|
||||
|
||||
לא יודעת. אני בגילה אהבתי גם את הלהיטים בני החלוף וגם את הביטלס, אל דמיולה וארבע העונות של צ'ייקובסקי (אם כי האחרון הוא בערך כל מה שנשאר לי ממוזיקה קלאסית). |
|
||||
|
||||
את מתכוונת ל"עונות" (או "החודשים") של צ'ייקובסקי או ל"ארבע העונות" של ויוולדי? |
|
||||
|
||||
לארבע העונות של ויוואלדי, כמובן. (מה נהיה איתי? עושה רושם ששלוש מתוך ארבע תגובות של החתומה מעלה נגועות לאחרונה בליקויים עובדתיים קשים. חבל שאין spellcheck לעניינים כאלה). |
|
||||
|
||||
כן, כן, אני בטוחה שהטעם המוסיקלי * שלך* היה מגוון למדי באותו גיל. למעשה, אם יורשה לי, וגם אם לא יורשה לי - כשאני קוראת את כתבייך בכל מיני נושאים, כולל גם בנושאים הקשורים בחברות התרופות, מתקופת גלובס - אפילו *מהם* אני יכולה להסיק שטעמך המוסיקלי לא הסתכם בבריטני ספירסיות של אז, אל תשאלי איך. - והוא שאמרתי לסתוונית המודאגת - אמרתי שלפי ה*סגנון* שלה - אני משערת שגרשווין לא יעניין אותה בשלב זה - לפי ה*סגנון* שלה! אני? אה, טוב, לפי החינוך שקיבלתי בבית, לפי הורי, המוסיקה הקלאסית וחלקים מסויימים, מצומצמים, מן הג'אז, היו חוקיים, וכל השאר ומה שנותר היו "זבלללל!!!", ודין כותביהם ומבצעיהם צלייה נצחית בגיהינום, רצוי תוך השמעה רצופה של הקלאסית היותר כבדה וטורדת אזניים. רק בייסורי מצפון קשים הגעתי ללגיטימציה של הביטלס ושות'. על לואי סאצ'מו ארמסטרונג זצוק"ל אמרה אימי שהוא "חצוצרן נהדר וזמר שהיו צריכים לאסור עליו לשיר". וכיון שהיתה בת סמכא בענייני מוסיקה, האמנתי לה. רק אחרי שנים של דם, יזע ודמעות, הודיתי ביני לביני - והרבה יותר מאוחר גם ביני לבינה - שאני אוהבת את קולו הצרוד, הנפלא. ולעניין צ'ייקובסקי/ויוואלדי - אה, אהממ, בעצם, אשאיר את זה בינך לבין אלון. אני כאן רק בשביל הכיף :-) . |
|
||||
|
||||
...זהו, שמהסגנון שלה התרשמתי שאולי יש לה פוטנציאל לשמוע מוזיקה קלה של מלחינים גדולים1. לכל דבר יש כמה רבדים, את יודעת. 1 ואם לא פורגי ובס, אולי היא תאהב את הרגטיים של סקוט ג'ופלין? את "העוקץ"? מחול החרבות של חצ'טוריאן?2 את הביצועים הפופיים והרוקיים הרבים לקלאסיקות של קורט ווייל או אירווינג ברלין? אלה לחנים פופולריים לכל דבר ועניין, ואין סיבה שמישהי שהצליחה לכתוב הודעה בהירה באייל לא תוכל לאהוב אותם, גם אם הסקרנות המוזיקלית שלה לא גבוהה (השאלה היא כמובן אם מישהו טרח או יטרח להכיר לה אותם). 2 את חצ'טוריאן למשל אני לא מכירה - אלא ממחול החרבות, שהשמיעה לנו המורה למוזיקה בביה"ס, וכולם אהבו אותו עד אחד. יש גם ביצוע רוקי מסחרר, בגיטרה חשמלית, לקטע הזה (שכחתי את שם הלהקה). |
|
||||
|
||||
הלהקה ההולנדית שניגנה בביצוע רוקי את מחול החרבות, ז''א. תקליט שלהם נשדד ממני בנעורי, אשמח לשמוע אם ניתן להשיגם איפושהוא. |
|
||||
|
||||
הביצוע של האקספשנס הוא לא ממש רוקי, אני חושב שהוא מתאים הרבה יותר לקטגוריה של ג'אז. שמעתי פעם ביצוע מאוד רוקי של מחול החרבות (וגן של מעוף הדבורה של קורסקוב, לא ברור לי אם מדובר באותו מבצע אבל הם נישמעו דומה), מדובר נגינה מהירה מאוד על גיטרה חשמלית עם דיסטורשן חזק. לא יודע מי אחראי להם. בכל אופן אמור להיות תקליט של האקספשנס איפשהו בבית או אצל ההורים, אם אתה מעוניין שלח לי דואל. |
|
||||
|
||||
אני בטוח שאת גם מכירה כמה קטעים מהבלט ''ספרטקוס'' של חצ'טוריאן, את רק בטח לא זוכרת שככה קוראים לזה ושהוא כתב את זה. (הייתי שורק לך את זה, אבל יש לי בעיה עם כרטיס הקול) |
|
||||
|
||||
לא יודע, לא מכיר את קו אונידין. (זה ליד קו מז'ינו?) נדמה לי שזה שימש בתשדיר שירות לבית הספר הצבאי למקצועות ים. (יחד עם הפתיחה של הוטל קליפורניה) |
|
||||
|
||||
"קו אונידין" הייתה סדרה מפורסמת בשנות ה-70, שנעימת הפתיחה שלה נשמעת עד היום באחת הפרסומות לחבילות דיסקים (כלומר, זו יצירה קלאסית ששמה זרח מפרחוני, אבל כנראה הוזכר במעלה הפתיל) |
|
||||
|
||||
השם של היצירה מופיע בכותרת של ההודעה שלך. |
|
||||
|
||||
כן, נו... אוף... :) |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |