|
||||
|
||||
אולי מישהו (לא אני - מתמטיקאים, פילוסופים, גלעדברזילאים ו/או בוכבינדרים) צריך להסביר לך מה זו אקסיומה. חוצמזה מאחר ואיננו מכירים וטרם הוכח לך בעליל שאני שקרנית, האמן נא לי שאינני מבינה את מה שעל פי החלטתך הוא "ההגיון שבעשיית רצון בורא עולם", ואת עניין חוק החזיר אשר לשיטתך נובע ממנו. אני *באמת* לא מבינה - זה לא שאני "טוענת". לא מאמין לי? (אל דאגה, אני צמחונית. בזמנים שקדמו להצטמחנותי אכלתי כשר, לא מטעמים דתיים אלא מכאלה הקשורים בהרגל מבית אמא. אבל אני בעד זה ששכ"ג יאכל בשר חזיר מדי פעם, כי הוא אוהב) |
|
||||
|
||||
אנסה להסביר את עצמי: יש המון ערכים: 1) כבוד המדינה הוא דבר שחשוב למות למענו 2) צריך לדאוג לקיומם של יצורי מים גדולים 3) צריך לעשות את רצון הבורא 4) חשוב שכל ילד ישתה כל יום כוס חלב ייתכן שאינך שותפה לחלק מהערכים, ייתכן שאינך מבינה למה שבן אדם יחזיק בערכים אלו אבל מתוך כבוד כלפייך אני מניח שאת מבינה שיש אנשים שמחזיקים בערכים אלו באמת ובתמים ועושים זאת כי הם חושבים שזה טוב. אבל ייתכן שאת צודקת וישנם אנשים אשר נשגב מבינתם כיצד אדם מאמין שעשיית רצון הבורא הוא טוב. הבעייה היא שלהם - לא שלי. זו עוד סיבה להתנגד לחקיקה שאינה הכרח - לוויתנים וחזירים גם יחד. |
|
||||
|
||||
ברור לנו מדוע *לדעתך* עשיית רצון הבורא היא דבר טוב, אבל דעתך ודעתנו אינן משותפות. המאמר דיבר על כך שבמקרים שבהן דעותיהם של כולם משותפות, החוק טוב, גם אם אינך מוצא לו הצדקה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |