|
לעניין העופות, שוב, נראה שאתה מסיק מסקנות על המצב הכללי ממקרה פרטי שהיכרת מקרוב. גם אם לא ראית במו עיניך את העופות מושלכים בפראות למשאיות (אני כן ראיתי), עדיין, כל עוד אינך מסוגל להסביר את אחוז התמותה הגבוה, כדאי לדעתי שתשקול את האפשרות שהמקום בו עבדת אינו מייצג נאמנה את היחס המקובל בתעשייה לעופות המיועדים לשחיטה.
לגבי העגלים, אתה מניח בדבריך שיבוא עגלים לארץ נעשה רק (או בעיקר) מסיבות של כשרות. אני חושב שזה לא נכון. לפני כמה חודשים הוגשה עתירה לבג"ץ נגד המשלוחים החיים, ושם נאמר שוב ושוב שיבוא עגלים לישראל נעשה כי הציבור בישראל דורש לקבל בשר טרי. נציגי המדינה אמרו בין השאר כי "יבוא מקנה חי מאוסטרליה בדרך הים מהווה כיום את המקור העיקרי, כמעט הבלעדי, ליבוא בשר טרי לשטחי ישראל והרש"פ... המקורות הקיימים האחרים ליבוא בשר חי מצומצמים ביותר...". אני לא זוכר שנושא הכשרות הועלה שם כטענה העשויה להסביר מדוע יש צורך להביא עגלים מאוסטרליה לישראל. רק אחרי שזוועות המשלוחים החיים לישראל נחשפו בתוכנית הטלוויזיה "60 דקות" האוסטרלית, ומאוחר יותר נחשפו שוב בפרשת האנייה "קורמו אקספרס" שנתקעה בים במשך כשלושה חודשים כשעליה עשרות אלפי עגלים (שהיו מיועדים דווקא לערב הסעודית ולא לישראל), הופיע פתאום סיפור השחיטה הכשרה והוצג כסיבה הרשמית לכך שמדינת ישראל מתירה יבוא של עגלים מהצד השני של העולם. עד לרגע זה, אגב, אין במדינת ישראל שום תקנות להסדרת ההובלה.
תוכנית הטלוויזיה "60 דקות" לא שודרה בישראל, אך ניתן לצפות בה כאן:
|
|