|
||||
|
||||
ורב שמקבל "תשורה" מדווח לרשויות? או לפחות מפרסם מראש תעריף? בקיצור, אולי זה בסדר לתת מתנות קטנות לרבנים בנסיבות כאלה ( אני חושב שזה לא בסדר, אבל מוסר זה דבר אישי), אבל אל תשווה את זה לאדם שמקבל שכר ידוע מראש לשם ביצוע פעולה. |
|
||||
|
||||
העקרון ההלכתי הוא: מתנות קטנות לרבנים קטנים ומתנות גדולוווות לרבנים גדולים (גדולים בחכמת יחס"צ, ואולי גם בתורה - את זאת לא לי לשפוט) |
|
||||
|
||||
סליחה, עורך דין או צלם אופנה או פרופסור (נניח, אלי ויזל) - מקבלים שכר ידוע מראש לשם ביצוע פעולתם? אני סומך על רשויות המס שיש להם דרכים נפלאות לגבות כספים מכל החייבים למדינה, כמו שפעלו בהצלחה כנגד שרי אריסון וחובותיה. בהצלחה? כן בהצלחה, בכך שהצליחו להחזירה ארצה ובעתיד הקרוב הם עוד יסחטו ממנה את האגורה האחרונה שאולי ויתרו לה עד כה. |
|
||||
|
||||
הצלחת לגרום לי להפר את ההתחייבות שנתתי לעצמי שלא לענות לתגובותיך: עורך דין או צלם אופנה או פרופסור (נניח, אלי ויזל) - מקבלים שכר ידוע מראש (ומוסכם) לשם ביצוע פעולתם. כמוהם (בין היתר) גם רבנים, מהנדסים, נהגי אוטובוס ומורים. אלא שכאן לא מדובר בשכר עבור ביצוע פעולתם. את השכר הזה הם מקבלים ממעסיקיהם, כלומר הרבנות הראשית או המקומית. מדובר על דרישת תשלום *נוספת* אותה דורשים ממלאי תפקיד ממלכתי מהנזקקים לשרותיהם, על מנת שיבצעו את עבודתם עבורה הם מקבלים שכר. |
|
||||
|
||||
ויש שהיו משלבים את המילה ''בקשיש'' לתוך ההסבר הזה, או, רחמנא ליצלן, אפילו ''שוחד''. |
|
||||
|
||||
ומאחר והשאלה במקור היתה על הרב לאו, להווה ידוע שהרב לאו מזמן לא נמצא בתפקיד הרב הראשי לישראל, ומאז, כמובן שלא מקבל פרוטה מהמדינה תמורת שירותיו לציבור, אלא מהציבור עצמו, וביושר. ואגב, מי מכם השתתף ולו פעם אחת במהלך חופה שבה קידש הרב לאו, שאתם מעיזים בכלל לשפוט את האנשים האמידים שבוחרים לשלם מכיסם על העונג הגדול שבהעברת טקס החופה על ידי הרב לאו (בדיוק כמו שהם משלמים יקר על תזמורת ועל מנות יוקרתיות והצלם)? |
|
||||
|
||||
עוד משהו קטן: למרות רוב רחמיך על הרב המסכן שכבר אינו מקבל תשלום מן המדינה, אני מרשה לעצמי לשער שהוא מקבל, כרב ראשי לשעבר, פנסיה, בוא נגיד - פנסיה קצת יותר שמנה, טיפ-טיפה יותר שמנה, מן הפנסיה של רומיה שעבדה שלושים שנה במפעל בדימונה. |
|
||||
|
||||
זה כנראה נכון, אבל לא שייך לנושא. אם הרב לאו לא נושא תפקיד ממלכתי, אין שום מניעה שיעסוק בחיתון ושאר עניינים תמורת תשלום. הרבה יותר חמור שרבנים אחרים, בשעה שהם מקבלים את משכורתם מהקופה הציבורית, מקבלים גם את המעטפות המסתוריות לכיסיהם, ואף מבהירים הבהר היטב שבלי תמורה לא תהיה חופה. |
|
||||
|
||||
כנראה שמגיע לו פנסיה שמנה כמו שמגיע ליצחק שמיר ויגיע גם לאהרן ברק ולמישאל חשין, "פנסיה קצת יותר שמנה, טיפ-טיפה יותר שמנה, מן הפנסיה של רומיה שעבדה שלושים שנה במפעל בדימונה". ומה שאני טענתי זה שהוא לא מקבל תמורה על קידושיו בחופה היום, כי כבר אין לו משכורת על כך, כי הוא כבר לא רב ראשי. הפנסיה היא על העבר, לא ידעת? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |