בתשובה ליעקב, 14/04/04 18:08
בוודאי 211785
ברשותכם אקפוץ לרגע על העגלה הזאת.

אני לא חושב שהיתה שם ממש עקיצה, אבל אביב רמז לכך שהמדינה המודרנית לוקחת על עצמה לממן פעילויות מסויימות באופן גורף ע"י כלל האזרחים ולא ע"י הנהנים בלבד. לחלק מהפעילויות האלה יש הצדקה כלכלית פשוטה (דוגמא קלאסית: כבישים) ולחלק הצדקה אחרת: קביעת פניה של החברה. בין האחרונות נמנות גם ההקצבות למוסדות חינוך, סבסוד הרפואה ותמיכה בפעילות אמנותית.

הגישה שלך (ושל אורי ודר' בר-ביצוע) לפיה כל פעילות שאינה יכולה לשאת את עצמה בידי הציבור שנהנה ממנה בלבד צריכה לגווע תותיר אותנו במקרה הטוב עם יותר כסף פנוי, ועם מדינה מטונפת (מי ינקה?) של בורים ועמי-ארצות (גם בתנאים שלך יהיו רבים שלא יוכלו לממן חינוך הולם), עם חלכאים ונדכאים מוטלים ברחובות, עם נכים שאינם מצליחים לקנות כסא גלגלים ועם חולים שימותו בטרם עת.

ואני אומר "במקרה הטוב" כי ישנו סיכוי לא מבוטל שגם עם יותר כסף בכיס לא נישאר, שכן משאבים מסויימים יעניקו לבעליהם יכולת סחיטה לא מבוטלת. החברה שתשתלט על מחלף האלוף שדה, למשל, תוכל לפשוט את עורי בלי להתאמץ.

האם זאת ספקולציה פרועה מצידי? אני חושב שהשיטה שלך כבר נוסתה פעם, ולא נראתה טוב: לתקופה ההיא קוראים "ימי הביניים". אגב, גם בתקופת האבות שאתה בטח רואה כתור הזהב רוב האנשים היו עניים מרודים שלא זכו לראות רופא בטרם גוועו מזיקנה מופלגת בגיל 40.
בוודאי 211813
1) אני כפוף לתורה. התורה מגדירה מה מותר לממן ומה אסור לממן. אני גם חושב שניתן להצדיק את הדברים על פי הניסיון האמפירי וההגיון. אשרי יהודי אני, אשרי שלמדתי תורה.

2) צרכים שמהם נהנה הציבור, למשל כבישים, ניתן לממנם ע"י מיסוי הקשור לנהגים. גינון וניקוי השכונה שלך ניתן לממן על ידי מיסוי תושבי השכונה בתנאי שזה לא כולל פוליש לכבישים, מדרכות משיש ו/או גנים בהאיים.

3) מיסים המיועדים לקביעת פניה של החברה אכן יקבעו את פניה של החברה - מקוטבת, אכולת קנאה ושנאה על החלוקה של המשאבים ומושחתת על ידי נסיונות חוזרים ונשנים לקיים את שמור לי ואשמור לך.
כל הכסף שנשפך לקיבוצים, לקולנוע הישראלי, להתנחלויות, לישיבות לאוניברסיטאות ולתאטראות לא שינה בכהוא זה את מעמדם של עניינים אלו לטובה בישראל (לרעה מן הסתם כן). חלק מהכסף בוזבז לריק וחלק אחר היה מגיע ממילא - ללא הקנאה, השנאה השחיתות והבזבוז. ערך אשר מתקיים על ידי כסף שדוד יהפוך ללעג ולקלס - ועינינו הרואות.

4) מפליא שאתה משתמש בטיעון של בורים ועמי ארצות בהנתן המצב הנוכחי של מערכת החינוך. מערכת פרטית לא יכולה להיות יותר גרועה. אבל אני תומך בשיטת השוברים כמוצע ע"י רבי שניאור זלמן מלאדי בשולחן ערוך הרב. ראיתי במעריב השבוע שמנחם בן הציע להשתמש בשיטה זאת.
לחילופין אפשר ללכת בשיטה המחייבת את הציבור לממן חינוך לעניים בלבד.
שתי השיטות טובות בהרבה מהקיים היום.

5) הטענה שלי היא שאם המדינה תסיר את טלפיה הטמאות מענייני צדקה הציבור יקח על עצמו את האחריות. בהנתן כל ארגוני הצדקה הקיימים היום בארץ, בהנתן הסטוריה של 3500 שנה של מתן צדקה איני מבין איך יש אנשים שעדיין מפיצים את הבדייה הזאת כאילו היהודים לא יתנו צדקה לפי הנדרש. זו פשוט שקר ודיבה.

6) הסיפור על מחלף אלוף שדה לא יקרה לפי הנאמר לעיל אך גם אם היה אפשרי הוא מופרך כלכלית.

7) היציאה של האנושות מימי הביניים נובעת מכך שעברנו להיות חברה חופשית בה אדם יכול להנות מיגיע כפיו. רק הודות לכך יש קדמה בעולם ואנשים חיים ברווחה שיש היום. הון נוצר על ידי אנשים חופשיים אשר חושבים ולא על ידי עובדי כפייה. ראה ברית המועצות למשל.
"הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע שמים אור לחושך וחושך לאור שמים מר למתוק ומתוק למר."
בוודאי 211830
קודם כל דבר שמנחם (הומואים זה מגעיל, אין דבר כזה איידס, עפרה חזה מתה מזה שלא נשמה אויר צח) בן מציע הוא חשוד מלכתחילה, מעצם זה שהוצע ע''י מנחם בן.

הון נוצר וכולי - ראה גם ארה''ב והומלסיה, והקיטוב החברתי הנורא שבה.
שכחת אחד 211834
(''כדי להבין כמה מטומטמת היא התיאוריה הדארוויניסטית - שאת עיקריה כולנו מכירים - לא צריך להיות מדען'').
שכחת אחד 211837
הוא באמת אמר את זה?

חבל, כי חוץ מפסקה הומופובית להחליא‏1 אחת במאמר הזה שלו במעריב, הוא אמר הרבה דברים נכונים למדי. אני מניח שיש בזה לקח חשוב על כך שאנשים שצודקים מאוד בדבר אחד יכולים לטעות באופן קיצוני בדבר אחר, ולהפך.

1 משהו על הסכנה שאורבת לבני נוער במצוקה בדמות מועדוני הומואים שיאכלו אותם או משהו כזה.
שכחת אחד 211868
לא קראתי את המאמר המדובר של מנחם בן משבוע זה, אבל אני יכול להעיד שקראתי במו עיני, במאמרים ישנים, איך הוא מבטל את תורת האבולוציה וטוען שטיפול קונבנציונלי בסרטן הוא אסון.
שכחת אחד 211877
באמת אמר, והרבה יותר:

אני לא יודע מה יותר גרוע, דעותיו הילדותיות על תורת האבולוציה, או הנחתו היהירה והמטופשת ש"מדענים בימינו" כבר לא עושים את הדברים הפשוטים הבאים: "לפקוח את העיניים ולהתבונן בעולם, וגם לחשוב קצת, לחשוב באמת, על הכל מחדש".

ואני מסכים שזה חבל. עד היום בבוקר בכלל לא הכרתי את שלל השטויות שאמר, והערכתי אותו כאדם נבון. פתאום הוא הפך למין בור חשוך. כשחיפשתי באייל מצאתי שיובל כבר הזכיר פעם את קשקושיו.

אגב, לקישור הנ"ל הגעתי דרך הערך "פוסט-מודרניזם" בויקי העברית, ואני מנחש שהתודה מגיעה לשמעון ג.
שכחת אחד 211898
אגב, עוד אחת מהמתקפות הפרועות שלו מופנית נגד לימוד המתמטיקה בבית הספר. לדעתו, היא הורסת את חיי התלמידים (עכשיו אני סתם מקצין) ומוטב להם להסתפק בשברים פשוטים, פרט למעטים מביניהם שבאמת יצטרכו את זה, ובמוכשרים יש להשקיע.

(הוא גם תוקף את סגנון לימוד הספרות והתנ"ך העכשווי, אבל זה לא רלוונטי)

מה דעתך? עברו כבר ארבע שנים מאז שסיימתי, אבל ממה שזכור לי, לימודי החדו"א בבית הספר היו מגוחכים ולא לימדו כלום חוץ מטריקים טכניים בסיסיים שכל תלמיד שנה א' לומד מחדש - ובפרט לא לימדו למה החומר הזה הוא דבר יפה. וזו רק דוגמא אחת. גם שאר הדברים (חוץ אולי מאלגברה בסיסית, גיאומטריה וקצת טריגו) נראו לי מיותרים/מועברים לא נכון.
Everybody get one? Not bad for the first day! 211906
ההסתכלות שלי על הנושא הזה איננה מקורית במיוחד: הכל תלוי במורה. מורה טוב/ה‏1 ת/יצליח לעשות כמה דברים קשורים: לחשוף את היופי שבחומר, להלהיב או לפחות לעניין את התלמידים, ולהעביר את מה שחשוב באמת - חשיבה הגיונית, בהירה, מסודרת וקצת מופשטת. זה לא מאוד משנה אם במקום טריגו ילמדו חבורות סופיות ובמקום חדו"א עצמות וסודרים.

1 אני זכיתי לאחד כזה בתיכון, אבל היו אלה שני מרצים מופלאים בשנה א' באוניברסיטה שהלהיבו אותי כל-כך שהחלטתי להתרכז בלימודי המתמטיקה.
Everybody get one? Not bad for the first day! 212045
לא יודע מה איתך, אבל אני חושב שאני הייתי אוהב מתמטיקה הרבה יותר עוד בתיכון אם היינו לומדים על משהו יפה ולא טכני יתר על המידה כמו עוצמות, ולא היינו משננים עד מחר נוסחאות גזירה של פולינום וארקטנגנס.

תמיד אפשר להגיד ש''הכל תלוי במורה'', אבל זה לא נכון לגמרי. מורה טוב יכול להציל ומורה רע יכול להרוס, אבל צריך לשאול גם למה להגיע למצב שבו צריך להציל, כשאפשר להיות במצב שבו יש מה להרוס. אם כל לימודי המתמטיקה היו פתרון של משוואות ריבועיות, אני לא חושב שאף מורה היה מצליח להוציא מזה הרבה.
Everybody get one? Not bad for the first day! 212087
Hear Hear!
Everybody get one? Not bad for the first day! 212242
הבעייה היא, כמובן, שאין הסכמה כללית על מהו "יפה". הנקודה שניסיתי להעביר היא פחות פשטנית, אני מקווה, ממה שהבנת: בטח שהמורה הוא לא הגורם היחיד, אבל הוא חשוב הרבה יותר מכל מהפכה שתנסה לעשות בסילבוס.

אתה התחלת מציון העובדה "לא לימדו למה החומר הזה הוא דבר יפה", כשהתייחסת לחדו"א. כלומר, חדו"א יכול להיות מספיק יפה? אם כן, מצויין, ואתה מסכים איתי שההצלחה תלויה במורה. אם לא, ועצמות לא, ומשוואות ריבועיות לא, מה כן?

הזכרת "משננים עד מחר נוסחאות גזירה". מתמטיקה היא, לעניות דעתי, התחום בו צריך הכי פחות לשנן והכי הרבה להבין. מה שלא יהיה החומר הנלמד, תמיד יימצאו מורים חסרי-מעוף (ולדעתי גם חסרי-הבנה) שיהפכו אותו לשינון חסר-בינה.

ובקיצור, לאן אתה חותר? מה אתה מציע? שינוי בסילבוס? שינוי בשיטה? לי אישית אין דרך ברורה איך להעלות אלפי מורים רמה, אך מאידך די ברור לי שמהפכות תוכן וצורת-לימוד נוסח "New Math" לדורותיו הן עקרות ולא מעניינות. אבל אני מוכן לשמוע.
Everybody get one? Not bad for the first day! 212255
חדו"א זה דבר נהדר, העניין הוא שגם עם המורה הכי טוב, לא הייתי יודע את זה, כי אין שום דבר נהדר בחומר הלימוד. אלמלא המורה הנהדר שלי לפיסיקה דווקא, שהראה לי טורי טיילור וכדומה, ייתכן שלא הייתי לומד היום מתמטיקה.

איך אפשר להבין חדו"א, ויסלחו לי הקוראים שאינם אלון (יש כאלה?) על הגלישה לפסים הטכניים, בלי להבין מה זה גבול, ברמה של הגדרות אפסילון דלתא? אצל בני גורן אומרים בפירוש "לא ניכנס בכלל להגדרה המדוייקת של הגבול", ואומרים מה הוא *בערך*. אחרי זה נותנים לך לחשב, בצורה טכנית, עשרות גבולות, וגם אחרי שסיימת, אין לך שום הבנה לגבי מה זה גבול.

אתה אומר "מתמטיקה היא, לעניות דעתי, התחום בו צריך הכי פחות לשנן והכי הרבה להבין" ואני מסכים איתך לגמרי. אז למה נותנים בעיקר שינונים? למה כמעט כל מה שלמדתי (ואין לי שום תלונות על המורה שלי) היה טכניקות אלגבריות? למה למדתי חדו"א בלי ללמוד את משפט לגראנז' וראיתי את כלל לופיטל בלי להבין למה הוא טוב, ולמה הוא עובד? למה למדתי כשלמדתי אינטגרלים גם נמנעו מללמד את הטכניקות הרציניות (הצבה, אינטגרציה בחלקים), וגם נמנעו מלהסביר שאינטגרל מוגדר כיותר מ"ההפך מנגזרת"? לא נראה לי שסכומי דרבו (שגם אותם הראה לי אותו מורה לפיסיקה) זה משהו שמעבר לכוחותיו של תלמיד תיכון. אבל בחדו"א הבית ספרית יותר חשוב כנראה ללמד את הנוסחה לחישוב נפח של גופי סיבוב, שעדיין לא נתקלתי בה באוניברסיטה (כן, רק התחלתי).

גם לי אין שום תרופת פלא, ובהחלט לא צריך להתחיל לעשות מהפכה. החומר הבסיסי שלומדים הוא גם מה שצריך ללמוד, אבל אי אפשר להוריד את הדגש מהטכניקות ולתת יותר מקום להבנה? לא כדאי שלפני שתלמידים מחשבים גבול, הם יבינו מה הוא, גם אם הזמן שיקח ללמד אותם את זה יבוא על חשבון למידה של איך מתמודדים עם שורשים במכנה?
Regroup, and you change a ten to ten ones 212266
אתה מכיר את השיר אליו אני רומז בכותרות‏1? זה העניין, ניסו את זה כבר. אתה מציע להחליף את החומר הנלמד בהבנה יותר עמוקה של המושגים, ואני מנסה לטעון שעם מורים חסרי-כשרון זה ייגמר בקטסטרופה - וזה מה שקרה עם ה"New Math" המקורי בארה"ב (שעסק בעיקר, עד כמה שידוע לי, בכיתות הנמוכות יותר).

ברור שעדיף להבין. אבל הגדרת הגבול היא נושא מורכב יותר ועדין יותר מגזירה-על-פי-נוסחאות, והרושם הכללי (והמצער) הוא שהמורים, ובעקבותיהם התלמידים, לא יעמדו בזה. אתה בטוח שאתה רוצה להוסיף את "למה כלל לופיטל עובד" לחומר הלימוד ב*תיכון*?

ייתכן שבלימודיך לא תיתקל אף פעם בנוסחה לחישוב גופי סיבוב, אז אל תעצור את נשימתך. באוניברסיטה המתמטיקה היא באמת אחרת ממה שרואים בתיכון. ומדוע? כי

1. מורה טוב מוכרח להכיר את החומר שש (סתם מספר) רמות מעל מה שהוא מלמד. באוניברסיטה יש מצאי של מורים כאלה, ובתיכון פשוט אין. נדמה לי שמורה למתמטיקה בתיכון בישראל אמור להיות דוקטור. כמה מהם לדעתך באמת כאלה?

2. הסטודנטים הם קבוצה הרבה יותר הומוגנית מבחינת נטיות-ליבם, כישוריהם והמוטיבציה שלהם.

עם כל זאת, אני לא טוען שהמצב הנוכחי הוא הטוב ביותר שניתן לקוות לו. אני בעד לשנות את הדגשים, אבל צריך להביא בחשבון את מגבלות המערכת.

1"Tom Lehrer - "New Math. אם אתה לא מכיר, אני אסביר.
Regroup, and you change a ten to ten ones 212270
מה היה ב"New math"? את לרר אני מכיר, אבל את השיר (והמושג) לא.

אין שום ספק שהשאלה "מה זה גבול" הרבה יותר מורכבת מהשאלה "איך גוזרים פולינום". אלא שאני, תמים שכמותי, משוכנע שתלמידים ש*טובים* במתמטיקה יעמדו בזה. אני מדבר כאן על חמש יחידות, ועל אנשים שבאמת רוצים ללמוד מתמטיקה. לא ברור לי למה צריך להכריח אנשים שלא רוצים ללמוד מתמטיקה ולא לומדים מקצועות ריאליים ללמוד חדו"א, אבל זה דיון אחר.

אם המורים יעמדו בזה, זו כבר בעייה, אתה צודק. אבל האם מישהו עם תואר ראשון במתמטיקה לא יכול להעביר את החומר הזה, לדעתך?

איך לדעתך צריך לשנות את הדגשים?
Regroup, and you change a ten to ten ones 212283
אני לא בטוח שכל מי שלומד חמש יחידות רוצה באמת ללמוד מתמטיקה, ולא שהוא בהכרח תלמיד טוב. אני נוטה להסכים שמורה מעולה יכול להסביר את מושג הגבול לחלק ניכר מהכיתה, אבל זה ממש לא פשוט.

מישהו עם תואר ראשון במתמטיקה: תלוי מי. לרוב בוגרי תואר ראשון אין, להערכתי, כישרון פדגוגי. למעשה לימדתי את החומר שאתה מדבר עליו כמתרגל בכל מיני הזדמנויות ובתנאים שונים (כשתרגלתי אינפי לשנה א' זה היה אחרת מכשתרגלתי חדו"א לכימאים), ואני יכול להבטיח לך ש*כיתה* היא דבר הרבה פחות אינטליגנטי מהתלמיד הממוצע בה. זה לא קל. אני בטוח שהצלחתי לגרום רק לחלק מהאנשים להבין באמת, וכמה שלא נעים להודות בזה אני יודע שהייתי מתרגל ממש טוב. ואני גם יודע שאילו תרגלתי ישר אחרי התואר הראשון הייתי טוב פחות, באופן משמעותי.

לשנות את הדגשים - בכיוונים שתיארת, פחות נוסחאות ויותר הבנה. אבל בזהירות.
עושה רושם שהגענו להסכמה 212284
שאלה: 212335
א-פרופו שינון והבנה, שמתי לב שהרבה ילדים חובבי מתמטיקה לומדים בע"פ את הספרות של פיי. מי השיאן בין באי האייל (אני זוכר רק 5)?
3.1415926536 212344
או שמא טעיתי.
3.14159265358979 212359
"How I like a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics"

http://ccins.camosun.bc.ca/~jbritton/jbpimem.htm
3.14159265358979 212363
אה, תודה שהזכרת לי. מישהו כבר כתב ספר שלם, או לפחות סיפור קצר בנוסח הזה? מסכן המתרגם.
שאלה: 212415
מעוונות ילדותי, אני זוכר איזה 45. אין לי שום הסבר טוב לזה.
שאלה: 212530
נדמה לי שהיה זה הופשטטר שסיפר פעם שאחד מחוויות הלא-ילדות שלו היתה פגישה עם מרטין גרדנר, ועוד כמה אנשים ששמם זרח מפרחוני כרגע, וכולם קראו בקול (מהזכרון, כמובן) את הספרות של פאי -- מאה מהן, אם זכרוני אינו מטעני.

התברר גם כי כל הנוכחים באותו מפגש ביזארי זכרו בעל-פה את טווח הערכים בכרכים השונים של האנציקלופדיה בריטניקה.
בוריה - במברגר 212534
וגם ''פקטה - קאוצ'וק'', נדמה לי.
בוריה - במברגר 212539
?
בוריה - במברגר 212540
אה, התכוונת לטווחי ערכים בבריטניקה. סליחה על ההצתה האיטית. א-אלול, אם אני זוכר נכון, ו... זהו.

(אבל את רשימת הכרכים של אנציקלופדיה ''מעיין'' אני זוכר על-פה).
בוריה - במברגר 212544
ב''עברית'', למעשה.
אבוהב - דרמה 213351
"מכלל". סבא שלי נתן לי לקרוא כשהייתי מאוד קטן. היו שם כמה דברים שבילבלו אותי: למה דברים שזכרתי ואהבתי כל פעם נעלמו (התשובה שהתבררה אחר כך: כי יש ארבעה כרכים). ומה שבאמת קשה: אחרי שכבר הבנתי את הקטע שאת השמות כותבים הפוך - "צ'רצ'יל, ווינסטון" - פשוט לא הצלחתי להבין למה שמות עם שלושה חלקים כותבים בסדר המוזר "הרצל, בנימין זאב" ולא, כפי שיותר עקבי, "הרצל, זאב, בנימין". אבל הקריירה שלי כעורך טריוויה התחילה שם; תודה לסבא.
צב''ג 213354
(מהסוגריים).
שאלה: 212537
ספרתי, וזה יוצא בדיוק 50 - כנראה ששם החלטתי לעצור. מעניין כמה מספרי טלפון שכחתי בגלל הפאי הזה.
שאלה: 212811
אם כך בינתיים אתה השיאן המקומי. אתה עובד כבר על ספור קצר?
פאי תפוחים 212845
הוא לא יוצא קצר כל כך, זו הבעייה. אבל א-פרופו פאי, התוכל לנחש מה עושה תכנית ה-C (החוקית!) הכתובה כאן?

למי שלא מכיר את תחרות Obfuscated C, כדאי מאוד להציץ. יש שם דברים מדהימים. בין החביבים עלי (אני מכיר רק את הישנים, לא התעדכנתי הרבה זמן) יש את זה:

זה:

וזה - תכנית בת 1024 בתים שמשחקת אותלו:

(אני זוכר שהיה גם טטריס, אבל אין לי כח לחפש עכשיו).
פאי תפוחים 213026
רק LIVEART ו ROEMER מתקפמלים (על GCC), ו ROEMER גורר SEGFAULT.
פאי תפוחים 213055
יו, כמה עצוב. מה שהזמן עושה. בזמנו התקמפלו כל אלה בלי בעייה, זה היה קריטריון חשוב להתקבל לתחרות. יש לך אפשרות לנסות את roemer עם cc סתם? אני גם אנסה. נסה גם להריץ את roemer עם פרמטר מספרי קטן, אם אני זוכר הוא מקבל כזה.
פאי תפוחים 213187
אין לי גישה ל CC, רק GCC אצלי ובאוניברסיטה (אולי שם הוא דווקא כן יתקמפל, אני אנסה). בכל מקרה, ניסיתי את ROEMER עם פרמטר מספרי קטן, עדיין לא עובד.
פאי תפוחים 213306
זכור לי במעומעם שפעם-פעם, כשתכנתתי ממש, ידעתי ש-gcc לא מממש בצורה מדוייקת את ANSI C או מה שלא יהיה הסטנדרט המקובל. אחלה גְנוּ וחינם והכל, אבל לפעמים קומפיילרים אחרים עדיפים. איזו מערכת הפעלה יש לך שם באוניברסיטה? אין שם cc?
פאי תפוחים 213393
באוניברסיטה כמו בבית יש לינוקס.
פאי תפוחים 213436
ואללה? בזמניי העתיקים לינוקס או שלא היה קיים, או שהיה פריווילגיה של אנשים בבית...
פאי תפוחים 213484
קשישא... כבר גילינו שאנו חולקים את חודש הלידה (ואהבה למתמטיקה, טעם דומה במוזיקה ועוד כמה דברים לא קשורים), מה הפרש השנים בינינו? (אני יליד 81)
12 213496
פאי תפוחים 213497
ינוקא, אתה חושב שאם חשפת את שמך אני מחוייב מוסרית לחשוף את גילי :-) ? נו, טוב, יכולת למצוא את זה לבד בדף הכותב שלי. ההפרש הוא תריסר, ואני אשאיר לך לגלות באיזה כיוון. אני התקנתי לינוקס בבית כשאתה עוד התמודדת עם ההפטרה... אבל מיה יותר צעירה ממך. נה.
פאי תפוחים 213556
טוב, האמת שחשיפת שמי בתגובה נעשתה בטעות (כניסה ממחשב אחר), אך אין זה משנה כיוון ש:
א) שם זה כבר נחשף בעבר כאשר כתבתי ביקורת על תשדירי הבחירות.
ב) זהו שם בדוי כיוון שהייתי חייל באותה תקופה (הוא מורכב ממלים נרדפות לשמי האמיתי - מה שפתאום גורם לי לחשוב, מה היה שם משפחתך לפני שעוברת?)

מיה אמנם צעירה ממני, אך כיוון שהיא כבר מדברת היא ודאי צעירה מאחיינתי החדשה בת השבועיים (כן, גם היא ילידת אפריל). נה.
פאי תפוחים 213560
מעניין, איכשהו ניחשתי גם שזה נעשה בטעות וגם שזה שם בדוי (סתם לא נדבק על שועלון שכמוך). אתה גם עמית?

נראה לי שאיכשהו התבלבלת עם ה"נה" שלך, אבל הבנתי, מזל טוב.
פאי תפוחים 213612
איני עמית, אך אם אי פעם יעוברת שמי זה יהיה תרגום לא רע.
מה לא בסדר ב'נה' שלי?
פאי תפוחים 213646
גם פה הופיע השם בטעות...
שירות אישי: מה לא בסדר ב"נה" 213656
לא ה"נה" לא בסדר אלא יש איזושהי בעיה לוגית עם המשפט שלפני כן: "מיה אמנם צעירה ממני, אך כיוון שהיא כבר מדברת היא ודאי צעירה מאחיינתי החדשה בת השבועיים..."

אולי התכוונת לומר שכיוון שמיה כבר מדברת היא בוודאי *אינה* צעירה מאחייניתך בת השבועיים. מזל טוב, בכל אופן.
שירות אישי: מה לא בסדר ב"נה" 213873
צודק, לא שמתי לב להשמטת ה''אינה''.
שירות אישי: מה לא בסדר ב"נה" 213881
תיארתי לי שאם אסביר לאט, תבין מהר :-) (אצלי, אגב, זה לא תמיד עובד)
שירות אישי: מה לא בסדר ב"נה" 213946
וואו, קיבלתי הסברה איטית מחשמנית על מונית. מגניב...
פרוינד? 214064
פרוינד? 214094
נראה לי שכבר אפשר להוסיף את שאלת זהותי למדור הטריוויה של מאי.
פאי תפוחים 213604
טוב, אני אענה, חשבתי לעשות מזה שאלת טריוויה אבל ירדתי מזה: שם אבי היה כְּרוֹך‏1. שאלת הטריוויה קצרת-הימים דנה בתנועה מפורסמת שמייסדה עמד בראשה למעלה מ-‏60 שנה.

1 ויש לי מזל שלא נולדתי מוקדם מדי.
אריה כרוך!? 213718
אריה כרוך!? 213719
כן, אבל זו שאלה רטורית?
טעות שלי, סליחה. 213720
__________
העלמה עפרונית, מסמיקה.
אין על מה להתנצל 213723
אבל להסמיק זה חמוד מאוד :-)
אריה כרוך 213721
רק להבהיר, שם אבי אילן. אריה כרוך היה סבא שלי. מנסיוני, חיפאים בני למעלה מ-‏40 נוטים להכיר את שמו.
213722
בפעם האחרונה שבדקתי, אני לא חיפאית ורחוקה מלהיות בת 40.
לוגיקה, העלמה 213724
הוא לימד בריאלי, אבל לא *רק* חיפאים מעל 40 מכירים את שמו... היית בצופים?
מודה באשמה. 213727
(לוגיקה מעולם לא הייתה הצד החזק שלי. עד כה העולם מצליח להתמודד עם זה)
דיון 983
מודה באשמה. 213733
אכן :-) לא זכרתי... תורי להתנצל.
מודה באשמה. 213806
מה להתנצל? העם דורש שתסמיק.
מודה באשמה. 213908
במקום להסמיק, אפשר לעגוב?
213875
זה פשוט מתבקש: מתי היתה הפעם האחרונה שבדקת?
כאחד שכבר לא(1) 213878
את הרבה פחות רחוקה ממה שנדמה לך.

___
(1) כבר לא חיפאי, וכבר לא בן 40.
פאי תפוחים 213063
roemer מתקמפל ורץ אצלי - cc פשוט על Solaris.
Everybody get one? Not bad for the first day! 213239
אם כבר פסים טכניים, דווקא את המושג של גבול נראה לי שאפשר די יפה ''לתפוס'' בלי שום אפסילונים ובלגנים. אני עוד זוכר איך המורה שלנו עשתה את זה בבית ספר - נתנה לנו לחשב גבולות של פונקצות רציונליות ע''י הצבה של מספרים גדולים ושימוש במחשבון. עד היום אני זוכר את הרגע שבו בתרגול החמישי בערך הבליחה בי לפתע המחשבה ''שתיים'' והנחתי את המחשבון. לא היה לי מושג מה זה אפסילון, אבל היה לי מושג לא רע מה זה גבול.
עד כדי ידיעותי המוגבלות, אני חושב שהתופעה הזו מאפיינת גם נושאים אחרים במתמטיקה. הדיוק הוא כמובן חיוני - אבל ההבנה והאינטואיציה מתלוות לפעמים דווקא לעירפול ולרשלנות.
Everybody get one? Not bad for the first day! 213332
כולנו למדנו גבול בצורה הזו - וגם כשמלמדים באמת מה זה גבול, רצוי להתחיל בצורה כזו. אבל העניין הוא שזה רחוק מלהיות מספיק. זה מסייע להבנה האינטואיטיבית, כן, אבל רחוק מלהשיג הבנה *אמיתית* של גבול. איך אפשר בצורה אינטואיטיבית לדעת מה הגבול של סינוס איקס חלקי איקס באפס? מחשבון?

זה נכון שיש לך מושג בהחלט לא רע של מה זה גבול, אבל רצוי שבנוסף למושג הזה, גם באמת תדע מה זה גבול. לטעמי האישי, אחד הדברים היפים במתמטיקה הוא היכולת לנסח בצורה מדוייקת וללא כפל משמעות מושגים שנראים מאוד ערטילאיים בתחילה. שלא לדבר על זה שבלי להבין את ההגדרה המדוייקת, קשה להבין את ההגדרה של רציפות, וכמעט בלתי אפשרי להבין את ההגדרה של רציפות במידה שווה, שבהם בכלל לא נוגעים בבית הספר.
Let X=X 213353
דווקא עם מחשבון אפשר להעריך יופי את הגבול של סינוס איקס חלקי איקס... ואפשר אפילו לראות זאת מאינטואיציה גיאומטרית, בלי מחשבון.

כמובן שהכי טוב זה להביא את התלמיד למצב שהוא מבין גם את האינטואיציה, גם את ההגדרה הפורמלית, וגם את הקשר ביניהם.

ואתה לא ברצינות מציע לדון ברציפות במידה שווה בבית-ספר, נכון? זה מושג חשוב, אבל אם הכיתה ממש הבינה את מושג הגבול ונניח נגזרת, לדעתי השגת כל מה שצריך מהוראת מתמטיקה בתיכון. בכל מקרה, אסור ללמד יותר מדי דברים, בסוף מישהו יעלה על טנגנס חצי-תיטא וכל הפרק של זהויות טריגונומטריות יתמוטט, ואז אנה יבואו במשרד החינוך? (-;
Let X=X 213414
האמת, הדוגמא לא הייתה כל כך טובה, אבל הכוונה שלי הייתה שיש פונקציות ש*בלי* מחשבון כבר לא תצליח להבין אותן באופן אינטואיטיבי - דהיינו, במקום שתסתייע במחשבון כדי להבין "את העיקרון" (ובפונקציות רציונלית, אחרי שאתה מציב קצת במחשבון אתה כבר יכול לראות מייד מה הולך שם גם בלי מחשבון) אתה הופך לתלוי במחשבון. זו לא דוגמא טובה, כי אפשר, כפי שאתה אומר, לראות את זה עם אינטואיציה גיאומטרית, ומצד שני, כשאני זוכר כמה המרצה שלנו הסתבך כשהוא ניסה להראות את זה, אני לא בטוח שזה נכון לכולם.

אני ממש לא מצפה ללמד רציפות במידה שווה, זו התעללות בתלמידים מסכנים - אבל אני כן הייתי שמח אם היו נותנים כבר בבית ספר לתלמידים את הכלים הבסיסיים להבין מושגים כמו זה אם הם רוצים לנסות. כמו שזה עכשיו, תלמידים לא ממש מקבלים כלים בסיסיים, אלא לכל היותר כמה טכניקות אלגבריות, ומושג אינטואיטיבי כללי, שלא הכי יעזרו להם כשהם הולכים ללמוד אינפי באמת (לי, לפחות, זה לא עזר).

מה זה טנגנס חצי תיטא?
Let X=X 213445
רק לעשות סדר, אני ממש נגד תלות במחשבון - בתיכון אימללתי את הבחורה שישבה לידי כשהחרמתי לה אותו ביד גסה כל פעם שרצתה לחשב משהו קטן‏1. אבל הדוגמה, כפי שאמרת, לא היתה מוצלחת. המרצה שלך הסתבך כשניסה להראות זאת? אז הוא לא התכונן. לא בסדר.

טנגנס חצי תיטא, הידוע יותר בשמו העממי טנגנס תיטא-חצי, הוא עובדה מוכרת ההופכת את הנושא של זהויות טריגונומטריות לחסר ערך, פחות או יותר. אם קוראים לטנגנס תיטא-חצי בשם t, אז קל לראות (תרגיל‏2) שסינוס תיטא וקוסינוס תיטא וכו' הם פונקציות *רציונליות* ב-t.

עכשיו אם מתקילים אותך בזהות טריגונומטרית מפחידה עם סינוסים וטנגנסים וקוסקנסים לרוב, במקום להתחיל לשבור את הראש איזו זהות להפעיל קודם ואיפה, אתה מגדיר את t כנ"ל, מחליף בקור-רוח את הכל בפונקציות רציונליות, כופל במכנים, מסדר באדישות והכל מתבטל - מש"ל. תרגיל מכני במקום חידה מחשבתית.

בקיצור, אם למדת בתיכון 5 יחידות (גם 4?) ולא סיפרו לך את זה, יש סיבה.

1 זה עבד, אגב. היום היא עובדת מצליחה בחברת היי-טק מוצלחת לא רחוק מכאן :-)

2 וגם כאן יש סיבה גיאומטרית פשוטה. פירוט ע"פ דרישה (על מי אני עובד).
Let X=X 213451
לא, נתקלתי בזה לראשונה באינטגרלים, וגם שם אני לא אוהב את זה. נכון, זה הופך את הפתרון לטכני לגמרי, אבל לרוב למשהו טכני מאוד מאוד מכוער. כמעט תמיד כשנותנים תרגיל בסינוסים וקוסינוסים יש דרך לפתור אותו שכוללת קצת מחשבה. להפוך את זה לרציונלי פירושו (לרוב, לפחות בתרגילים שאני ראיתי) לקחת את הדרך הארוכה והקשה במקום את דרך הקיצור הקלילה, סתם כי לא בא לך לחפש.

אבל אולי כשלא פותרים תרגילים שנבחרו מראש אלא מנסים לפתור בעיות, עדיף להשתמש בזה. לא יודע.
Let X=X 213481
סתם שלא נשאיר משהו יפה בכיעורו - יש סיבה "אמיתית" ויפה לקיומו של ה-t הזה, והיא נקראת פרמטריזציה רציונלית של עקומים ממעלה 2 (בעצם, מגֶנוּס 0).
Let X=X 213579
למרות שאני מכיר את ההחלפה, לא חשבתי אף פעם בכיוון של זהויות טריגונומטרית- נחמד. עד היום, כשהייתי נתקל בדבר כזה, הייתי כותב הכל כאקספוננטים ומפתח. מן הסתם העיקרון דומה.
שכחת אחד 211915
לא שכחתי, פשוט לא חשבתי שיש טעם להפוך את בן לפתיל בפני עצמו. כיון שכבר הפך - הוא גם מתנגד לחיסונים והצהיר כי לא חיסן את ילדיו. אני מקווה שמיה מחוסנת כמומלץ.
שכחת אחד 211957
לא חשבתי שבאמת שכחת, זו לא היתה נזיפה. ולמיה יש בדיוק היום שני עיגולים אדומים גדולים על הכתפיים.
מיה 211964
נרגעתי :-) (באמת)
בוודאי 211846
אז מנחם בן הוא לא אנסטנציה.

כך כל אחד מההומלסים של ארה"ב ותציע לו כרטיס טיסה חינם לארץ ממנו הוא הגיע. הקיטוב הנורא בארצות הברית נובע מכך שמליארדי אנשים בכל העולם שואפים להיות עניים מרודים בארה"ב ולא מהמעמד הבינוני בארצות מוצאיהם (הם מרוויחים בן 1-5$ ליום עבודה).

כמובן אין קשר בין הקיטוב ליצירת הון ואתה אף לא טענת שיש. ישנה אגב מדינה שהחליטה שיצירת הון שגורמת לאי שוויון אינה כדאית ולכן למשך 70 שנה הפסיקה לייצר הון. קוראים לה בריה"מ.

עולה מבריה"מ סיפר לי שהוא ראה שם פעם בטלוויזיה מובטל מספר כמה רע לו באנגליה בה יש אבטלה, שכמובן מראה כמה רע בארצות הקפיטליסטיות (בבריה"מ כמובן אין אבטלה). מה שעניין את העולה היה העובדה שהמובטל היה לבוש בג'ינס שמחירם הוא כמשכורת של 3-6 חודשים. הוא גם עמד ליד הבית שלו ששווה $100000 והמכונית שלו וכו'.
בוודאי 211919
ומה עם האינדיאנים? לאן אקח אותם ואיך התיאוריה שלך מסבירה את מעמדם הסוציואקונומי? (ואני לא מתכוננת לשוט איתם בחזרה דרך מיצר ברינג! יש גבול!)

רק תזכיר לי על כמה מיליארדים אתה מדבר. פעם אחרונה שאני ספרתי, היו בסביבות שישה, ואני מתקשה להאמין שכולם ינחתו, בסופו של דבר, בארה"ב.

אתה מכיר בעל הון (אני מדברת עכשיו על אינדיבידואל ולא על מדינה. במובן ידוע, ברמת המדינה ניתן לראות הרחבה של אותו עקרון) שעשה את הונו מן הצירוף האוטופי של מחשבה חפשית ויגיע כפיים? אני לא. ככל שידוע לי, ובלי יוצא מן הכלל - הונו של בעל ההון הוא, באחוז כזה או אחר, פועל יוצא של מלאכתם של אחרים (ומובן שבין גודל ההון ואחוז הניצול החברתי מתקיים מתאם חיובי מתמיד).
בוודאי 211931
1) תציע לאינדיאנים לטוס להודו ולגור שם. תציע להם בקתת קש חינם ועבודה מובטחת ב 20 דולר לחודש לכל החיים. נראה כמה יקפצו על המציאה.

- הערה - לא טענתי לרגע שכולם עשירים במדינה חופשית. טענתי שגם העניים ברובם הגדול מעדיפים להיות עניים במדינה עשירה ולא במעמד השווה של ארץ ענייה.

2) ברור שהמליארדים לא ינחתו בארצות הברית כי האמריקאים לא יקלטו אותם.

3) הדברים על בעל ההון הם השטויות הרגילות של הכפירה הסוציאליסטית המרושעת. סחר חופשי בו אני מציע למישהו דולר תמורת עבודה אינו ניצול. שוד הוא ניצול לא הסכמה חופשית.
השאלה של בעל ההון אינה אם הוא ייצר את זה בידים כמו מיראבליס, אלא מה היה אילולא הוא היה משקיע את כוחו, הונו ומרצו ולוקח את הסיכונים הכרוכים בכך. והתשובה היא פשוטה - לא היה כלום. זאת הסיבה שכל מדינה ענייה שרוצה לצמוח מזמינה יזמים לבנות בשטחה מפעלים ואינה בונה אותם לבד - כפי שנהגה בריה"מ וישראל בשנותיה הראשונות.
בוודאי 211962
ברוך שובך. אבל למה באלמוניות?
בוודאי 211965
גם כשאני לא אלמונית אני אלמונית. יש לי כאן היסטוריה שאפילו אני עצמי אינני מסוגלת להתחיל, אפילו, להסביר אותה.
כפיה מוטורית. 211848
2) בד"כ, אני לא נהנה מכבישים אלא משתמש בהם בחוסר ברירה. למען האמת, אפשר להגיד שאני סובל מהם יותר משאני נהנה. הייתי מעדיף שחלק נכבד מהם היה מוסר ומוחלף בדרכים יותר הגיוניות לתנועה ממקום למקום (הנוף העירוני המכוער היה גם משתפר באופן פלאי). לא מספיק שהנהגים בלבד יממנו את כבישהם (וזה לא המצב הקיים), אני דורש גם פיצוי כספי הולם ל-walkies.
כפיה מוטורית. 211856
בהנחה שעל מנת להחשב walkie צריך לא לסוע במכונית למשך חודש שלם, ושכל נהג משלם שקל לחודש והכסף מחולק בין כל ה WALKIES בשווה. כמה כסף יקבל כל WALKIE?
כפיה מוטורית. 211859
למה צריך לא לסוע במכונית?

האם עלי לדרוש ממישהו לא להשתמש (מרצון או מחוסר ברירה) בטכנולוגיה שפותחה בגלל רעיון של דוקטורנט מהטכניון, לפני שאני פוטר אותו מסיבסוד סטודנטים?
כפיה מוטורית. 211861
אם אתה משתמש בטכנולוגיה שלו תשלם לו.

ואם אתה רוצה לסוע על חולות סע על החולות. על כבישים מישהו צריך לשלם ואין יותר הוגן מזה שהנוסעים בו ישלמו עליו או שהנוסעים עליו ישלמו בו.
כפיה מוטורית. 211866
"אם אתה משתמש בטכנולוגיה שלו תשלם לו". הטכנולוגיה היא לא שלו. זה פשוט לא עובד ככה. אני משתמש (גם אתה) בטכנולוגיה שנובעת מרעיונות של הרבה אנשים שלא מקבלים ישירות ממני (או ממך) אפילו שקל.

"ואם אתה רוצה לסוע על חולות סע על החולות"

אהמ... תודה? אגודי הטרקטורונים UNITE!

"על כבישים מישהו צריך לשלם"

גם על רכבת תחתית. כאמור, אין לקבל את קיומם של חלק מהכבישים כחוק טבע ש"מישהו חייב לשלם עליו" בדיעבד.

"אין יותר הוגן מזה שהנוסעים בו ישלמו עליו או שהנוסעים עליו ישלמו בו"

ולמה שנוסע שנוהג להשתמש בכביש חיפה עכו ישלם גם על "58" או על כביש החוף?
אין לי שמץ של מושג איך האירגון של כל העסק הזה שאתה מציע בדיוק עובד, כאשר מדובר בתשתית בקנה מידה של מדינה שלמה. אתה מוזמן לתאר את המודל (אירגוני נהגים איזוריים? מיסים מקומיים תוך כדי איסוף מידע שמי על מקור הכסף ויעודו, ישירות מכיס התושב אל המועצה המקומית? כבישי אגרה לכל אורך ורוחב הארץ? צ'יפ GPS וחיבור לאינטרנט בראשו של כל נהג?). בבניית המודל התחשב בכך שכבישים זה לא הכל בחיים והחיים במדינה מודרנית הם הרבה יותר מסובכים. בכל מקרה, גם בהנחה שהמודל שתציע יהיה מוצלח (הכניסו ספק כאן), עליך לשנות את כל השיטה מהיסוד, לפני שאפשר יהיה לבוא בטענות (באופן זה) כלפי סבסוד סטודנטים דווקא (אין בכך שום דבר מיוחד).

על השכלה גבוהה מישהו צריך לשלם ואם נשאיר את כל גובה התשלום על ראשי הסטודנטים (25,000 בשנה פלוס מינוס) לא תהיה השכלה גבוהה בישראל (או שתהיה כזאת רק לעשירים). כמובן שבכל מקרה לגיטימי להחליט, באופן דמוקרטי, להפחית, לבטל או להעלות את הסיבסוד.
כפיה מוטורית. 211907
יש מספיק אנשים שיש להם אינטרס לתת הלוואות לסטודנטים.

דווקא בגלל הסיבוכיות של מדינה צריך שהיא לא תתערב בכל דבר ותנהל כל עניין שניתן כמשק סגור. מבחינתי מספיק קישור בין דלק לבניית כבישים.

אם אתה רוצה להקים רכבת תחתית ולהתחרות בכבישים - תהנה.

אומר שוב - העובדה שלא ניתן לנהל במדויק עד השקל האחרון את הקישור בין הנאה לתשלום - אינו אומר שניתן במכוון לקיים סבסודים שונים ומשונים שהורסים את יעילות השוק, מכרסמים את הסולידריות החברתית ומבחינה מוסרית אינם שונים מכל שוד אחר.

כמו שלא ניתן להצדיק סתימת פיות בשם המדינה (חופש הביטוי) כך לא ניתן להצדיק שוד בשם המדינה (זכות הקניין).
בוודאי 211843
אכן, אבל אני אומר יותר מזה - לחלק נכבד מהכבישים בישראל אין אפילו הצדקה כלכלית. בדיוק כמו עם ההשקעה בלימודים, גם את ההשקעה בהם אי אפשר לתרץ ע''י רווח כלכלי בלבד (אלא גם עפ''י רצונו של הציבור ביותר כבישים, בשל העדפתו הלא רציונלית להשתמש בכלי רכב פרטיים).
זה לא נכון 211847
תדגים בכביש אחד.
זה לא נכון 211854
אינספור כבישים וגשרים שכל יעודם הוא הפחתת עומס (ולא אפשרות גישה) באיזור חיפה-צ'קפוסט-כרמל-קריות. רכבת תחתית זה הרבה יותר נחמד (שלא נדבר על כלכלי).
זה לא נכון 211860
עכשיו ראיתי שכתבת שהעדפות של אנשים אינן כלכליות. כלומר אין לתושבי הקריות הזכות לשלם עבור כביש שיחבר אותם בנוחות ובמהירות לחיפה כי הם רוצים שיהיה להם כיף?

במחיר שהנוסעים בכביש משלמים עבור הדלק היה אפשר לסלול להם בלבד כפליים כביש. זו זכותם לבחור כיצד להוציא את כספם, וזכותך ללכת ברגל ולשרוף את כספך על התכתבות באינטרנט.
חיפה-פוליס. 211869
כתבתי שההעדפות הן לא רק כלכליות. לדעתי בוודאי שזכותנו להחליט על מה נבזבז את כספינו ואת כספי המיסים (את השני עושים באמצעות דמוקרטיה).

מה הופך את נהגי חיפה שמעוניינים בעוד כבישים לקולקטיב שיקבע עבור *כל* תושבי חיפה מה יותר כיף, מה יהיו דרכי הגישה ואיך יראה הנוף? הדמוקרטיה של הפוליס חיפה? מדוע פתאום חלוקה גאוגרפית לחברות קולקטיביות/דמוקרטיות זה בסדר לדעתך? דמוקרטיה נהוג (ועדיף) לעשות גם בקנה מידה של מדינה.

אם לא היו כבישים, אנשים לא היו צורכים את הדלק, כך שהטיעון שלך הוא קצת מעגלי (הרי הכבישים ותשלום המיסים קדמו לתנועת המכוניות עליהם). במחיר שנוסעים היו משלמים עבור כרטיס נסיעה ברכבת תחתית מוצלחת, היה אפשר לעשות את אותו הדבר (שלא לדבר על הרווחים הכלכליים העקיפים למדינה ואזרחיה שהיו נובעים מחוסר בזבוז מטופש של זמן, דלק ואיכות חיים). איך החלטת שכל הנהגים מעדיפים עוד כבישים ולא רכבת תחתית? קריאת מחשבות או החלטות ממשלה, כנהוג במודל הקיים שהחליט על סיבסוד סטודנטים?

"זכותם לבחור כיצד להוציא את כספם" - יפה, אתה מתחיל לקלוט איך מיסים עובדים - קולקטיבים שבוחרים איך להוציא את כספיהם יחדיו. זכותנו לבחור כיצד להוציא את כספי המיסים שלנו (סיבסוד לימודים גבוהים או שיפוץ כביש החוף, למשל).
חיפה-פוליס. 211909
אין שום קשר בין טענותיך למסקנתך.

סבסוד סטודנטים הוא דבר תמוה שאין בו שום צורך. הנהנה מהסבסוד ידוע במדויק.
אם אתה לוקח בחשבון את ההנאות העקיפות מאוד שאתה מונה אז קח בחשבון גם את ההנאה שלך מלמוד התורה בישיבות, מכך שאני אוכל גרעינים ומכך שטרקטוריסט הורס לך את הנוף ודורש ממך לשלם - כלומר ביטלת את זכות הקניין.

לגבי כבישים. צריך למצוא את הדרך הטובה ביותר לבנות אותם. אם יש לך הצעה טובה תציע.
כבישים הם לפעמים 211973
יש לי הצעה לגבי כבישים. בכל מקום נקים התארגנות-מקומית-של-נהגים (שיקראו לה, לשם הקיצור, ''רשות מקומית''), והיא תהיה אחראית לכבישים באותו מקום.
כדי שאפשר יהיה להגיע ממקום א' למקום ב', נארגן קבוצה ארצית של נהגים שתפקידה לחלק לחברי המרכזים של המפלגות את עבודות הסלילה של הכבישים הארציים. יקראו לקבוצה הזו ''מחלקת עבודות ציבוריות לחברי מרכז'', ובקיצור מע''צ. וכן הלאה.
נשמע טוב 211976
רק אל תמסה את ה WALKIES על הכבישים אלא רק על המדרכות.
נשמע טוב 212006
הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה מנגנון מסורבל שיסווג אנשים לנוהגים-יותר ונוהגים-פחות, משתמשי-מדרכות ויושבי-ספסלים, אלו שנהנים מצל העצים בשדרה ואלו שאיכפת להם רק מפנסי הרחוב בשעות שלפנות בוקר.

במקום זה, נגבה מסים מכולם ולמען כולם, ונחסוך את התסבוכת.

אני חושד שהלהט מהפכני שלך יספיק כדי לגרור אותנו בסיבוב גדול של 360 מעלות עד שנחזור לנקודת המוצא (דהיינו, יש מדינה) - וכולנו יודעים איזה אינטגרל מקבלים במסלול כזה.
נשמע טוב 212014
אני מסכים איתך. התכוונתי ליצורים מיוחדים הנקראים WALKIES ולא לסתם הולכי רגל.

שכחתי כבר את האינטגרלים זה היה מזמן
נשמע טוב 212038
*אולי* לא ירדת לסוף סרקסטיותי, אז למען הסר ספק - אני מסכים לחלוטין עם עוזי (הוא פשוט קיצר תהליכים וסיכם את הדיון לתגובה אחת). אני לא *באמת* חושב שאסור להשתמש בכספי "walkies" לשם בניית כבישים. לא אני זה שמגדיר גביית מיסים כשוד.
נשמע טוב 212043
איני רואה גביית מיסים כשוד, אלא תיעול כספי מיסים לדברים שאינם צורכי ציבור, ו/או גביית מיסים שניתן בקלות להשיתם על המשתמשים, מאנשים אשר בבירור אינם נהנים מהמוצר המוגמר (או גבייה שווה למרות שניתן להבדיל בקלות בין נהנים יותר לנהנים פחות).

אני יודע שהתורה דורשת ריכוז ומאמץ מחשבתי אבל היא יקרה מכל סחורה ושווה להתאמץ בשבילה.
  נשמע טוב • אביב י.
  נשמע טוב • יעקב
  נשמע טוב • ראובן
  נשמע טוב • יעקב
  נשמע טוב • ראובן
  נשמע טוב • יעקב
  נשמע טוב • דובי קננגיסר
  נשמע טוב • יעקב
  נשמע טוב • אביב י.
  נשמע טוב • יעקב
  נשמע טוב • אביב י.
  אהה, • שוטה הכפר הגלובלי
  אהה, • אביב י.
  אהה, • יעקב
  סליחה • יעקב
  בלי משלים וחרוזים • יעקב

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים