|
||||
|
||||
בעולם כאוטי רב הנסתר על הגלוי ולפי דרכי אמון והבנה חזקים מכל דבר, כאשר דרך הסכסוך והחשדנות גוברת אין עתיד לשלום אמת ואחזור שנית- האדם יכול להיות מחבל או מסגר- צו השעה דוחק אותו להיות מי שהוא עכשיו אני יודע על ההסתה שהיתה, ואני מכיר את העובדות. אבל הלך הרוח גם בשטחים וגם בישראל היה שונה- חברים יהודים שלי הלכו למוסכים בג'נין ואחרים קנו שם קרמיקה וכלי בית, ההסתה היתה אך לא היתה בקונצנזסיוס הפלשתיני (גם אצלנו היתה וקיימת הסתה להזכירך והיא לא בקונצנזיוס), השבר הוא גדול ולדעתי יכול היה להמנע. לדעתי רבין ידע שכל עוד הוא, קלינטון ומובארק עומדים בצד האחד ועראפת בצד השני עראפת לא יעשה שטויות. להגיד למישהו אחר לעניות דעתך זה לא מנומס, אך כפי שמספר דוגמאות מוכיחות הנימוס הוא ממך והלאה- וגם לי מותר מעט ובטוב טעם לתקוע לך וגם כן- דברי לגבי מספר הרובים ברורים ואין צורך לחזור עליהם. נותרה שאלה אחת- מי נתן להם קסאמים? |
|
||||
|
||||
1) תפקיד המנהיג הוא לפעול בתבונה ולא לעלות על סמיטריילר בלי המשקפיים שלו (יש לו 7 בשני העיניים). נכון, באופן סטטיסטי רק 85% מהעוורים הנוהגים בסמיטריילרים גורמים לתאונה והשאר זוכים בצל"ש. זה לא מספיק כדי להתיר את ההפקרות הזאת. 2) תמצא לי את החברים שלך מהמוסכים שהפקידו את הנשק שלהם אצל המוסכניקים. 3) כל עוד אתה מודע לזה שזה לא מנומס זה בסדר. יותר מדי נתקלתי באנשים שהשתמשו בביטוי בלי לשים לב למה הם אומרים. 4) מי שנתן להם רובים אפשר להם לייצר קסאמים. |
|
||||
|
||||
תפקיד המנהיג הוא לנהוג בתבונה. לכן הוא נבחר. תבונה היא סוביקטיבית. כשרבין נבחר הוא נבחר *בגלל* האג'נדה שלו ולא למרות כנ"ל לגבי כל ראש ממשלה גם גולדה שפישלה בגדול במלחמת יום- כיפור וגם בגין שעשה שלום עם מצרים אך נכנס ללבנון (מזל באמת שלא בנה שם התנחלויות כי אז היתה עוד "עקירה") כנ"ל ביבי שהמשיך את הסכמי אוסלו וכנ"ל אריק שהבטיח ויתורים כואבים הציניות שלך לגבי הקסאמים תמוהה. מי אפשר להם לייצר קסאמים? הרצון שלהם לפגע בנו למרות ההגנה המסיבית של צה"ל על ישראל מפני הרצועה- אם לא היה להם רצון ליצר ולשגר עלינו את הטובים שבתוצרת מסגרי עזה שום קסאם לא היה נבנה ומתפוצץ. האם לזה אתה מסכים? דרך אגב נראה לי שתגובה 236702 ממש מסכמת את תפישת עולמך החוששת כל כך מהעולם. |
|
||||
|
||||
1) אנו חלוקים לגבי תפקיד המנהיג. תפקיד המנהיג הוא לדאוג לבטחונם של תושבי ישראל. אם אינו מסוגל לעשות זאת שלא יהיה מנהיג. 2) אכן, ללא רצון הם לא ייצרו קסאמים. אבל כל עוד יש להם רצון להשמיד את מדינת ישראל, ורצון זה ימשיך להתקיים עד שהם יחטפו מכה לפחות בסדר גודל שחטפו גרמניה ויפן לאחר מלחמת העולם השנייה, הדרך היחידה למנוע מהם לייצר קסאמים היא לשבת להם על הזנב. לתת להם כמה אחוזים בודדים (20% בקושי) ממולדתם כפי שהציע להם ברק בזחיחות דעת זה לעג לרש עליו יענו רק ברובים. |
|
||||
|
||||
טעות בידך- אנחנו לא חלוקים על תפקיד המנהיג. אנחנו חלוקים בדיעה פוליטית ובהבנת דרך המנהיג, אם עדין לא הבנת אני רוצה להזכיר לך שהמכה שניחתה על גרמניה אחרי מלחמת העולם הראשונה היתה גדולה יותר מאשר אחרי מלחמת העולם השניה. התאוריה של המדינות המנצחות אחרי מלחמת העולם הראשונה היתה להשפיל עד עפר את העם הגרמני הן מבחינת השפלה סתם (יש במוחי חלקי אנקדוטות- האייל ההיסטוריון התורן יוכל לתרום לנו מידע על המקום בו נחתם הסכם הכניעה של גרמניה) והן מבחינה כלכלית - המשבר לאחר מלחמת העולם הראשונה פגע בכל העולם אך במיוחד בגרמניה שהוטלו עליה מגבלות ביצוא ויבוא. המגבלות הוסרו לאט ובעורמה (אנחנו מפתחים מטוסים למרוצי מטוסים- לא למלחמה...) התאוריה של המדינות המנצחות לאחר מלחמת העולם השניה היא לאפשר למדינות המובסות להשתלב בעולם המערבי (בין היתר למען מניעת הקומוניזם) והתוצרת הגרמנית עלתה והתוצרת היפנית הפכה מחיקוי למוצרים לאמריקאים בשנות החמישים עד לקדמת התעשיה בימינו. ההבדל לדעתי הוא במקל שיוצר שנאה לבין הגזר שיותר אמון, אך אם הרוכב אין לו אמונה במי שהוא נוהג אותו אף לא לרגע הקל, אין סיבה להשתמש בגזר והמקל ישבר מרוב מכות (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...) |
|
||||
|
||||
הפסקת האש נחתמה בקרון הרכבת של המרשל פוש ביער קומפיין בשעה שצבא גרמני היה עדיין על אדמת צרפת. הסכם הכניעה נחתם באולם המראות בארמון וורסאי. לא הבנתי למה נחוצה לך האינפורמציה הזו אך מאחר והלילה אני תורן... |
|
||||
|
||||
זהו! אאל"ט הסכם הפסקת האש נחתם באותו קרון הרכבת בו נחתם הסכם הכניעה הזמני של צרפת לגרמניה במלחמה הקודמת (1870?) דבר שהשפיל את העם הצרפתי- ובכך שנחתם הסכם הכניעה של גרמניה באותו המקום הוא בבחינה מילולית ילדותית: "הכל עובר עליך וקקה בידיך" דבר שחיזק את השנאה בין העמים |
|
||||
|
||||
1) תפקיד המנהיג: לדידי, תפקיד המנהיג, כתפקיד השופט, הוא ליישם את המדיניות של העם כפי שמובע בחוקה ובהבטחותיו לפני הבחירות. מנהיג שאחרי הבחירות מגלה שבעצם הוא רוצה לעשות מדיניות אחרת צריך להתפטר וללכת לבחירות על התוכנית החדשה שלו. מנהיג לא נבחר בגלל סגולותיו הטרומיות אלא בגלל המצע שלו ודבקותו המושכלת ביישומו. 2) שבירת הערבים צריכה לכלול את שבירתם לא את השפלתם. לאחר מלחמת העולם הראשונה, הגרמנים הושפלו. הם אומנם סבלו אבל לא מהותית יותר מהאחרים. הם בעיקר הושפלו. המנהיגים גם לא שלמו את המחיר. לאחר מלחמת העולם השנייה, גרמניה היתה במצב נורא. ערים רבות הפכו לעיי חורבות כאשר 10-30% מהבתים נהרסו בהפצצות. לכמעט כל משפחה היו הרוגים, היה רעב ועוני רב. רבים בהנהגה הועמדו לדין, ברחו לג'ונגלים בדרום אמריקה או התאבדו. גרמניה כמדינה חדלה להתקיים והיתה תחת כיבוש במשך מספר שנים. במצב זה, היה על הגרמנים לבחור בין המשך מלחמה חסרת תוחלת או שיקום עצמי. המצב ביפן היה דומה. לאחר נגאסאקי הם הבינו שאין להם אופציה צבאית ושהאמריקאים לא יהססו להשמיד את העם היפני אם יהיה צורך בכך. האופציה התוקפנית נעלמה. מנהיג יפני או גרמני שהיה מעלה בדעתו להסיר את החרפה מעל עמו היה מוצא את עצמו או מסולק על ידי עמו שרוצה לחיות או מחוסל על ידי בעלות הברית, מן הסתם שניהם. על מנת שהערבים יגיעו למסקנה שעליהם לבחור בין חיים לתבוסה הם צריכים להגיע למצב דומה. יש צורך למחוק את שכבת ההנהגה התוקפנית ולהבהיר כללי משחק מאוד ברורים להמשך. דרוש גם שהאזרחים יבינו את המחיר שהם נדרשים לשלם ללא תועלת. זה עדיין לא קרה ועל כן לא ייתכן הסכם שלום. 3) אני ממליץ בחום לקרוא את ספרו של בני מוריס על לידת בעיית הפליטים ואולי גם ללמוד קצת על האיסלם, על מנת להבין את שורשי השנאה. כל הדיבורים על ויתורים שימחקו את השנאה נובעים מחוסר ידיעה והבנה - וסליחה שאני בוטה, זאת האמת. |
|
||||
|
||||
ומה אתה מציע להם לאחר שילמדו את הלקח הזה? לחיות בלי זכויות אזרח תחת השלטון הנאור של החבר'ה מתפוח ויצהר, או להגר מכאן למקומות שטרם נמצאו על המפה ולהגיד תודה שלא יורים להם בגב? |
|
||||
|
||||
אני מציע להם לבחור כל אחד אחת משלוש האופציות בכתבים ששלח יהושע. ח [ה] שלושה כתבים שלח יהושוע, עד שלא נכנס לארץ: הראשון שלח להם מי שרוצה לברוח, יברח; וחזר ושלח מי שרוצה להשלים, ישלים; וחזר ושלח מי שרוצה לעשות מלחמה, יעשה. אבל לא זה הנושא. הנושא הוא המוטיבציה שלהם ללכת בדרך השלום. והשאלה מה אני מציע להם אינו רלוונטי כל עוד לא נשבור את יכולתם המלחמתית ואת רצונם ללכת בדרך המלחמתית. |
|
||||
|
||||
אתה לא רואה קשר בין מה שאתה מציע להם לבין הנכונות שלהם להלחם? אני יכול רק להגיד לך שאם היו מציעים לי לברוח, להשלים (עם כיבוש) או להלחם הייתי נלחם1. _________________ 1- שקר. הייתי בורח כמו שפן. אבל לפלשתינאים אין אפילו לאן לברוח, ולא כולם פחדנים כמוני. |
|
||||
|
||||
אתה לא רואה קשר בין העובדה שהם יכולים להשיג הכל לכך שהם לא יתפשרו? אם אני אציע לך 1000 דולר אם תתפשר ומליון דולר אם לא תתפשר על מה תלך? אז בא נציע להם לאן לברוח בצורה מכובדת, ובא נציע להם שותפות מלאה במדינה היהודית (שירות צבאי). יהיה ניתן להגיע להסכמה עם רבים מהם אשר אינם מעוניינים למות למען עראפאת. |
|
||||
|
||||
"שותפות מלאה" זה כולל התאזרחות? |
|
||||
|
||||
אולי תמצא את הדיון בו הנושא כבר נדון. |
|
||||
|
||||
נו, טוב, אפשר להגיד לשבחך שאתה לא מפסיק להפתיע אותי. אתה מוכן לחיות בתור מיעוט יהודי במדינה מוסלמית. תהיה בריא, ותסלח לי אם אני לא שותף לדעתך (גם) בעניין הזה. |
|
||||
|
||||
מאיפה הגעת למסקנה המוזרה הזאת? אני דברתי על מדינה יהודית. |
|
||||
|
||||
אריתמטיקה פשוטה, עם אקסטרפולציה של דור וחצי. תגלה לי איפה הטעות, וכולם יוכלו לצחוק על טפשותי. |
|
||||
|
||||
יש חוקה הקובעת שזו מדינה יהודית. רק מי שמקבל את תנאי החוקה יכול להבחר לכנסת. |
|
||||
|
||||
אהה, סליחה. טעיתי לחשוב שאתה מציע להם אזרחות, בעוד אתה מציע להם "אזרחות". אני חושב שהם יענו על זה באותה דרך בה אתה היית עונה על הצעה מקבילה מצידם: לא, תודה, יותר טוב שנמשיך להלחם עד שאללה יחליט מי צודק. |
|
||||
|
||||
אם הם רוצים להיות חלק ממדינה יהודית, כמו שאיוב קרא רוצה להיות חלק ממדינה יהודית, הם יכולים להיות שותפים מלאים במדינה היהודית. אם הם רוצים זכויות אזרח במדינת כל אזרחיה שילכו לסעודיה או לצרפת (איסור ללכת עם רעלות לבית ספר). |
|
||||
|
||||
צר לי, אך אינני מבין. איוב קרא הוא בעל זכות לבחור ולהבחר לכנסת. אתה מצדד בנתינת הזכות הזאת לפלשתינאים שיבחרו להשאר כאן? אם לא, חזור ל תגובה 237251 . אם כן, אנא הסבר לי כיצד המדינה תשאר "יהודית". |
|
||||
|
||||
באותה שיטה בה מנעו מהרב כהנא להתמודד לכנסת. ייקבע בחוק שלא יוכלו להתמודד לכנסת רשימות אשר שוללות את אופיה היהודי של מדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
אז יקומו ''נץ'' ו''חרות'' וכל מיני התחכמויות כאלה שלא יקראו לילד בשמו. אם רוב בעלי זכות הבחירה יהיו ערביים, כל הפסאדה של ''מדינה יהודית'' תתפורר מהר מאד. פזר ''כדור הבדולח'', ו''לעניות דעתי'' לפי הטעם. |
|
||||
|
||||
מדיניות עיקשת וברורה יכולה להגיע לתוצאה הרצויה. עובדה היא שנץ וחרות לא הגיעו לכנסת וגם לא עלה ירוק. וגם אלו שהגיעו לא מצליחים לעשות דבר. אני יוצא מתוך הנחה אמיתית שבמדיניות נכונה של ישראל אשר תציג בפני ערביי ישראל את הבחירה בין להיות איתנו או נגדינו בצורה חדה כתער הם יבחרו *באמת* להיות איתנו. ועוד דבר, שילוב נכון של ערביי ישראל תוריד את הילודה אצלהם אל מתחת לזאת של היהודים ותעלה את אחוזי ההגירה אצלהם אל מעל אלו של היהודים. איני טוען שזה פשוט אבל זה בהחלט אפשרי. תורת אמת נתן לנו, ברוך אשר בחר בנו. |
|
||||
|
||||
לה אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקִים: אֵין עוֹד, מִלְּבַדּוֹ. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
set segment = "ברוך אשר בחר בנו" reply(מאיפה אתה יודע שsegment$ ?) (ושאר המאפיינים צפים לאט לאט). |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |