|
||||
|
||||
בעקבות תגובה 190150 ו http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2201836,00.h... האם: א. הרב (הראשי לשעבר) מרדכי אליהו אינו פוסק הלכה? ב. הרב (הראשי לשעבר) מרדכי אליהו אינו רב אורתודוקסי? ג. לא שמעת על הרב מרדכי אליהו? ד. הרב מרדכי אליהו הוא עיתונאי יזראלי צמא דם? |
|
||||
|
||||
כשציטוטי הלכה מהעיתונות יכללו את כל השאלה, ואת כל התשובה, ניתן יהיה לדון בהם ברצינות. ובכל זאת מתוך הכתבה - אם נטעו לך עץ בגינה שלך, מותר לך להנות מהפירות בלי רשות הנוטע. אם הערבים שאינם בעלי הקרקע (כך משתמע מהפסק) נטעו זיתים, למדינה שהיא בעלת הקרקע מותר להנות מהזיתים. וכדי שאדם פרטי יוכל לעשות זאת, הוא מחוייב לברר עם הרב המקומי לגבי הקרקע הספציפית ממנה הוא רוצה למסוק זיתים. |
|
||||
|
||||
וזה מה שכתוב ב תגובה 190108 |
|
||||
|
||||
אני לא מתכוון להכנס לדיני מלכות1 (מותר להפקיע נכס לצורך סלילת כביש? ולהקמת מרפאה או קניון?). הגבתי בלי לראות את כל התמונה, לא בדקתי על מה אורי פז הגיב כשהוא כתב "גזילה לאור היום של זיתים בבעלות ערבית". 1 דינים הנוגעים למדינה. |
|
||||
|
||||
המדינה, אותה בעלת אדמות שהעניקה לעצמה את הבעלות, לא מוסקת ולא מונעת מסיק. מי שממנה את עצמו לשליח המדינה במקרה זה הם אנשים פרטיים שחוסים בצילם של פסקי הלכה כמו זה המצוטט בלי לדקדק בכל הדקויות1, ואבוי לעינים שכך רואות, גם מתמיכה הלכתית של מר ו. הצעיר, שניכרות בו השנים שהשקיע בפלפולי משניות. הרב המקומי יהיה הפוסק אם מותר לאותו אדם פרטי, בשובו ממסע הרס קטן בשוק של חברון, למסוק מעט זיתים בתור ש"צ המממש את זכויות המדינה, ושימות הפלשתינאי ברעב, מה הוא בכלל נוטע זיתים על האדמה הקדושה שהובטחה לאבותינו, ונושם את האויר ששייך בזכות אבות רק לעם הנבחר2. על כגון זה אמרה ניצה שהיא נפעמת מהיותה נוטלת חלק פעיל בחזון הנביאים, ואם לא יצאה בת קול מהשמיים וצחקה צחוק מר שנשמע מקצה הארץ המובטחת3 ועד קציה, הרי לכם הוכחה ניצחת שאין אלוהים. תתבייש. _____________ 1- כן, אני יודע. 2- ובארמית: נב-חרא. 3- ובארמית: מוב-תחת. |
|
||||
|
||||
למיטב הבנתי בסמכות הרב המקומי לקבוע האם הקרקע עליה נמצא אותו עץ זית, שייכת לאדם הפרטי המעוניין למסוק או לא. (ולמה לפנות אל הרב המקומי? אולי לקבוע שייכות קרקע ליישוב ואז למי יש סמכויות מסיקה?) אגב, מי שממנה עצמו לשליח המדינה לצורך מסיק, עלול להגיע אלי או אליך לצורך גביית מס הכנסה. |
|
||||
|
||||
נה, אם הוא יגיע אלי זה לא יהיה בשביל לגבות מסים אלא כדי לברר אם תמיכתי בהסכמי אוסלו היתה חד-משמעית מספיק כדי לתלות אותי, או שאפשר להסתפק בחינוכי מחדש ע"י החבר'ה של הרב אבינר (אני מניח שאעדיף את האפשרות הראשונה, אבל לא נראה לי שמישהו ישאל אותי). אני לא יודע מה הסמכות של הרב המקומי, ועל איזו סמכות בדיוק אתה מדבר (מוסרית? הלכתית? פורמלית?). אני יודע שבשם התורה נעשים מעשים שגורמים לי רצון להתכחש לכל קשר ביני לבין המורשת התרבותית שלי. רציתי לצטט כאן משהו שמתחיל ב"לא תישא", אבל מנוֹע החיפוש של סנונית הצטרף לאות סולידריות לזה של האייל, כך שאני מנוּע. |
|
||||
|
||||
אתה מנוע חיפוש! |
|
||||
|
||||
חתיכת עכבישית שכמוך. |
|
||||
|
||||
בכל מקרה שאני מדבר על סמכות של רב אני מדבר על סמכות הלכתית, למעט מקרים בהם ההתיחסות אל הרב היא כאל אחד האדם והאיזכור 'רב' נועד רק להגיד מיהו, ואז יש לו סמכויות נוספות, כמו הסמכויות שלי יש, בעצם אין לו סמכויות כמו שלי אין. חוצמזה - למה שאני לא אשא? איך אני אגיע הביתה? |
|
||||
|
||||
מה שהיה טוב לאבותינו במדבר כבר לא מספיק טוב בשבילך? אכן, נוסע ופוחת הדור. |
|
||||
|
||||
וכמה זמן לקח להם להגיע? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג. המנוע של סנונית עדיין לא פעיל. |
|
||||
|
||||
עדיין לא ראיתי כאן תגובה של אורי פז ללינק שנתת על דיני הנידה. עוד כשהייתי בסדיר, שרת איתי איש דתי, התווכחנו על המופרכות וחוסר האנושיות שבדינים הללו. |
|
||||
|
||||
"המופרכות" ו"חוסר האנושיות" שבדיני ישראל... יש לך הרבה כבוד לרעיונות אחרים, בפרט אם מעולם לא הקדשת להם ניסיון של לימוד רציני ואינטנסיבי של המקורות, כפי שנניח היית עושה טרם ההתיימרות לחוות דעה על תיאוריה מדעית מזערית. יש לך מושג כמה עבריינים חילונים פגשתי בין כותלי בתי הסוהר במפגשיי איתם שם?! אז מה, שנחליט מדבריהם בהכללה גורפת על "המופרכות" ו"חוסר האנושיות" שבחילוניות?! מניסיוני באייל, הבורות המינית של איילים חילונים בהקשר הדתי, מצליחה להקפיץ כאן אפילו כמה מחברי מערכת האייל שהם חילונים שפויים. יצר הרע המיני התאוו מצליח להעבירם על דעתם הקלה. |
|
||||
|
||||
מי דיבר על דיני ישראל? זה כמו להאשים את כל הישוב שלי בשקרנות בגלל שאחד שיקר. דיברתי על דיני נידה אז על תענה לי בשם כל דיני ישראל. |
|
||||
|
||||
דיני נידה הם חלק בלתי נפרד מדיני ישראל. דבריי תקפים במאת האחוזים גם ביחס לדברי הבלע (סליחה שאין באמתחתי כל הגדרה קולעת אחרת) על דיני הנידה. |
|
||||
|
||||
קשה לי להאמין שיש באמתחתך כל הגדרה לא-מתלהמת לדבר שאינך מסכים איתו. ולעניין: אשמח לראות כיצד אתה מצליח להגן על חוק שמונע אינטימיות בין אוהבים למשך כמעט חצי מחייהם (כל עוד בת-הזוג אינה הרה, כמובן). |
|
||||
|
||||
מהיכרותי איתך באייל, המשפט הראשון שלך נכון לגביך באותה המידה, אם לא יותר. ולעניין: האם זהו החוק ההלכתי שמונע אינטימיות או שההיגיינה האנושית הטבעית של האישה מתבקשת מאליה להימנעות ממגע מיני שוטף?! כמה קל למי שלא יודע לרקוד להאשים את עקמימות הריצפה... |
|
||||
|
||||
ההיגיינה האנושית הטבעית של האישה אינה דורשת הימנעות כזו כלל ועיקר. |
|
||||
|
||||
הבה וניתן את זכות הדיבור לנשים שבקהל איצטדיון האייל. |
|
||||
|
||||
בטח, כמו שגם אני נמנה עליהן... |
|
||||
|
||||
מעניין. זו פעם ראשונה שאתה מודה כאן שאתה אישה. |
|
||||
|
||||
מעניין אם זו הפעם הראשונה והאחרונה שאת/ה לא מבין/ה סרקאזם וציניות. עיקרו של דבר בטוקבקים: האיש מזדהה בתור אישה והאישה בתור גבר. כך שאין כל סיבה להאמין לאלמונים בדבר הצהרתם על מינם המציאותי. קל וחומר אם "עדותם העצמית" קשורה עניינית, ומטה את הכף לזכותם. |
|
||||
|
||||
ובכן, איך אתה מצפה שימלאו אחר הרעיון המשובח "הבה וניתן את זכות הדיבור לנשים שבקהל איצטדיון האייל"? יכולת פשוט לכתוב "הבה וניתן את זכות הדיבור לאלה שחושבים כמוני". |
|
||||
|
||||
יש נשים (וגברים) שנגעלים מקיום יחסי מין בעת המחזור החודשי, ויש נשים (וגברים) שדווקא חשיות דחף מיני מוגבר בתקופת המחזור החודשי. מישהי (מהקבוצה השנייה) פעם אמרה לי בנוגע לזה ש''טרקטור טוב חורש גם בבוץ''. בכל מקרה, בל נשכח שיהדות לא אוסרת לקיים יחסים רק בתקופת המחזור, אלא דורשת לספור ''שבעה נקיים''. אני מניח שנוכל לפחות להסכים שאין בעיית הגיינה באותם שבעה ימים. כשנסכים על זה נוכל גם להמשיך ולדון בשאלת ההבדל בין מחזור חודשי לדם הבתולים, אבל סביר להניח שאני אפרוש מהדיון קודם לכן מחוסר עניין אמיתי בדיונים מסוג זה, שבהם מנסים ''להוכיח'' עדיפות לאורח חיים אחד על משנהו. |
|
||||
|
||||
זה לא היה פעם חמישה? |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכון, גיחכו כאן בעיקר על עצם ההימנעות ממגע מיני בתקופת המחזור הנשית כימי נידה. לא יודע אם ''טרקטור טוב חורש גם בבוץ'', אבל ברור לי שהתפוקה היצרנית של חרישה כזאת שואפת לאפס. ומכאן שיש לתת לרחם האישה את הזמן הטבעי הראוי לשם מנוחה והכנה ראויה לשמה לקליטה ולצמיחה פוריים. אינך מאיים עלי כאשר אתה פורש מהדיון, בוודאי לא כאשר אתה רק מתיימר לא אחת לנסות ''להוכיח'' עדיפות לאורח חיים אחד על משנהו. |
|
||||
|
||||
לא הצלחתי להבין, אם כך, מה רע ביחסי מין עם קונדום באותו הזמן. גם לא מטרידים את הרחם, גם שומרים על נקיון יחסי, וכולם שמחים. (אני לא מאלו שמוטרדים משפיכת זרע לשווא - עשיתי את זה כל כך הרבה עוד לפני שידעתי שזה אסור, שמקומי בגיהנום כבר מובטח). |
|
||||
|
||||
יופי, ואין כל התחשבות במה שגורמים למין השני המדמם באותה שעה. אוך, איפה כל זועקי הפמיניזם הצבועים כשצריכים אותם?! אין אדם שמקומו מובטח בגיהינום או בגן עדן. ועד יום מותו בידו של כל אדם לתקן ולשנות לטובה. |
|
||||
|
||||
לא גורמים למין השני שום דבר. למי שסובלת כאבים - אורגזמה בזמן המחזור מפחיתה אותם (בנות, נסו ותיהנו!). הדבר מופיע גם בספרי לימוד. רופא שלימד בבי"ס לאחיות באחד מבתי החולים הגדולים בארץ סיפר בתכנית רדיו, לפני שנים, כי אמר את הדבר לתלמידותיו. אחרי כמה ימים ביקשה המנהלת שלא "יגלה" דברים כאלה גם אם הם ידועים ומוכחים, היות והדבר מביא תלונות מצד ההורים הדתיים. מצד שני, אני ממליצה לקחת בחשבון גם איזשהו אחוז סיכוי לאפשרות שהבאתי בתגובה 369419, המעלה השערה בזכות צמצום יחסי של הפעילות המינית לאורך החיים, באמצעות שמירה על החוק הדתי. מה לעשות, העולם הזה איננו עולם של שחור ולבן, ואין דבר - במקרה זה חיי המין - שכולו רע מוחלט או טוב מוחלט. אולי הרופאים שבקהל יכולים להגיב? |
|
||||
|
||||
בוא נעזוב רגע את יחסי המין. הקטע הלא אנושי הוא הפיכת האשה לטמאה לסתם נשיקה. |
|
||||
|
||||
כי סתם נשיקה עלולה להוליד הזדווגות, להביא למגע מיני שוטף. הכול מתחיל מסתם נשיקה, לא ידעת? זכותה של ההלכה היהודית השפויה להחמיר במה שנראה לה לנכון מבחינת הטבע האנושי. |
|
||||
|
||||
גם סתם מבט, עלול להביא למגע מיני שוטף. אסור להביט! גם סתם מחשבה, עלולה להביא למגע מיני שוטף. אסור לחשוב! ... ...אסור לנשום! אם יש סיבה להמנע ממגע מיני שוטף, נמנעים ממגע מיני שוטף. פשוט. |
|
||||
|
||||
אף פעם לא שמעת על המשחק המקדים, שהמגע הוא ראשיתו? |
|
||||
|
||||
כן, אבל לעתים קרובות נשיקה היא לא חלק מהמשחק המקדים וגם אין ממש סיכוי שתהיה (למשל, אם היא נעשית ברחוב). |
|
||||
|
||||
תלוי מי. תלוי איפה. אני נתקלתי בחוברת הדרכה אחת לבחורי ישיבה העומדים להנשא, ושם סבורים שמשחק מקדים = ב' פעמים נישוק, פעם לפני תחילת המשגל ופעם באמצעו. וד' פעמים לכלה סוררת. ואת כל זה צריך החתן לעשות באון. שלא לדבר שלאחר האקט עליו לצוות על הכלה להביא לפניו איזה תבשיל שישיב רוחו, ולספר את שבחו בפניו. |
|
||||
|
||||
איפה המוסד הקרוב לחזרה בתשובה? |
|
||||
|
||||
תבשיל אפשר להזמין גם במסעדה, ותמורת כמה גרושים המלצר יאמר לך בפניך את כל השבחים שרק תרצה (תמורת דולרים הוא יעשה הרבה יותר). בסיכום הכללי, כשלוקחים בחשבון את שאר ההוצאות - זה יוצא הרבה יותר זול מאשר להתחתן. |
|
||||
|
||||
ועם המלצר לא צריך לחיות כל הזמן. אין ספק שיש לכך יתרונות. ___ נועה ו מתחתנת עוד 5 ימים. ועם כל זה שאין לה ספקות לגבי הבחור, יש לה כל מיני ספקות לגבי ה"למה לעזאזל כל הטררם הזה במקום לנסוע לקפריסין וזהו"/לחכות לקיץ ולעשות קומזיץ לחברים + חופה אם מישהו היה אומר לי לפני שנתיים שאני אתמוך בנישואין אזרחיים הייתי צוחקת לו בפרצוף. בעצם הייתי צוחקת לו גם אם הוא היה אומר לי ש*אני* עומדת להתחתן. בעצם אמרו לי, ואני צחקתי. |
|
||||
|
||||
אני חוזרת על ה"מזל טוב"! |
|
||||
|
||||
תודה! |
|
||||
|
||||
לא יעזור לך. בתור חילוני לשעבר סביר להניח שישדכו לך חוזרת בתשובה. וככזו, יש סיכוי סביר שלא תהיה הראשון שלה. |
|
||||
|
||||
ראשון או לא, השוטה רוצה את החלק של ''לאחר האקט עליו לצוות על הכלה להביא לפניו איזה תבשיל שישיב רוחו, ולספר את שבחו בפניו.'' |
|
||||
|
||||
האמת היא שעל החלק של השבחים אני מוותר. |
|
||||
|
||||
באיזה חלק אתה חפץ? |
|
||||
|
||||
אוי ואבוי, עד כדי כך? כמה זמן כבר לא אכלת? יהודים רחמנים! יהודיות רחמניות! |
|
||||
|
||||
היי, שלי נעלייך מעל רגלייך! את מדברת אל הרשכ"ג, נין ונכד לגולם מפראג, כן? |
|
||||
|
||||
לא לשכוח כמה פליקים עדינים על הברכיים, שהכלה לא תסיח דעתה מקדושת המצווה. (למקרה שהאייל הדתי-חרדי יטען שזה לא נכון ושהכל קונספירציה של חילונים, תקשורת, רפורמים, רב"י, שכ"ג: לא יעזור, ראיתי חלק מההנחיות האלה בדיוק באותו ניסוח לפני כמה שנים, עוד לפני שגלשתי ברשת) |
|
||||
|
||||
עוד בולשיט מהבולשיטים של עוכרי ישראל. לא היה ולא נברא ואפילו משל לא היה. לאגודת ישראל לא נותר אלא לעסוק בכך... ממש הצחקתני. לפחות שלהומור יהיה בסיס מבוסס. וכך אפשר להמשיך ממילה למונח ואידך זיל גמור - בולשיט. |
|
||||
|
||||
בּוּלְשִׁיט [מז] [ז'] שטוּיות (עגה מֵאנגלית) - מילון ספיר. במקרה זה, הלא מדובר בשטויות במיץ עגבניות. איפה נכתב במקורות? "הבל הבלים אמר קהלת", ועוד. |
|
||||
|
||||
באמת נשמע כמו רעיון נחמד לתרגם את התנ"ך לעברית בת זמננו (אולי בשביל שמעון פרס?) |
|
||||
|
||||
תאמין או לא, אבל אני לא אתפלא אם יום בהיר אחד אתקל בחנויות הספרים בתרגום העברי המודרני לתנ"ך. אולי לא כ"כ בשביל שמעון פרס, כי האיש הלא מעדיף לקרוא תנ"ך בצרפתית או בסתם לועזית. והאמת היא שהעברית המודרנית - המאונגלזת - דוהרת במדרון החלקלק להיותה עוד שפה לועזית, נטולת הקשר לשפת הקודש המקראית המיתולוגית. די לעלעל ב"מילון הסלנג" החדש של רוביק רוזנטל. בהקשר זה, נזכרתי בדבריו הנבואיים של גרשום שולם במכתב לפרנץ רוזנצווייג. ----------------- ולמי שנקלע לכאן בטעות כי גיגלו אותו, נבהיר את ההקשר לדבריו של מר פרס, חתן פרס נובל לשלום באיזורנו, "מזרח תיכון חדש": |
|
||||
|
||||
אין לי חיבה מיוחדת לשמעון פרס ואפשר לומר עליו הרבה ביקורת, אבל על תעשו ממנו אנלפבת. הוא אדם מאד אינטליגנטי ואף משכיל. מה שאתם מראים כאן זה את החלקלקות הצבועה שלו. הוא מנסה להראות מהחברה'. לא מבין שפת תנ''ך ואוהב את שירי חיים משה. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא מזלזל בשמעון פרס האדם. כאדם הוא יכול להיות ובסביבתו מוסרים שאכן כזה, אינטליגנטי ואף משכיל. הביקורת היתה ועודנה על דבריו בנוגע להעדפת קריאת התנ"ך בלועזית מאשר בעברית. ובנקודה זו, יתרה על מה שכבר אמרתי באתר שלי, כתבה לי המשוררת מאיה בז'ארנו כך (בתמצות שלי): לקרוא את התנ"ך בצרפתית או אנגלית ולהעדיפה על פני שפת המקור, שזהו חסד ומתנה שלא ניתנו לכל אחד, מעיד על נפש עבשה ועל רוח זרה ומוזרה. וגם אם נאמר שיש משהו מעניין ומעשיר מבחינה לשונית לקרוא תנ"ך בשפה אחרת, זה רק כדי לחזור למקור ולהבין בו פנים נוספות. בדומה לנסיעת תיירות למקום רחוק, לארץ זרה. התיירות היא נקודת מבט נוספת על עצמנו, על המקור. ואילו פרס שכח את המקור, את השורש הממשי ונשאר תייר נצחי. היא כתבה יותר בחריפות ואני עדנתי את דבריה כאן. |
|
||||
|
||||
צר לי, אך בן אדם שמעיד על עצמו שהוא לא מבין את התנ"ך בעברית ונזקק לצרפתית, אף על פי שעלה לארץ בגיל צעיר, התחנך בארץ כשהחינוך עוד היה טוב, ומירב שנותיו דיבר עברית - אני מאמינה לו. ויש לי בעיה רצינית כשהוא מפריח אמירות כמו "אני לא מצליח להבין את התנ"ך בעברית, ולכן מעדיף לקרוא אותו בצרפתית", ו"לא צריך ללמוד הסטוריה". שלא לדבר על כך שיש לו נטיה להגיד את זה לתלמידים. רוצה להחשב אחד מהחבר'ה ועל כן מטומטם? יבושם לו. אבל גם מטומטם וגם לוזר? לא קצת מוגזם? מי יצביע לו עכשיו? יופי שהוא אוהב את חיים משה. חיים משה, להבדיל מפרס, כן מבין תנ"ך בשפת מקור. |
|
||||
|
||||
מתי פרס אמר שאיננו מבין תנ"ך בעברית והוא קורא אותו בצרפתית? האם אין כאן מה שקרוי בשפתנו המתחדשת "הסתלבטות" על פרס? האם את יכולה לתת לי לינק כדי שאראה לפחות את הדיווח העיתונאי? משום מה כל זה מעורר בי אי אמון שאכן פרס אמר את זה באופן הזה. ושוב, אינני מחסידי פרס וגם אף פעם לא הצבעתי בשבילו. |
|
||||
|
||||
תנ"ך באנגלית, סליחה, לא צרפתית, והמקור הוא גל"צ. לאורי פז יש מאמר מעניין בעניין, כאן: "לא צריך ללמוד היסטוריה" מכאן: |
|
||||
|
||||
לא סתם נתתי את הדוגמה של חיים משה. שמעון פרס הוא דוגמה לפוליטיקאי חלקלק ושאינו מתבייש לשקר כדי להתרפס ולמצוא חן. הוא קורא את התנ''ך גם בעברית. אם היה מופיע בפני ציבור דתי- פיו היה שופע אימרות תנ''ך וציטוטים מהמישנה. |
|
||||
|
||||
נו, עוד נקודה לרעתו. כמה מצביעים שווה אי היכולת, כביכול, לקרוא תנ"ך? |
|
||||
|
||||
במהלך השנים הפכה מחשבתו המפותלת לקשר גורדי. אינני מתכוון שצריך לחתוך אותו בחרב אלא שרק פרישה עכשיו תפטור אותנו מעונשו. |
|
||||
|
||||
אבל אם הוא יפרוש חוששתני שלא יישאר לנו שר שקורא את התנ"ך בצרפתית. לא חבל? |
|
||||
|
||||
הרשה לי להרגיע אותך; פרס אינו קורא את התנ"ך בצרפתית. אני מניח שהוא גם אינו קורא תנ"ך בעברית. |
|
||||
|
||||
אני דווקא מאמינה לו שהוא עושה זאת. אני חושדת שהוא מעדיף את הצרפתית כי הוא יכול לכתוב עליה למתרגם שוראקי, כדרכו ביחס לסופרים החיים בימינו. הקריאה בעברית לא יכולה להוסיף אף אחד לחוג המכותבים שלו... |
|
||||
|
||||
ואני חושב שהוא בכלל לא קורא בתנ''ך. הוא איש עסוק. הרבה שנים הוא הופיע כ''הפוליטיקאי הקורא''. קורא המון. מזמן הפסקתי להתייחס לתיאורים העצמיים של פוליטיקאים כמו פרס. |
|
||||
|
||||
אם פרס היה מופיע בפני ציבור דתי - פיו היה שופע אימרות תנ"ך וציטוטים מהמישנה? לא דובים ולא יער. כבר יצא לי לשמוע אותו בכינוס לפני רבנים והרושם שקיבלתי בנקודה שאתה מעלה לשבחו, רחוק מלהיות כזה. אה כן, הוא דובר עברית ברמה נאותה. גם ד"ר אחמד טיבי, אגב. |
|
||||
|
||||
טוב, אז תיקנת את דעתי על פרס. |
|
||||
|
||||
אני קראתי את הברית החדשה באנגלית למרות שגם היא במקור נכתבה בעברית. לא מבחירה אלא כיוון שכשאתה בכלא בארה''ב זה חומר הקריאה היחידי שזמין. וזו גם דרך טובה להתחבב על השותפים לתא, בכל אופן, טובה יותר מהאלטרנטיבות... |
|
||||
|
||||
אני חושבת שבמקור היא נכתבה ביוונית. בתקופתו של ישו כבר לא כל כך דיברו עברית בארץ בכל מקרה. ובקשר לכלא, נא ספר/י, הרחב/י ופרט/י. סקרנת אותי. |
|
||||
|
||||
דיברו עברית אבל את הברית החדשה לא כתבו בתקופתו של ישו. |
|
||||
|
||||
1. ככל הידוע לי, לא. 2. נכון. קל וחומר. |
|
||||
|
||||
האמת היא שאנחנו טועים כשמשתמשים במילה הכוללת ''דיברו''. בתקופה המתוקשרת שלנו כולם מדברים אותה שפה. עד כמ שאני זוכר, פשוטי העם לא דיברו יוונית אלא זו היתה השפה של האליטה במיזרח הרומי. זכור נאום רבשקה מתקופת בית ראשון-חיזקיהו המלך- שבו ביקשו עוזריו של חזקיהו לא לדבר יהודית כי אם ארמית, שאז היתה השפה בין לאומית במזרח. |
|
||||
|
||||
חשבתי שכולם דיברו ארמית. לא? |
|
||||
|
||||
לפחות בתקופת בית ראשון הרוב לא דיברו ארמית. נדמה לי שבתקופת הבית השני והמישנה דיברו עברית והאליטה גם יוונית. מכתבי בר כוכבא, בבתא וכו' למשל, שהם תכתובת עניינית לחלוטין, כתובים בעברית. |
|
||||
|
||||
מאחר והשפיות מכן והלאה, אפרוש בכבוד מהדיון הנאלח. |
|
||||
|
||||
תגיד, אתה באמת חושב שכולנו מטורפים ואתה השפוי היחיד? אפילו אני מספיק שפוי כדי לדעת שאני מטורף. |
|
||||
|
||||
גדי, אולי תפסיק כבר להוציא דברים מהקשרם, מתגובה לתגובה? ולא אחת אתה משחק אותה טמבל וראש קטן. די, זה מיצה את עצמו ונורא חשוף. כלל לא דיברתי על שפוים לעומת מטורפים. כל מה שאמרתי, ואני עומד מאחורי דבריי, הוא שבדיון הנוכחי, כמו בדיונים בנושאים דומים בעבר בקרקס האייל, ירדתם מכל הפסים. "ואין זה מכבודי להשתתף בכל אורגיה", כמאמר ה... |
|
||||
|
||||
למה אין התחשבות? ההפך, אחת הסיבות העיקריות לעשות את זה גם בזמן המחזור היא כמה שזה טוב גם ל"מין השני המדמם". אני מקווה שמקומי בגן עדן מובטח בגלל שאני עושה טוב בזמן שאנשים אחרים מצווים להתרחק כאילו יש ל"מין השני המדמם" נזלת. |
|
||||
|
||||
למה אין התחשבות מצידכם? כי לא סיבת ההנאה של המין השני, הנאה מוטלת בספק וזניחה למדי, עומדת לנגד עיניכם, כי אם הנאת המשגל האישית-האגואיסטית. משהו ברוח הכתבה הראשית ב"מוסף הארץ": אתה רק חושב שבשפיכת זרע לבטלה אתה "עושה טוב", אינך יודע שהטוב בעיניך אכן טוב כשלעצמו, בפרט כאשר יש חכמים שרואים בו רע אגואיסטי מוחלט. |
|
||||
|
||||
אה, אורי, למה אתה חושב שההנאה של הצד השני היא "הנאה מוטלת בספק וזניחה למדי"? לא עברנו כבר את השלב שבו הגבר לא מבין שגם האישה יכולה להינות בדיוק כמוהו, והגענו לשלב שבו הוא מוודא שהיא נהנית יותר ממנו? ברצינות, אם אתה חושב שההנאה במשגל היא אישית-אגואיסטית בלבד, אני חושב שאתה מפספס משהו מהנאת המשגל. ולמה אתה מקשר למאמר האומלל והאווילי הזה? מה, אתה חושב שאני לא הקאתי כשקראתי אותו? |
|
||||
|
||||
אני חושב שההנאה של המין השני היא ''הנאה מוטלת בספק וזניחה למדי'', לא בגלל מה שהמוח המהתל הבין, אלא בגלל שהאישה כאובה ומדממת. זה לא נעים לה, זה לא כיף לה, זה גם לא מהנה אותה. וכל מי שתאמר אחרת באלמוניותה או בארסיותה השכ''גית, חוטא לאמת. את כל השטויות שבשני משפטיך האחרים תקיא על מישהו אחר, ולא על צווארי הלבן. |
|
||||
|
||||
מדממת? כן. כאובה? לא בהכרח. אבל העניין הוא שהסקס דווקא מצליח להסיח את הדעת לא רע מהכאבים לרוב. איך בדיוק אתה יודע שזה לא נעים לה, לא כיף לה ולא מהנה אותה? מאיפה הבקיאות המרשימה הזו במה כל הנשים מרגישות? |
|
||||
|
||||
כאמור - יש ויש. ישנן נשים רבות שבזמן המחזור החודשי דווקא חוות עוררות מינית מוגברת, בעוד אחרות לא. כדאי להפסיק עם ההכללה הזו שלך - היא פשוט לא נכונה. |
|
||||
|
||||
"כל מי שתאמר אחרת... חוטא(ת) לאמת" - כמובן, וכי יכול מישהו לחשוב אחרת? כל אחת שמקיימת יחסי מין בזמן נידתה או בימים הסמוכים לה סובלת סבל בל ישוער. מזל שכמה מליון יהודיות פטורות מהעונש המוטל על שאר מיליארדי הנשים בעולם. לפעמים אני משתעשע במחשבה מה יקרה אם יום אחד מישהו יטרח לאסוף את כל הבלים שאתה מפזר למקבץ נאה אחד. דומני שליד תמצית מרוכזת כזאת של טיפשות "חכמי חלם" ייראו כמו כתבי קאנט. |
|
||||
|
||||
אתה מקבל את פילוסופיית החיים של זורבה היווני ולא אורי פז היהודי. |
|
||||
|
||||
הבעיה העיקרית היא שאורי פז מייחס לי את פילוסופיית החיים של ג'ינג'י מ''זבנג''. |
|
||||
|
||||
תמיד תוכל להדוף פילוסופיית חיים חילונית כשהדבר נוח לך ולאמץ אותה אידיאולוגית כשבא לך ומתאים להנאותיך האגואיסטיות. כי זהו טבעה של החילוניות: בא לי וזהו. |
|
||||
|
||||
אורי, אתה מודע לכך שיש יותר מפילוסופיית חיים "חילונית" אחת, נכון? |
|
||||
|
||||
בטח, כפי שאמרתי, כדי שתמיד יהיו לחילוני תירוצים והצטדקויות למעלליו. |
|
||||
|
||||
אבוי אורי, "לתת לרחם האישה את הזמן הטבעי הראוי לשם מנוחה והכנה ראויה לשמה לקליטה ולצמיחה פוריים"? אתה רק מציג את עצמך באור מגוחך מרגע לרגע. גניקולוג אתה לא, ולעתים שתיקה עדיפה על הפגנת בורות שכזו. האם הרחם "מתעייף" מקיום יחסי מין? האם הרחם ממלא תפקיד אקטיבי באקט המיני עצמו? אוי לעיניים שכך קוראות! למה לכחד את האמת: דיני הנידה היהודיים מכוונים כך שהם יביאו את הזוג לקיים יחסי מין בזמן קרוב לאופטימלי לכניסה להריון. זה הכל. זה טוב למי שרואה בריבוי ילדים ערך, ולא בהכרח מתאים למי שלא ריבוי ילודים בראש מעיניו. |
|
||||
|
||||
סטטיסטית, נשים יהודיות חשופות פחות מנשים אחרות למספר סוגי סרטן הקשורים במערכת הרבייה. מאחר והסיבות לכך אינן ברורות ויש לדבר מספר השערות - אולי יש לקחת בחשבון גם השערה לגבי שמירת דיני הנידה. העניין איננו בכך ש''צריך לתת לרחם מנוחה'', אלא בכך שבסיכום הכללי לאורך שנים, האשה השומרת דיני נידה מקיימת פחות יחסי מין מאשה שאינה שומרת, וע''י כך גם סופגת פחות כמויות של נוזלי זרע ונוזלי סיכה וכן גם צואר הרחם שלה סופג פחות זעזועים מכאניים האופייניים למגע המיני עצמו. ככל שלנו, אנשים מודרניים, קשה לקבל את הרעיון הזה - ייתכן שיש בזה משהו יותר בריא. |
|
||||
|
||||
נשים יהודיות, או נשים יהודיות *דתיות*? יש כאן עוד כמה בעיות. לא הכי ברור לי איך יודעים שדווקא לאישה יהודיה דתית יש פחות יחסי מין בסיכום המצטבר מנשים אחרות (ובפרט, שהיא סופגת פחות כמויות של נוזלי זרע). מה שיטות האומדון הסטטיסטיות? |
|
||||
|
||||
נשים יהודיות, לא ידוע לי אם יש פילוח דתי ויש החושבים שזהו עניין יהודי גנטי. לגבי שיטות האומדן אני מחכה שאולי טלי תראה את הפתיל הזה ותפנה לקישורים שכבר הפנתה בעבר (אזא''מ). |
|
||||
|
||||
עם זה אין לי בעיה. יש לי, כמו לך, בעיה עם התאוריה של הגניקולוג המוסמך, ד''ר אורי פז, לגבי ה''מנוחה של הרחם''. |
|
||||
|
||||
ערן, תפסיק להתלהם כאחרון התגרנים בשוק הפשפשים. אינני לא ד''ר ולא בן של ד''ר (בעצם, כן, אבל לחינוך), אינני גניקולוג ולא חסיד שלהם, אבל כמדומני שלא אטעה אם אומר כי המחזור של הדם אצל נשים בא לנקות את הרחם ולהכשירו לפרייה ורבייה. והוא אשר אמרתי, רק בשפה יותר עממית. |
|
||||
|
||||
ממה הוא בא לנקות? משאריות זרע לא טריות? מי מפריע לרחם להתנקות? המחזור "מנקה" את הרחם גם אם מישהו מקיים ביום השלישי של המחזור יחסי מין. ודאי שהוא "מנקה" אם הבעל "רק" ישן ליד אישתו. |
|
||||
|
||||
בעיקר אם *רק* בהבעל ישן לצד אישתו... |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |