|
||||
|
||||
על השאלה הפשוטה והישירה שלך, כבר עניתי ואני חוזר ועונה שוב, שלא אני. ואתה יודע כמה וריאציות של שמות ושמות משפחה ניתן להמציא לראשי-אותיות א"פ? הרבה מאוד. תבין, אם כאן אני מופיע בשמי המלא ולא מתחזה תחת שם-עט איילמוני כמוך, כפי שהודאת כאן, אז שעל דפי הארץ, שם פרסמתי לא מעט מכתבים בשמי המלא, בעיקר במוסף הספרותי, אשתמש בראשי תיבות, כאילו שהשחלתי איזה הסבר בסוגריים לתוך ציטוט של מישהו וחתמתי בסופו בראשי התיבות של מי?! מעבר לכך, אני חושב שלמדתי ואני ממשיך ובעז"ה אמשיך ללמוד הרבה מהמגיבים הרציניים (בניגוד לציניקנים קנטרנים וקשקשנים בשכל) באייל. וזאת ההזדמנות להודות להם מקרב ליבי בפומבי. למי ומי? ליהונתן אורן, לערן בילינסקי, לאלון עמית, ורבים אחרים ששמם פרח מזכרוני לרגע. אני בעד השאיפה ללמוד, וזו אחת הסיבות שאני נמצא כעת באייל ולא עושה משהו אחר שמעניין אותי בחיים. רק שכאשר ישנם ציניקנים מתנשאים, בעלי עמדות ניצוח מכוערות, יש לקיים איתם את המצווה מספר משלי: "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ, פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו" (כו, ה). או/ו לעתים הנשק הטוב ביותר הוא לא להגיב להם בכלל, כפי שנאמר: "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ, פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" (כו, ד). ולידיעתך, דווקא לאדם שומר המצוות, הכי קל לדעת שהוא לא יודע הכול ויש לו עוד הרבה מה ללמוד בחיים. הוא למשל, לומד את התורה כל ימי חייו, ללא הפסקות של ממש, כי יש לו תמיד הרבה מה ללמוד ולדעת ואין סוף לחכמת התורה. בנוסף, בניגוד לעמדה הרווחת היום, אני סבור שאמת יש רק אחת, ואין כמה אמיתות. אמת שסותרת אמת אחרת - אחת מהן איננה האמת, אלא זיוף מוחלט. כעת תשאל, האם האמת שלי עדיפה על האמת שלך? ואשיב שבוודאי שכן, לכשתוכח האמת שלי מבחינה רציונלית, היא תחול אפריורית ורטרואקטיבית. ואכן, טוב לדעת שהפכתי לדמות הדמונית היחידה באייל שלא יודעת להקשיב לרחשי הזולת. חשבתם פעם שאולי זה נובע מכך שכמעט על כל טיעון של גלויי הראש - יש לי טיעון מוכן לשליפה מנגד? זה מרגיז אתכם, אני יודע ומבין לנפשכם. כי זה מרגיז כשאני לא זורם בזרם שטיפת המוח החילונית היזראלית. זה מרגיז אתכם שיש דתיים שפויים שלא רוקדים ולא מוכנים לרקוד לפניכם מה יפית, לצלילי המנטרות הכפרניות של הרוב החילוני השבוי בדעותיו הקדומות. |
|
||||
|
||||
איך יכול להיות קמץ באלף ("אָתָּה") לפני דגש חזק? |
|
||||
|
||||
זה קורה רק כאשר המילה נקראת מלעיל - האל"ף מוטעמת. זוהי "צורת הפסק" שבאה בדרך כלל בסוף פסוק או בהפסקה העיקרית שבפסוק. בעברית מודרנית, יש רק מילה אחת שבה מופיע קמץ לפני דגש. התדע מהי? |
|
||||
|
||||
תודה. לא, אבל יש לי הרגשה שעוד מעט קט אדע :-) |
|
||||
|
||||
בהתחלה חיכיתי שמישהו יענה ואחר כך שכחתי ששאלתי. המילה היא "בָּתִּים" - למרות שהטעם מלרע, הת' דגושה. אמנם יש לפחות מקום אחד בתורה בו הטעם מלעיל: "על הבתים אשר יאכלו אותו בהם", אבל בדרך כלל לא כן. שאלה מספר שתיים מופנית במפורש לכלל הציבור: באיזו מילה יש דגש אחרי שווא נע? |
|
||||
|
||||
במילה ''לונדון'' בסוף השיר ''אפריקה'' באתר זה. |
|
||||
|
||||
ראשית, ''לונדון'' הוא שם לועזי, ואני מחפש מילה עברית. שנית, ''לונדון'' נקראת מלעיל, והשווא בנ' הוא שווא נח. |
|
||||
|
||||
שוא נח אחרי תנועה גדולה? בסדר, אני מתייאש סופית מהמעט שחשבתי שאני זוכר בעניין הלשון העברית. |
|
||||
|
||||
אוף. עכשיו גם אני לא יודע מה התשובה. מישהו יכול לעזור? |
|
||||
|
||||
>על השאלה הפשוטה זה מספיק עבורי >מעבר לכך קירוב לבבות זה תמיד טוב >אני בעד השאיפה טול קורה וגו' >ולידיעתך אני רואה (1) סתירה פנימית (2) קוהרנטיות שחורגת גם מתחום הדת >ואכן טול קיסם וגו' בקיצור, תודה |
|
||||
|
||||
אני מצטט בתוספת תגובתי: ">אני בעד השאיפה טול קורה וגו' " תגובתי: הצהרת אמונים לאייל: אני אטול קורה מבין עיני, רק לאחר שמספר איילים יטלו עצי יער מבין עיניהם! ">ולידיעתך אני רואה (1) סתירה פנימית (2) קוהרנטיות שחורגת גם מתחום הדת". תגובתי: (1) אין כאן כל פרדוקס רציונלי. המנטרה הפלורליסטית (אין אמת אחת) - איננה הולמת רציונליות קיומית. (2) אין בדברי אלה שום קוהרנטיות, וקל וחומר שלא כזו החורגת מתחום הדת כפי שהדת מצטיירת בעיניך, בהתאם למחקרי הסרק ההשוואתיים של האקדמיה לבלבולי הרוח. ">ואכן טול קיסם וגו"'. תגובתי: הצהרת אמונים: אני אטול קיסם מבין שיני, רק לאחר שיפי-הנפש יטלו עצי יער מבין שיניהם! ובקיצור, תודה ולהתראות אנחנו תמיד נהיה כאן לשירותך... |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |