפילה", "תורה שבע"פ" וכולי - וכאן אני חוזר למה שאמרתי בתגובה 244817: טענתך מתגובה 244560 כי האמונה היהודית בסיפור המקראי על בריאת העולם "מוסתרת", כביכול, מן התלמידים ומן הציבור - היא טענה מאוד לא נכונה. זה הכל ואלה דבריי האחרונים אליך.
|
|