|
||||
|
||||
כנראה למדת בבי"ס מופלא עד מאד אם הינך סבור שאני (או הכותבים כאן בכלל) שואבת את ידיעותי בעיקר משנות לימודי במוסד חינוכי כלשהו. האם לא שמעת, שמטרתו האמיתית של החינוך הוא ללמד אותך איך להמשיך ללמוד בעצמך כל החיים בלי המורים? אולי תתקשה להאמין, אבל את דעתי על הרצל גיבשתי מקריאת מדינת היהודים, אלטנוילנד, ועוד אי-אלו דברים שהרצל כתב או אמר, והופיעו בכתב עוד טרם היות האינטרנט בביתי או בביתך. אולי פספסת כמה קישורים או חומר על הנושא בספריה (כן, כן, יש דבר כזה)? דרך אגב, השכלתי האקדמית היא אמנם בתחום רחוק מהרצל עד מאד, אבל בעלי עוסק בהיסטוריה של עם ישראל בעת החדשה (ולא, לא בביה"ס שבו למדת), ודעתו כדעתי, שהרצל היה אדם מעניין עם חזון יפה, אלא שכל קשר בין המדינה שהגה לבין היהדות הוא מקרי בהחלט. והערת אגב לגבי פתיחות מחשבתית - אין לי שום דבר נגדה, רק שלא צריך להגזים. הנה, לפני אי אלו שנים אחזה בי רוח הפתיחות, ומשום מה החלטתי לתת סיכוי לשמאל ולשלום, ולטרוריסטים שאולי פתאום יהפכו למפריחי יונים צחורות וכו', והצבעתי בעד רבין בבחירות שלאחריהן נחתם הסכם אוסלו. לצערי, היו די הרבה כמוני, שחשבו שהם פתוחים לרעיונות חדשים, "למה לא לנסות?", והתוצאות הנוראות של הניסוי מדברות בעד עצמן. אז אני בהחלט תומכת בפתיחות, אך לא בהונאה עצמית, ולא חושבת שצריך לייחס להרצל מה שלא חשב, עם כל הכבוד לרעיונותיו ומעשיו. |
|
||||
|
||||
האם אינך חש בפינה קטנה של נפשך קצת הסתייגות מקריאות הכיפאק הי לאריאנה מלמד שמלבד היותה מעין פוסט-ציונית לייט בסגנון עדות העיתונאים יש לה גם כמה דברים להגיד שלא ינעמו גם לחיכך? הנה אם כתבתה כל כך מצאה חן בעיניך אשובב את נפשך בכתבה נוספת באותו סגנון: האמת המלאה על דוד המלך. כבר בצעירותו נודע דוד בבעיותיו המשפחתיות. אביו שלחו לשאול לשלומם של אחיו החונים עם שאול בעמק הרפאים, אך דוד שכח מיד את אחיו ובחר להתגרות בגיבור הפלישתים גלית. (יש גם שמועות כי אלמלא התערב אלחנן בן יערי בדו-קרב הסיפור היה נגמר רע עבור החמור קופץ בראש הצעיר. בדרך זו הצליח דוד להתקבל לחצר המלך שאול ושם בחש ללא הרף בקנוניות המשפחתיות של בית שאול. בסופו של דבר מעורבותו בתככי יהונתן התגלתה והוא נאלץ לברוח ולהתקיים כמפקד גדוד שודדים בנגב הפלשתים. שם הרג דוד את אחד מנכבדי המקום אשר סרב לשלם לו דמי חסות ולקח את את אשתו לאשתו השנייה. בשלב זה כאשר המלכות הלכה וסגרה עליו העדיף דוד לבגוד בעמו ולחבור לצבאו של אכיש מלך גת. כבר שם התגלו סימני טרוף בהתנהגותו של דוד ואכיש החליט שהשודד שכיר החרב מטורף מדי עבורו. בקרב הגדול בגלבוע עמד דוד מן הצד וראה את שאול ובניו נופלים בקרב. אח"כ הוא מיהר להנות מן התוצאות וחטף את המלוכה מבית שאול, תוך שהוא מסגיר את שבעת צאצאי בית שאול לגבעונים שהוקיעום על החומה. בהזדמנות זו חסלו שלוחי דוד את אבנר בן נר שר צבאו של שאול. את מיכל בת שאול לקח דוד מבית בעלה האוהב והאהוב והביאה לביתו, שם תוכחותיה על התנהגותו הלא מכובדת, העלו את חמתו והוא כלא אותה בביתה ותשב אלמנה בחייה. במשך כל חייו היה דוד מסובך בשערוריות מין. את אשתו האהובה בת שבע גזל דוד מאוריה החיתי אותו שלח למות מול פני האוייב ובזקנתו הפך לחובב בתולות צעירות. גם צאצאיו לא היו מופת לדורות, אחד מהם שכב עם אחותו למחצה והרג את אחיו למחצה וקינח בנסיון להרוג את אביו שלא לדבר על שכבו עם פילגשי אביו בראשי הגגות. גם יורשו שלמה הסתבך ברצח אח והיה זנאי ונואף ידוע, שנשותיו ופילגשיו הנכריות גם הסיתוהו לעבודת עכו"ם. את חייו סיים דוד בצוואת דמים בה הורה לחסל את חברו מנוער ושר צבאו אשר היה נאמן לו ועשה עבורו את כל הרציחות שדרשה טובת הממלכה. בהזדמנות זו גם סגר דוד את החשבון עם אלו אשר התחייב למחול להם והטיל על בנו לסגור עבורו את התיק. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |