בתשובה לאורי פז, 08/07/04 0:23
מיהו מנהיג רבני-רוחני? 231545
תגיד לי אתה רציני? אחרי ים של הודעות ארוכות כאורך הגלות, מלאות פאתוס, ופרטי פרטים, על הלחצים , והקונפליקט בין אמונה ומוסר וסוציולוגיה, על עול מצוות, על תחושה של קירבה לא-ל. על כיצד מגביהה המצווה את האדם לגבהים דתיים, על ההלכה ועל השד יודע מה, זאת התשובה שלך? כלומר כל הסיפור שלנשים אסור לפי דיני התורה להיות מנהיגות רבניות רוחניות, אין לו על מה להסתמך, כלומר, אין שום איסור להתפתחות הטיבעית המוסרית ההגיונית שנשים יתפסו את מקומם ויקחו חלק בעיצוב ובהשפעה על חייהן וחיי עמן, שיקדמו את החברה ויתרמו לה מתבונתם וחוכמתן ודעתן, (ואפילו אללי יזכו להכרה על מעשהם לא רק דרך הגשמתם ע"י בעלהן), כל הסיפור על פריצת גדר, ומסורת שאין לסטות ממנה כי אחרת מעקרים את אש האמונה או מה שזה לא יהיה, כל זה היה סתאם, לא כתוב ? סתם אמרת שהדבר נוגד את דיני התורה, סתם?
מיהו מנהיג רבני-רוחני? 231547
בכל המלל הנבוב הזה שלך, מתאמת החשש שקונן בליבי. והוא שאינך מעוניין באמת לדעת ואינך שואל אלא על מנת לקנטר ולהראות כביכול שהיגיון התורה שואף לאפס, בעוד שההיגיון "האנושי והזמני" שלך שואף באמת לאפס אפסים מאופס.

לכן מה שמגיע לך זה ציניות בהתגלמותה: תגובה 231519.
מיהו מנהיג רבני-רוחני? 231562
הגיון התורה? האם כתוב או לא כתוב שלנשים אסור להיות מנהיגות רוחניות-דתיות או מנהיגות פוליטיות? אם לא כתוב, הרי לא הגיון התורה עומד פה על הפרק, אלא הגיונם של בני אדם, היגיון שהוא כדבריך "האנושי והזמני", הוא לא בהכרח שואף לאפס אפסים מאופס, אבל, כן, הוא מוגבל, ללא ספק. בני אדם הם מוגבלים ועושים טעויות, והרבה, וזה כולל אותי ואותך ויותר חשוב, זה כולל גם חכמים אפילו חכמים מתים, אפילו חז"ל. נדמה לי שאיכשהו אתה רואה בטיעון הזה סוג של כפירה בעיקר, שאי קבלה בצורה מוחלטת ועיוורת את כל דיברי חז"ל זה כמעט פשע, וכמעט ניתן להבין את מי שמגיב באלימות על מה שהוא תופס כחוסר כבוד וזילזול כלפיהם, יש גם תפיסה אחרת, אתה יודע, תפיסה שמנסה לשפוט בכלים דלים, תוכן. השקפה שמאמצת עקרונות, ערכים, עובדות ודעות, לא לפי מתי וע"י מי נאמרו, אלא ע"י הפעלת שיקול דעת, אתה טוען שאדם לא יכול להשתמש בשיקול דעתו, שהוא אפסי, ושעליו להסתמך על גדולים ממנו וכמובן על רצון האל, אבל האמת היא שגם אתה מפעיל שיקול דעת ומסתמך על תבונתך ודעתך המוגבלת, נראה לי שאתה מעדיף להתכחש לאמיתות מסוימות ולאתגרים מסויימים ולאמץ אחרים, בלי קשר לרצונו של הא-ל, מה שהוא מתיר ומאפשר בעולמו הוא הרבה יותר ממה שאתה מוכן ומסוגל לקבל.
גם אם איו ביננו הסכמה, השאלות לא באו לקנטר, יש בי עיניין אמיתי לדעת, להכיר, ולהבין, הנושא בעיני חשוב, ודיון איתך יכול להיות מרתק, אם רק...

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים