|
אני מבין שלפחות מעניין הכפיה של האתר באינטרנט נפטרנו, וגם זה משהו. אם מותר לי לבקש, אנא, חשוב פעמיים לפני שאתה מוציא תחת מקלדתך טענות משונות כאלה, שכן לפעמים אני שותה קפה תוך כדי שאני מעיין באייל, וניקוי המקלדת גוזל זמן יקר שיכולתי להקדיש לכתיבת עוד כמה הודעות. המערכת, כמובן, מבקשת ממך בדיוק את ההיפך, ומאותה סיבה.
ולעניין הכפיה החילונית, אם הצלחתי לעקוב אחרי טענתך העכשווית, הרי אינך מדבר על כפיה אנטי-דתית אלא פשוט על חוקים שבתוקף היותם נשענים על רוב חילוני הם ''חוקים חילונים'', ומאחר ויש אמצעי כפיה לקיומם אתה מתייחס אליהם כאל כפיה חילונית. אקרובטיקה לשונית נאה, אם כי ילדותית במקצת לטעמי, ואני מציע שנחיל אותה גם על ''כפיה גברית'' שהרי רוב הח''כים גברים המה, על ''כפיה של בעלי מכוניות'' (כנ''ל), על ''כפיה של הולכי על שתיים'' ועל ''כפיה של נוכלים''. מה נותנות ההגדרות המשונות האלה מלבד אחיזת עיניים של מי שלא נעצר לחשוב אפילו לרגע - לך הפתרונים.
אין חולק על כך שהחיים בחברה מחייבים כפיה מסויימת, מאחר ויש התנגשויות בלתי נמנעות בין אינטרסים של אנשים שונים. המחלוקת העיקרית בינינו היא שאני רואה בכפיה רע הכרחי, ולפיכך שואף לצמצם אותה ככל האפשר, בעוד אתה קופץ על ההזדמנות וטוען שאם כבר חייבים לכפות משהו, אפשר להרחיב את ההיתר ולכפות ככל העולה על רוחך ועל רוח רבניך. כשאני מסרב לפגיעה השרירותית-שערוריתית הזאת בחופש שלי אתה מאשים אותי בכפיה חילונית. התגובה הכי אינטליגנטית שאני מסוגל להגיב על ההגיון הזה היא ''בההההה''.
|
|