|
||||
|
||||
מה שהכי משעמם אצלך זה שאפילו הכשלים הלוגיים שלך חוזרים על עצמם: "לרוב האנושות אין ביטוח בריאות, פנסיה, נסיון לשוויון בפני החוק, נסיונות למניעת מלחמות ועוד..." >> ומכאן שהשמאל לא הואיל לאנושות בכך שהוא יצר את הדברים האלה. "נסיונות למניעת מלחמות? כמו רואנדה למשל? סודאן?" >> ומכאן שהשמאל לא הואיל לאנושות בכך שהוא ניסה למנוע מלחמות. |
|
||||
|
||||
סוף סוף הבנת משהו. לא השמאל ולא המערב הואילו לאנושות,הן הואילו רק לחוג המצומצם שלהם. |
|
||||
|
||||
"סוף סוף הבנת משהו." אנשים פה מאוד אוהבים אותי. ועכשיו, אנא ענה לי: מי זה "השמאל" הזה שאתה מדבר עליו כל הזמן: שליטי המדינות השמאלניות? בעלי העמדה השמאלנית? האליטה השמאלנית? האם יש בעיה בדעות השמאלניות עצמן? מהי? |
|
||||
|
||||
אין בעייה בשמאל (תפיסת עולם סוציאל דמוקרטית , מדינת רווחה) יש בעייה ב"שמאל" (בואו נחליף את המשטר הגזעני ברודזיה כדי להעלות משטר גזעני בזימבאבווה). סליחה שנדחפתי לויכוח לא שלי, אבל "האלמוני" מבין 10 אלמונים שמתקוטטים כאן, שהקריא ססמאות שלום שיוויון ואחוות עמים מספר שלקח בספריה הרגיז אותי. |
|
||||
|
||||
אני שמח שססמאות שלום שיוויון ואחוות עמים מרגיזות אותך, אני לא הקראתי אותן מתוך ספר כלשהו אלא מתוך האידאולוגיה המוסרית שלי (כמובן שזאת תלויה במקום בו גדלתי ובהתניות פסיכולוגיות- פילוסופיות אך זה לא העניין) זה שאנשים מסוימים חושבים שלא יכול להווצר שלום ואחווה בין אנשים הם הממריצים לקרב ויוצרי הפרופוגנדות שמח להעלות את האמת שלי בכל הזדמנות, האלמוני |
|
||||
|
||||
1. "שלום שיוויון ואחוות עמים" היא ססמא הקומוניסטית ידועה מימי ס.ס.ס.ר ולא המצאה שלך. תמצא אותה , למצער, אפילו ב"על המשמר". 2. דיקלומי הססמאות שלך מרגיזים ולא הססמא. לא שמח לשמוע את אמיתות יד שנייה (מצב מכני משומש) , אלמוני 2 |
|
||||
|
||||
אני אחזק את אלמוני 2: באופן כללי, כל מי שעבורו המילים "ליברלים", "קפיטליסטים", "שמאל", "דמוקרטיה" ו"מערב" הן אותו דבר, הוא פופוליסט. |
|
||||
|
||||
באופן כללי, כל מי שמתווכח על אחד או יותר מהמונחים הללו בהודעות של שורה ומחצה, כאילו עדיין לא עבר את השלב המנטאלי של תנועת הנוער. למעשה, זה הפתיל הראשון שבו ממש שמחתי למצוא הודעה של ד"ר בר ביצוע, בתקווה שרמת הדיון תעלה ולו במעט, אבל הד"ר נעלם כלעומת שבא, וסגנון גן הילדים ממשיך וממשיך. הנה תרומתי הצנועה לדיון מעמיק זה: "אמא'שך תרמה כספים לפידל קאסטרו!" "אבא'שך כורת יערות גשם!" "אמא'שך בנתה את חומת ברלין!" "אבא'שך גנב את הריקוד השבטי של יומבה יומבה איצ'יצ'י במבה!" וכולי. |
|
||||
|
||||
וכולם מערך, אשכנזיפתים, חילונים, ויש להם פרצוף של שלום עכשיו. |
|
||||
|
||||
את הסיסמא "שלום שיוויון ואחוות עמים" לא תמצא ב"על המשמר"(1), ולא רק בגלל שגם את "על המשמר" לא תמצא. בראשו של "על המשמר" התנוססה הסיסמא "לציונות, לסוציאליזם ולאחוות עמים". ___ (1)כלומר, ייתכן שתצליח למצוא את צרוף המילים האמור באחד המאמרים, אבל זה נכון גם לאייל |
|
||||
|
||||
אז תמצא ואריאציה אחרת עם אותה כוונה פוליטית. כוונתי היתה שתמצא אותה מתנוססת על בטאונים מוורשה מזרחה לפני 1989. לא תמצא אותה באל ווטן אל ערבי ולא במעריב. |
|
||||
|
||||
"11 שנים לאחר סגירתו של עיתון השמאל ותנועת העבודה "דבר" מוציא בית ברל, הפועל לשימור מורשתו של ברל כצנלסון מייסד העיתון, מהדורה מיוחדת בה יכתבו שורה ארוכה של כותבים. הגיליון המיוחד יצורף למוסף יום כיפור של עיתון "הארץ"... המהדורה תוקדש לזכרו של כצנלסון, תשמור על הקו העצובי והמערכתי המקורי של העיתון ותכלול את המדור הסאטירי "דבר אחר", שהפך לאחד מדגלי העיתון. את המהדורה ילוו איורים של דוד טרטקובר ומנשה קדישמן. את הפקת המהדורה יזם יגאל צחור, מנהל בית ברל שמקווה כי הוצאת המהדורה המיוחדת תוביל בסופה להוצאה מחודשת של העיתון: "בחברה הישראלית יש קבוצה גדולה שמתגעגעת לעיתונות שמבטאת רעיון ודרך, שיוצרת חזון של חברה שיש בה צדק חברתי." |
|
||||
|
||||
"העיתון "דבר" ייצא לאור מחדש ביוני 2005. קרן ברל כצנלסון הודיעה אתמול כי בכוונתה לחדש את הוצאתו של העיתון "דבר" ב-1 ביוני 2005. הקרן מסרה כי הגיעה להבנות עם משקיעים מהמגזר העסקי, שמוכנים לממן את הוצאתו מחדש של "דבר" כעיתון יומי. עם זאת, לא נמסרו פרטים על זהותם של המשקיעים בעיתון." |
|
||||
|
||||
ססמאות כמו שלום, שויון ואחוות עמים הן אנטי-מוסריות בהגדרתן. אם ה''אידיאולוגיה המוסרית'' שלך כוללת את הסיסמאות הללו, הרי שהיא מתועבת, וה''אמת שלך'' שאתה כל כך שמח להעלות, מעוותת קשות. |
|
||||
|
||||
למרות שאני בכלל לא מסכים עם "האייל אלמוני" שלו אתה מגיב, בכל זאת הטיעון שלך לא ברור לי. "שלום, שויון ואחוות עמים" היא סיסמה בעלת קונוטציה היסטורית שלילית מבחינה מוסרית. אבל מה ב*הגדרת* אותן סיסמאות עושה אותן ל"אנטי-מוסריות"? |
|
||||
|
||||
א. מי שהגדיר אותן היה לא מוסרי (רצחני, ליתר דיוק) ב. האידיאולוגיה שהגדירה אותן היא לא מוסרית |
|
||||
|
||||
אבל אלה לא חלקים מ*הגדרת* הסיסמאות. ההגדרה כוללת את האידאולוגיה שהסיסמאות מחזקות *היום*, לא את האידאולוגיה שהסיסמאות חיזקו כשהן הומצאו. במילים אחרות, עדיין לא הראית את אי-המוסריות של "אייל האלמוני". |
|
||||
|
||||
אני מוצא בעייתיות במושג "אחוות עמים", משום שהוא מדבר על עמים ולא על בני אדם. מה פירושה של אותה אחווה? יאהבו הקובנים את האמריקאים כעמים, אבל לא אכפת לנו מה יקרה איתם כבני אדם? אני מוצא בעייתיות במושג "שוויון" - איזה סוג שוויון? שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות, או שוויון וונגוט ("אתה חכם מדי? בוא, נטמטם אותך קצת כדי שתהיה שווה לאחיך"). טוב, אני מודה - אי אפשר ממש לסחוט אנטי מוסריות מהססמאות הללו. זה ככה לרוב עם ססמאות של השמאל. |
|
||||
|
||||
כפי שציינתי, אני לא ממש תומך נלהב של 1 האייל האלמוני שלו הגיב האייל האלמוני שלו עניתי. אלא שאותו אייל (שלו עניתי) הוא זה שאמר שהסיסמאות אנטי-מוסריות מהגדרתן. זו כמובן טעות. בכלל, אני לא מגיב בהכרח לאנשים שדעתם לא כדעתי 2. אני מגיב בד"כ לאנשים שהטיעונים שלהם לא הגיוניים, או שהדרך שבה הם מתבטאים לא הוגנת. 1 נא לנשום לפני סוף המשפט, ולהכין דף ועט לצורך שרטוט דיאגרמה למעקב. 2 בעיקר כי ברוב הנושאים אין לי דעה מובהקת. |
|
||||
|
||||
יועיל לך אם תואיל לכתוב עברית תקנית. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |